Vies warm. Voor mij moet eerst de verwarming uit en het raam open voor ik overweeg te douchen.
Ik heb geen raam in de badkamer. Maar de deur staat wel altijd open want de kattenbak staat er haha. En er is afzuiging.
Geen probleem mee maar dan moet ik wel een minimaal kattenwasje gedaan hebben bij de wasbak.
Rechstreeks uit bed in mijn kleren vind ik ook niet fijn en dat voel ik dan de hele dag.
Even pijlen deze situatie:
Stel, je gaat met je collega voor werk naar een stad op 2,5 uur treinreis afstand. Collega heeft een hogere functie dan jij (en verdient ongeveer 3x zoveel lol). Collega heeft haar ov kaart opgewaardeerd naar 1e klas en wil niet in 2e klas ivm corona. Jij hebt geen 1e klas, opwaarderen is op eigen kosten (ā¬20 enkele reis). Wat doe je?
- Opwaarderen en bij collega gaan zitten
- Alleen in 2e klas reizen
0 stemmers
Win win wat mij betreft om 2e klas te gaan zitten, geld bespaard en ook nog 2,5 uur kutsmalltalk ontlopen 
Maar waarom reis je voor werk en betaal je het zelf?
Er staat toch opwaarderen is op eigen kosten. Waarom zou een bedrijf voor een upgrade naar 1e klas betalen? 2e klas is toch meer dan prima (voor de meeste mensen).
We krijgen inderdaad een ov kaart van werk voor 2e klas. Als je 1e klas wil moet je dat per keer opwaarderen of als zoān fiscaal vriendelijk doel gebruiken.
Heel gul om dat aan te bieden maar vind dat echt niet per se nodig. Is niet alsof 2e klas te min is, ik reis altijd in de 2e klas en heb daar ook vaak genoeg achter mijn laptop gezeten. Alleen wanneer je onderweg echt aan werk zou moeten en er in de 2e klas geen zitplek is, vind ik het logisch dat je werkgever een upgrade vergoedt. Verder is het natuurlijk lief/gul/fijn als een werkgever dat aanbiedt maar vind het niet iets om vanuit te gaan dat je werkgever dat moet vergoeden.
Als je corona hebt gehad, hoelang duurde het voordat je weer kon werken/je normale dagelijkse bezigheden uitvoeren?
- Korter dan 1 week
- 1 week
- 2-3 wkn
- 3-4 wkn
- 4-5 wkn
- 5+ weken
0 stemmers
Indien je langdurige klachten hebt overgehouden, hoelang duurde het voordat deze weer voorbij waren?
- Tot 1 maand
- 1-3 mnd
- 3-6 mnd
- 6-9 mnd
- 9-12 mnd
- 12+ mnd
0 stemmers
Beperkte deze langdurige klachten je om je werk op een normale manier uit te voeren (vb. Halve dagen werken) of overige dagelijkse bezigheden uit te voeren?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Het duurde ongeveer een halfjaartje totdat ik weer kon ruiken zoals voorheen. Maar verder geen langdurige klachten gehad.
Maar bij mij viel Corona wel mee. Ik kwam er genadig van af.
Ik ben nog 5-6 maanden kortademig geweest. Mn conditie was echt terug naar nul en dat duurde heel lang om weer op te bouwen. Ik woon 10 minuten lopen van mān werk en moest in het begin met de fiets, omdat ik 10 minuten lopen niet redde. Na een maand of 3 kon ik weer lopend. Na 6 maanden was ik wel terug de oude.
Nee omdat ik gewoon doorwerkte omdat niemand nog van long-covid had gehoord. Maar ik vond wel dat ik achteraf echt minder heb gepresteerd/voor elkaar kreeg dan normaal. Scheelde deels dat het samenviel met thuiswerken waardoor het wat minder opviel maar mijn directe collegaās hebben het wel gemerkt aan me. Minder scherp, vergat heel veel meer.
Dat lijkt me echt vervelend, dat gebruik je onbewust zoveel in het dagelijks leven. Al valt het nog mee vergeleken met andere klachten die ik heb gehoord die lang aanbleven zoals vermoeidheid. Kon je wel gewoon proeven of was dat ook anders?
@anon86562306 wat heftig! Had je daarvoor echt een goede conditie of gemiddeld? 6 maanden is ook echt lang, wat fijn dat je weer de oude bent!
@Swelgje vervelend, is dat nu wel weer goed gekomen of heb je er nog steeds last van?
Nee, had geen geweldige conditie. Ik sport al jaren niet meer, maar daarvoor wandelde ik wel elke dag heel veel en dat heeft wel 6 maanden geduurd dus voor ik dat weer goed kon.
Voor ik corona kreeg (maart 2020) liep ik heen en terug naar mān werk elke dag, een uur tijdens mān pauze en 's avonds nog een uur met de hond. Dat is wel het enige dat ik deed aan sport.
Nee, mijn smaak is nooit verdwenen. Heel gek eigenlijk. Qua ruiken vond ik het ook wel meevallen. Huishoudazijn rook ik nog licht, dus ik was niet bang dat ik bijvoorbeeld geen gas kon ruiken (mocht er een lek zijn). Ook kan ik redelijk sterk ruiken, na drie maanden was mijn geurvermogen wel deels terug. Maar het duurde echt een halfjaar voor dat ik een rijpe perzik kon ruiken bij twee meter afstand.
Ik kon mezelf maandenlang niet afdrogen na het douchen zonder erbij te gaan zitten of pauzes te nemen. Ik verzuurde en was compleet buiten adem met steken in mān longen. Na 4 maanden kon ik pas weer fatsoenlijk een trap op lopen zonder over de zeik boven aan te komen. Ik was toen 22, gezond en studeerde nog maar ik ben in die maanden eigenlijk volledig uitgevallen. Door een long covid traject bij de fysio eindelijk weer op de rit gekomen. Ben trots dat ik nu 20 uur (vrij fysiek) kan werken want dat had ik 1 jaar geleden never nooit gedacht. Ik hoop dat onderzoek zal uitwijzen waarom de een het wel krijgt en de ander niet, ik had een heel erg mild ziekteverloopā¦
Het is helemaal goed gekomen, denk dat het ongeveer 9 maanden heeft geduurd tot ik me weer mezelf voelde. Het was vooral heel eng omdat ik geen idee had wat eraan de hand was. Er was toen aan het begin van corona nog niks over dit soort klachten bekend. Was zo opgelucht toen ik er een keer wat over las, want dat was de verklaring voor de mist in mijn hoofd en vermoeidheid. (En ik bedenk me nu, helemaal klachtenvrij ben ik niet. Had altijd al heel licht astma als hooikoortsklacht en dat is wel erger gebleven dan het was. Maar daar merk ik, op wat vaker medicijngebruik niet veel van.)
Ik heb nog ongeveer 2 maanden last gehad van kortademigheid. Op het begin moest ik dan echt naar adem happen als ik 1 trap was opgelopen, heel bizar want ik heb normaal een goede conditie en ben best actief.
Na ongeveer een maand heb ik geprobeerd weer een hike te doen, dat was in de bergen maar wel kort, ongeveer een uurtje. Dat ging echt helemaal niet goed, ik moest toen 3 keer gaan zitten want ik kreeg geen lucht en kreeg een melding van te hoge hartslag.
Nu heb ik er geen last meer van gelukkig.
Reuk was ik maar een weekje kwijt maar was wel heel ellendig ook.
Op Whatsapp eentje en op Telegram eentje. Dus verschillende media, maar eigenlijk wel hetzelfde idee.