Heel blij met m’n baan, ben er ook echt trots op, maar niet met de onmogelijke uren die er bij horen.
Ga me met heel veel pijn in het hart oriënteren op iets anders.
Precies wat jij omschrijft heb ik ook. Ik ben daarom aan het solliciteren en heb een baanaanbod gekregen voor een baan die me erg leuk lijkt, ook dichtbij qua afstand, bedrijf voldoet aan m’n wensen. (Edit: wat details weggehaald) Ik twijfel echt enorm, want ik kan het niet zo goed hebben om achteruit te gaan qua salaris. Ik ben al goed gaan onderhandelen en er is al wat bij, maar dit lijkt het echt te zijn.
- Doen
- Niet doen
0 stemmers
Dit lijkt me je antwoord. Dooronderhandelen, aangeven wat je minimaal wil hebben. En anders dan je verlies nemen en op goede voet weer afscheid nemen. Helaas maar je moet er financieel wel gezond bij blijven zitten
Doen, maar alleen als het geen financiële stress oplevert. Als die iets minder dan 300 euro verschil, voor jou het verschil maakt daarin dan zou ik het niet doen. Ben even er vanuit gegaan dat t niet zo ernistig is en dan lijkt me voor mij de dagelijkse geluk zwaarwegender. Ik zou sowieso een voorstel doen om na 6 mnd goed functioneren bijv alsnog die extra verhoging te krijgen (omdat je weet dat je t waard bent enzo;). )
Het is meer gierigheid dan dat ik het nodig heb en dus dat achteruit gaan wat ik wel vervelend vind.
@11PM er zijn wel meer doorgroeimogelijkheden dan m’n huidige baan, maar niet per se meer dan een andere nieuwe baan.
@Henry zit ik idd ook over na te denken om daar afspraken over te maken zodat ik wat sneller omhoog ga
Is die 300 trouwens bruto? Want netto zou ik zelf ook ingewikkeld vinden gezien t bruto verschil. Ik weet niet wat voor werk je doet of het type bedrijf, maar je kunt evt ook onderhandelen in vakantiedagen, een bonus, reiskostenvergoeding / leaseauto, flexibele uren (als dat niet standaard is). Mogelijk is dat je ook wat waard en kun je daar als alternatief in onderhandelen.
Ja is bruto! is ook maar 150 netto ofzo. ik heb idd al dat soort secundaire voorwaarden aangehaald en m’n belangrijkste punt was minder werken voor hetzelfde bedrag maar dat wilden ze niet kreeg dan ook dat percentage minder loon helaas.
@Crusti_Croc er is helaas idd een redelijk vast stijgingspercentage, maar kan daar misschien nog wel wat mee
haha ik dacht letterlijk dat je minder salaris niet kon hebben. Maar zonder goede afspraken over salarisverhoging in de nabije toekomst zou ik het dan nog steeds niet doen. Eenmaal ergens binnen is het altijd zo lastig om verhoging te krijgen, je moet echt je kans pakken bij binnenkomst. Jammer dat deze organisatie toch zuinig is
- Samsung
- Iphone
- Nokia
- Oneplus
- HTC
- Huawei
- LG
- Motorola
- Oppo
- Sony
- Xiaomi
- Anders?
0 stemmers
- 0-200
- 200-400
- 400-600
- 600-800
- 800-1000
- 1000+
- Niks, ik heb een werktelefoon.
0 stemmers
- Ja!
- Nee.
0 stemmers
- 0-5
- 5-10
- 10-15
- 15-20
- 20+
0 stemmers
- 0-10
- 10-20
- 20-30
- 30-40
- 40-50
- 50+
- Niks, mijn werk betaald.
0 stemmers
Ik kreeg geen telefoon hoor. Moest keihard werken voor m’n eerste swing200.
Never forget dat ik die op oudjaarsdag ging kopen. Hele dag gewerkt en daarmee het laatste geld verdiend wat ik nodig had. Toen snel nog ff naar de winkel om die telefoon te halen voordat de winkel dicht ging. Ik was er mega blij mee
Voor het grootste deel wel. Ergernissen zijn vooral sommige organisatorische crap en bepaalde collega’s. Maar dat zijn issues everywhereeeee
Ik had hiervoor altijd een herlaadkaart, vond ik heel chill haha (met €25 deed ik dan 3 maanden ofzo).
Sinds ik in Frankrijk woon heb ik een abonnement, nu betaal ik €6,99 voor onbeperkt bellen/sms’en (binnenland) en heb ik 100GB internet, veel meer dan ik nodig heb ook haha maar het was het goedkoopste abonnement dat ik kon vinden
Krijgen. LOL. Ik was 14 toen ik m’n eerste mobiel kocht voor 40 euro ofzo wat ik toen extreem veel geld vond. Pap en mam vonden dat maar onzin dus no way dat ik er een zou krijgen (2004).
Google Pixel 4a
Ik heb op mijn 11e van mijn zakgeld een telefoon gekocht.
Sorry, ik bedoelde natuurlijk gekregen/ zelf gekocht. Ik had een Nokia 3310 en was daar zo trots op!
Haha heel herkenbaar, en die sms’jes gingen ook allemaal in hoofdletters natuurlijk. En moeilijk doen met spaties weglaten en afkorten omdat het anders niet binnen het max aantal tekens van een sms paste. Voel me ook echt een oma als ik me bedenk dat ik op mijn 13e een mobiele telefoon kocht/kreeg, niet omdat het daarvoor niet mocht ofzo maar omdat ze toen pas voor jan en alleman te koop waren
Heerlijk die oude dingen! Dit was mijn eerste in 1999 (ik was 17); een Swing 200. Pasten volgens mij iets van 8 sms’jes op, heel weinig in ieder geval. Dan moest je eerst een oud sms’je verwijderen voor je weer nieuwe kon ontvangen.
Ik heb een paar jaar de oude telefoon van mijn moeder mogen lenen, maar in de tweede kocht ik zelf mijn eerste mobieltje. Was echt leuk en het voelde ook wel spannend om de T-Mobile in te stappen met mijn contant geld en de missie om hem op te halen!
Ja deze had ik ook idd! In het blauw. Konden 7 sms’jes op en idd je bewaarde leuke berichtjes, dus dan moest je steeds iets kiezen om te wissen omdat ie alweer vol was ik denk dat ik 'm ook in 1999 kocht? Want toen ik 'm haalde was het echt de vetste telefoon die je op dat moment kon hebben.