Bedrijfsjurist in de financiële dienstverlening.
Volgens mijn CAO is fulltime 34 uur en dat werk ik sinds 1 januari ook. Ik zou nooit meer 5 dagen willen werken, never ever. 36 in 4 dagen deed ik eerst, maar dat mag dit jaar niet meer bij ons. Nu heb ik wel voor 45 uur per week werk zo ongeveer 🥲 maar dat is het leven helaas.
Omdat het hier in het opbiechttopic even over ging: kun jij je veel van je basisschooltijd herinneren?
- Ja, ik kan me wel echt veel herinneren
- Ik kan me wel per jaar ongeveer herinneren wat de grote dingen waren
- Er springen een paar grote gebeurtenissen uit
- Ik herinner me nauwelijks iets
0 stemmers
Jaa oke, mensen die langer werken, verdienen natuurlijk ook meer. Zelf ben ik starter op HBO niveau (en weet ik opzich wel dat mijn salaris geen vetpot is), maar in mijn omgeving hebben mensen verder ook niet erg hoge lonen dus denk dat mijn beeld ook wat anders is dan hier op het forum.
Ik kan me vooral herinneren dat ik een keer te hard zei dat ik aardrijkskunde stom vond en de juf toen echt boos op me werd en een heel betoog ging houden over hoeveel voorbereidingswerk daarin zat. Ja, eh, daarom kan ik het nog wel stom vinden ;’’)
En per jaar nog wel een paar van die dingen, maar niet heel veel meer. Hoewel ik wel denk dat het weer boven komt als ik het er met iemand van die tijd over zou hebben. Maar m’n eigen basisschoolperiode interesseert me ook gewoon niet zoveel meer, het is al zo lang geleden en ik spreek niemand meer van toen.
Maar als je 40 uur in 32 moet proppen gaat er iets mis. Ik ben waarschijnlijk net zo productief als jij dus ik werk gewoon 80% van wat jij doet.
En ik heb bij vakantiedagen gestemd dat ik best prima zonder kan maar dat komt alleen omdat ik 32 uur werk. Toen ik 40 werkte nam ik ook veel vaker zomaar een dagje vrij en nu alleen omdat het ‘moet’. Gewoon om even bij te tanken, want die twee dagen weekend was te weinig voor mij om écht tot rust te komen.
Ja met een HBO diploma in de zorg of creatieve sector verdien je als starter idd vaak zo rond de 15 euro, ook wat ik veel in mijn omgeving hoor, hoor!
Als je met het ov gaat en iemand achter jou het poortje door wil om zwart te rijden. Vind je dit erg/vervelend?
- Nee idc ga je gang ik houd m voor je open
- Ja wel vervelend en ik zeg er wat van
- Ja vervelend maar zeg er niks van
0 stemmers
Lees je nog wel eens blogs?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja, over welk onderwerp?
- Beauty
- Lifestyle
- Financiën
- Bepaalde hobby
- Films
- Natuur
- Kinderen/gezinsleven
- Overig
0 stemmers
Heb eigenlijk geen idee wat voor soorten blogs er bestaan dus deze selectie is heel random
Edit: bedenk me net een extra vraag haha
Indien je geen blogs leest, heb je dit eerder wel gedaan?
- Nee, las nooit blogs
- Ja, vroeger wel, nu niet meer
0 stemmers
ik heb toevallig gisteren de hele avond een hele gezellige blog over matrassen gelezen
Ik loop te traag door dat poortje, dus je kan niet achter mij aan om zwart te rijden haha
Ja, wat ouder dan 18 bedoelde ik. Niet ouder dan 35.
Ja true, maar in dit geval zat ik vooral te denken aan dat je van 40 naar 32 zou gaan. Ik vermoed dat er in mijn geval niet opeens minder werk zou zijn. Als je op 32 begint is dat misschien wel anders ja.
Ik heb ook het idee dat bij collega’s die wel minder zijn gaan werken ook vaak drukker zijn. Ik vind de vrijdag leeg en dat je dan al je taakjes af kan ronden juist zo lekker altijd
2 jaar
Als het nodig is, hoef je het toch niet goed te praten voor jezelf? Ik heb altijd goedkope/mid-range telefoons (rond de 250 euro). Met mijn laatste heb ik 4 jaar gedaan, maar mij maakt het vooral uit dat een telefoon een beetje betrouwbaar is voor communicatie, ik heb geen verdere verwachtingen. Mijn zusje maakt mooie foto’s met haar telefoons en gebruikt ze ook voor haar werk intensief, dus voor haar is het prettig om de nieuwste iPhone te hebben. Eisen zijn zo persoonlijk!
Haha hoe kwam je daar terecht dan?
ik was een beetje research aan het doen voor die aanbiedingen bij de ah voor de emma matrassen, zodoende. Uiteindelijk mede door deze site besloten voor een matt topper te gaan Of het nou echt een blog is, idk, het las wel leuk iig
Korter dan 2 jaar vanwege m’n abonnement, kan hem na 1 jaar en 9 maanden verlengen. Maar als ik dat niet zou hebben dan zou ik gerust 5 jaar met een telefoon kunnen doen.
Waarom verleng je hem dan wel?
Waar komt de noodzaak vandaan om het werk dat in 40 uur gedaan wordt in 32 uur te proppen. Zou het bijzonder vinden als een werkgever verwacht dat precies hetzelfde werk gedaan word in minder tijd.
Dan lever je vrijwillig salaris in, maar doe je alsnog hetzelfde.