Stel je persoonlijke vraag #33

Toevallig heeft mijn werk hier laatst over gepubliceerd en moest ik dat stuk redigeren. Na drie lezen begon het kwartje te vallen :sweat_smile::joy:

3 likes

Ik geloof dat Teun en Gijs het erover hadden in hun podcast vrij recentelijk, daarom weet ik het (enigszins, precies uitleggen is wel erg sterk gesteld)

4 likes

Vriendin stuurde me net een tiktok hierover:
https://vm.tiktok.com/ZMLd6nXb5/

Pretty accurate.

20 likes

Ik zag er laatst een met uitleg alsof het een designer tas was, kan ‘m alleen niet meer vinden. Die was wel duidelijk!

1 like

afbeelding

Het is kunst joh. Er bestaat geen tweede van.

:joy:

4 likes

Daarom denk ik zelf dat het niet gaat om het product, de NFT, maar om de markt erachter.

Het is een nieuwe ongereguleerde markt die gebruikt nu wordt voor pump & dumps, witwassen en rug pulls. Ja en daar zijn ook rijke mensen nog rijker mee geworden. Vooral de populaire influencers.

7 likes

Maar kan iemand het nou uitleggen of niet want ik zit echt koeterwaals te lezen hier

21 likes

Ik weet wat het is maar “snap” ik het? Nee :sweat_smile:

7 likes

Als jij iets besteld hebt (kleding etc) en het komt binnen, wanneer pak jij het dan uit en ga je het passen?

• Zo snel mogelijk, kan niet wachten
  • Toch wel binnen een dag of max 2
  • Kan zo weken liggen voordat ik dat eens doe

0 stemmers

NFT staat voor non fungible tokens. Het is een manier om digitaal vast te leggen, wie de eigenaar is van een digitaal object. Dit contract staat op de blockchain.

De blockchain is een soort database, waarin transacties opgeslagen kunnen worden. Die transacties zijn volledig betrouwbaar en kunnen niet veranderd worden. Blockchain: de techniek achter crypto’s

9 likes

Hahahha i love dit en haar

3 likes

Ik krijg hier echt dit gevoel van

34 likes

… ik denk dat dit mijn voorstellingsvermogen gewoon te buiten gaat.

2 likes

Haha sorry.

Uhm even denken. Je bank beheert ook al je transacties. Dit doen ze in een kasboek. De blockchain is eigenlijk een heel goed en betrouwbaar kasboek. Je bank doet alleen de financiële transacties, op de blockchain kunnen alle contracten worden vastgesteld.

4 likes

Voor de mensen die het interessant vinden. Deel 1 gaat over cryptocurrency, deel 2 vooral over NFTs. En voornamelijk over wat een scam het allemaal is :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

:heart: (Dat heb ik lang niet gehoord!)

En als dit ging over NFT’s: ik vond deze video van NOS op 3 of deze van RtlZ wel duidelijk. In Metaverse moet ik me nog maar eens verdiepen, want ik dacht dat het over het multiversum ging.

3 likes

Ja precies zo begreep ik het ook. Met het bonnetje ben jij eigenaar van de URL van het object. :upside_down_face:

2 likes

Echt zin in een FF-metaverse. Kan niet wachten op een VR-ervaring van het opbiechttopic.

12 likes

Kunnen we allemaal klappen als iemand een tomaat gooit

10 likes

Maar wie beheert dat kasboek dan? Of wie houdt toezicht erop?
Ik vind dit allemaal zo vaag joh haha