Stel je persoonlijke vraag #33

Stel je zou op vakantie gaan vrijdag voor twee weken, maar er is aangekondigd dat er een quarantaineplicht aangekondigd die vrijdag ingaat (10 dagen na aankomst in quarantaine volgens mij bij negatieve test kortere quarantaine). (Zoals nu met Oostenrijk, UK, Noorwegen en nog wat landen het geval is).

Wat doe je dan?

• Annuleren (daar zou ik het ook op boeken)
  • Eerder gaan (dus vandaag of morgen) zodat je niet in quarantaine moet
  • Toch gaan op vrijdag en in quarantaine
  • Toch gaan op vrijdag en quarantaine proberen te omzeilen
  • Verplaatsen en/of annuleren zonder daar van tevoren rekening mee gehouden te hebben

0 stemmers

Ik heb eerst ‘toch gaan’ gestemd maar eigenlijk alleen als ik met de auto zou gaan en als mijn vakantie sowieso minstens tien dagen was. Lijkt me best fijn om tien dagen te niksen in een huis dat niet van mij is.

4 likes

Micro cheating (nav Login • Instagram) is echt een ding en inderdaad een vorm van vreemdgaan:

In het kort: 'Telefoonnummers uitwisselen met iemand die je net kent, sexy chatberichtjes sturen of doen alsof je relatie weinig voorstelt om de indruk te wekken dat je beschikbaar bent. Dat lijkt misschien onschuldig, maar het heet micro-cheating en is een soort vreemdgaan in het klein. “Een grijs gebied tussen trouw en ontrouw”, legt seksuoloog Eveline Stallaart uit. “Ik vermoed dat veel mensen niet beseffen waar ze mee bezig zijn, omdat ze denken dat vreemdgaan een fysieke daad is. Dat hoeft niet zo te zijn. En hoe ‘microscopisch’ ook, het kan wel degelijk schade aanrichten” '.

Bron

KLIK

• Helemaal mee eens
  • Iets er tussenin, geen harde ja of nee
  • Niet mee eens
  • Ik ga nu iets vertellen hierover

0 stemmers

Waarom zou je dat ook micro cheating willen noemen vraag ik me af. Sowieso is wat vreemdgaan inhoud voor iedereen anders toch dus misschien is het voor iemand wel maxi cheating.

Het klinkt in ieder geval als een lekker smoesje mocht je erop aangesproken worden “oh die sms’jes en dat ik deed alsof ik vrijgezel was??? Dat is microcheating schat dat doet iedereen!”

15 likes

Helaas net alles geannuleerd voor onze wintersport de eerste week van januari! Booster komt paar weken te laat voor ons.

1 like

Ik vind het ook een beetje een dom en nikszeggend onderscheid. Echt weer zoiets van iemand die dit als ‘concept’ heeft bedacht om te doen laten lijken alsof ze iets heel baanbrekends verkondigt, maar… nee.

7 likes

Naast dat dit kut is om te doen tegenover je partner, vind ik het ook lullig dat je iemand aan het lijntje houdt.

Het is een persoon aan de andere kant van de lijn, niet een seks chatbot uit Rusland

1 like

Ik vind het wel een goede term eigenlijk om hier een naam aan te geven. Naar mijn idee is dit vooral zo’n gedrag waar je ruzie of misverstanden of jaloezie door kunt krijgen, telkens het randje op zoeken of de spanning ofzo. Ik denk dat mensen die dit veel doen in een monogame relatie toch iets missen ofzo. (Of doorgaans nog best jong zijn).
Mijn ex deed dit ook, en ik zie dit vaak bij programma’s zoals Temptation. En dan gaat die ander diegene weer telkens controleren of testen. Doet iig geen goed aan je relatie.

Ja het is nu wel echt even heel veel zelfmedelijden. We hadden zoveel zin om even een week te chillen in de sneeuw. Morgen weer ruimte om te relativeren.

Wat zou je erger vinden?

• Partner heeft gedurende een periode (vaker dan 1 keer) flirterig contact met iemand op whatsapp die hij/zij verder niet kent
  • Partner heeft eenmalig seks met een ander

0 stemmers

1 like

Lichamelijk vreemdgaan weegt voor mij minder zwaar dan emotioneel vreemdgaan. Omdat het laatste meer spreekt van een mogelijke connectie tussen de twee. Hoewel dit ook kan als je intiem bent, vind ik vaker contact hebben met dezelfde vrouw erger.
Allebei is sowieso kut.

3 likes

Ik vind het niet echt emotioneel vreemdgaan als je die persoon niet kent/je kennelijk niet zo boeit… Een flirterige opmerking is zo gemaakt

13 likes

Ja ik snap echt niet hoe je seks minder erg kan vinden haha

3 likes

Kans is groot dat hij in beide gevallen bij het grofvuil belandt :wastebasket:

5 likes

Tenzij dit opeens gebeurt. Kijk, dan snap ik dat het plotseling gebeurde

6 likes

Jaa flirten met iemand die je niet kent is ergens ontstaan dus of via tinder of via instagram waar je dan berichten krijgt in de trant van " wow jij bent knap" en als je daar dan op in gaat zonder iets te zeggen tegen je partner en blijft doorgaan vind ik dat veel erger.

Eenmalig sex is gewoon lust en dat vind ik veel minder erg.

4 likes

Vind jij het vreemdgaan als je partner met iemand zoent die niet op je partners geslacht valt?

• Ja
  • Nee
  • Geen mening/anders

0 stemmers

Ik vind het micro cheaten noemen het ook automatisch down graden, terwijl het echt niet oke is in mijn ogen. Ik vind dat als mijn partner dingen doet die ie niet ook zou doen met mij ernaast, hij al een grens overschrijdt. Of dat nou online of in real life is.

6 likes

Hoeveel zonnebrillen heb je?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Meer dan 4
  • Geen

0 stemmers

Welke opties zijn op jou van toepassing?

• Ik draag altijd dezelfde (heb er 1)
  • Ik draag altijd dezelfde, maar heb er meer
  • Ik draag nooit een zonnebril
  • Ik koop regelmatig een nieuwe zonnebril
  • Ik heb een tijdloos model
  • Ik heb een model wat past bij de huidige trends (mag je zelf bedenken welke trends haha)
  • Ik draag mijn zonnebril alleen in het voorjaar of zomer
  • Ik draag mijn zonnebril in elk seizoen
  • Mijn zonnebril kostte tussen de 0 en 50 euro
  • Mijn zonnebril kostte tussen de 51 en 100 euro
  • Mijn zonnebril kostte tussen de 101 en 150 euro
  • Mijn zonnebril was duurder dan 150 euro

0 stemmers

Van welk merk heb je een (of meerdere) zonnebril(len)? Zijn nog veel meer merken, maar dit kon ik even zo snel bedenken.

• Ray-Ban
  • Celine
  • Michael Kors
  • Oakley
  • Versace
  • Carrera
  • Zonnebril van een modeketen (h&m, mango, etc)
  • Zonnebril van een online of instagram merk (Charlie temple, Meller etc))
  • Merkloos/Kruidvat
  • Gratis/promo bril
  • 2e hands
  • Ace & Tate
  • Anders

0 stemmers

Wat is favoriete zonnebril (of daaraan verwante):

Einde zonnebrillenvragen

Ik ben toe aan zon en zoek een reden om die nu aan te schaffen

Ik denk dat sexy smsjes sturen ook lust is of spanning zoeken… wat anders?

@11PM m’n partner heeft wel seks gehad met iemand anders, maar dat was in een open relatie. Dus geen vreemdgaan, maar wel lichamelijk contact.

1 like