Stel je persoonlijke vraag #33

Werkgerelateerde stellingen:

Ik ben niet gemaakt om full time te werken.

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Ik kan makkelijk een jaar door zonder echt vakantiedagen op te nemen.

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Voor 15 euro per uur zou ik mijn bed niet uitkomen. (Bruto)

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Het werk wat ik nu doe zie ik me op de lange termijn nog steeds in werken.

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

1 like

Niets van dit roept mij op om te gaan lezen. Wat een hysterische bedoening.

1 like

Verdiende ik maar 15 euro haha

17 likes

15 euro… bruto of netto?

Bruto

2 likes

Ben wel benieuwd wat die mensen die niet voor €15 bruto hun ben uit komen doen voor werk wat blijkbaar goed verdiend.

(Mijn lichaam is overigens echt niet gemaakt voor fulltime werken, dan stort ik in. Idem dito met geen vakantie dagen. 5 weken vind ik eigenlijk al echt te weinig).

1 like

Mijn theorie is dat fulltime werken (40 uur) juist chiller is dan 4 dagen (32 uur), omdat je dan meer tijd hebt voor je werk. Ligt wel echt aan je baan. Ik kan mijn eigen werk indelen en hoef geen tijd te schrijven, dus ik zou het ook wel in 32 uur kunnen proppen maar dan heb ik meer stress denk ik. Dus 40 voelt juist wel chill. Als je echt vastzit aan diensten of in een winkel werkt ofzo snap ik heel goed dat je niet fulltime wil werken

9 likes

Denk eigenlijk dat 50+% (oke een stuk meer zelfs) hier meer dan €15 per uur verdient. Ikzelf ook (18) maar als het me een hele leuke baan lijkt, zou ik wel akkoord gaan met 15 per uur.

Verdien jij meer dan €15 bruto per uur?

• Ja
  • Nee
  • Ik verdien precies €15 bruto per uur
  • Ga niks over mijn salaris vertellen dat is prive!!

0 stemmers

1 like

Middenmanagement functie.
Edit: en ik ben 35. Denk dat het gemiddelde hier wat ouder is.

1 like

Bedrijfsjurist in de financiële dienstverlening.

1 like

Volgens mijn CAO is fulltime 34 uur en dat werk ik sinds 1 januari ook. Ik zou nooit meer 5 dagen willen werken, never ever. 36 in 4 dagen deed ik eerst, maar dat mag dit jaar niet meer bij ons. Nu heb ik wel voor 45 uur per week werk zo ongeveer 🥲 maar dat is het leven helaas.

Omdat het hier in het opbiechttopic even over ging: kun jij je veel van je basisschooltijd herinneren?

• Ja, ik kan me wel echt veel herinneren
  • Ik kan me wel per jaar ongeveer herinneren wat de grote dingen waren
  • Er springen een paar grote gebeurtenissen uit
  • Ik herinner me nauwelijks iets

0 stemmers

1 like

Jaa oke, mensen die langer werken, verdienen natuurlijk ook meer. Zelf ben ik starter op HBO niveau (en weet ik opzich wel dat mijn salaris geen vetpot is), maar in mijn omgeving hebben mensen verder ook niet erg hoge lonen dus denk dat mijn beeld ook wat anders is dan hier op het forum.

Ik kan me vooral herinneren dat ik een keer te hard zei dat ik aardrijkskunde stom vond en de juf toen echt boos op me werd en een heel betoog ging houden over hoeveel voorbereidingswerk daarin zat. Ja, eh, daarom kan ik het nog wel stom vinden ;’’)

En per jaar nog wel een paar van die dingen, maar niet heel veel meer. Hoewel ik wel denk dat het weer boven komt als ik het er met iemand van die tijd over zou hebben. Maar m’n eigen basisschoolperiode interesseert me ook gewoon niet zoveel meer, het is al zo lang geleden en ik spreek niemand meer van toen.

1 like

Maar als je 40 uur in 32 moet proppen gaat er iets mis. Ik ben waarschijnlijk net zo productief als jij dus ik werk gewoon 80% van wat jij doet.

En ik heb bij vakantiedagen gestemd dat ik best prima zonder kan maar dat komt alleen omdat ik 32 uur werk. Toen ik 40 werkte nam ik ook veel vaker zomaar een dagje vrij en nu alleen omdat het ‘moet’. Gewoon om even bij te tanken, want die twee dagen weekend was te weinig voor mij om écht tot rust te komen.

4 likes

Ja met een HBO diploma in de zorg of creatieve sector verdien je als starter idd vaak zo rond de 15 euro, ook wat ik veel in mijn omgeving hoor, hoor!

2 likes

Als je met het ov gaat en iemand achter jou het poortje door wil om zwart te rijden. Vind je dit erg/vervelend?

• Nee idc ga je gang ik houd m voor je open
  • Ja wel vervelend en ik zeg er wat van
  • Ja vervelend maar zeg er niks van

0 stemmers

1 like

Lees je nog wel eens blogs?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, over welk onderwerp?

• Beauty
  • Lifestyle
  • Financiën
  • Bepaalde hobby
  • Films
  • Natuur
  • Kinderen/gezinsleven
  • Overig

0 stemmers

Heb eigenlijk geen idee wat voor soorten blogs er bestaan dus deze selectie is heel random :sweat_smile:

Edit: bedenk me net een extra vraag haha
Indien je geen blogs leest, heb je dit eerder wel gedaan?

• Nee, las nooit blogs
  • Ja, vroeger wel, nu niet meer

0 stemmers

1 like

ik heb toevallig gisteren de hele avond een hele gezellige blog over matrassen gelezen

4 likes

Ik loop te traag door dat poortje, dus je kan niet achter mij aan om zwart te rijden haha

4 likes