Stel je persoonlijke vraag #33

Welke afl is dat?

4 likes

Ik vond dit wel duidelijk (en het “burning down an unspecified amount of rainforest” ook wel een erg relevant detail)

39 likes

Mensen met een mannelijke opvoeder, hing er bij jullie thuis vrouwelijk erotisch naakt? (die lingerie/naaktkalenders en dergelijke)

• Ja, in een algemene/gezinsruimte
  • Ja, in privéruimte van betreffende persoon
  • Nee
  • Ik wet het niet zeker.

0 stemmers

1 like

Ja wij hebben ook een vijfluik van een naakte vrouw in bevallige poses hangen, maar volgens mij telt dat niet toch?

3 likes

Er zal wel een grijs gebied zijn, ik bedoel het niveau jaren 90 “tieten-kont” kalender. Er zullen ook vast schilderijen/kunstfotos zijn die dat niveau benaderen.

1 like

Ohh nee dan niet

3 likes

Oké, dit maakt het wel iets duidelijker! Maar weten mensen dan van gekkigheid gewoon niet meer wat ze met hun geld moeten doen? En wat heb je eraan als koper, of verdien je er geld aan? Ik voel me echt een bejaarde dat ik dit niet kan bijbenen, maar deze wereld staat gewoon zó ver van me af.
Ik begrijp ook niet hoe iets dat alleen online bestaat zo slecht kan zijn voor het milieu, ook met die crypto’s bijvoorbeeld (waar ik ook niets van snap).

4 likes

Veel mensen/tech bro’s hebben ook het idee hier heel rijk van te worden, dat dit goede investeringen zijn. Vooral omdat die dingen regelmatig sterk in waarde/verkoopprijs stijgen maar ze niet snappen dat het eigenlijk een soort piramide spel is.

6 likes

Net een paar weken nadat het eigenlijk al nodig was haha

5 likes

Ik vind met dit soort dingen dat de herstelkosten altijd vrij hoog zijn. Ik had mijn winterjas naar de kleermaker gebracht omdat de naad in mijn zij was gescheurd omdat ik ergens achter was blijven hangen. Was netjes op de naad gescheurd dus ook geen ingewikkelde herstelwerkzaamheden ofzo. Was ik mijn jas een week kwijt en het kostte €20. Vond ik echt best duur en niet uitnodigend om spullen te herstellen ipv te vervangen.

2 likes

Ik snap dat de kleermaker ook zijn/haar brood moet verdienen, maar mensen maken nou eenmaal een afweging tussen vervangen en herstellen en bij een jas van €150 betaal je eerder herstelkosten van €20 dan bij een jas van €75. Ik vind €20 voor een naadje stikken wel veel geld. Maar ik kan dat niet zelf, dus dan moet je die prijzen betalen.

Nog even los van het feit dat je winterjas een week kwijt zijn ook zo onhandig is dat ik wel dacht: kan dat niet klantvriendelijker.

Koop je dan ook een nieuwe jas aan 20 euro?

10 likes

Love al deze klusjes (schoenen poetsen dan, vermaken doet schoenmaker maar vind ik ook heel satisfying)

2 likes

Altijd als ik m’n schoenen heb gepoetst krijg ik complimenten erover. Het ziet er gewoon zoveel beter uit + je leer blijft jaaaren langer mooi.

4 likes

Maar echt poetsen met speciale middeltjes enzo?

Ik maak m’n schoenen wel schoon maar ik gebruik niet die marketingmiddeltjes

4 likes

Nee, een winterjas vinden voor €20 lijkt me vrij uitdagend/onmogelijk. Maar ik maak wel afwegingen in mijn hoofd of het de herstelkosten waard zijn als ik moet kiezen tussen vervangen of herstellen. Bijv. ook of ik een nieuwe batterij in een oude telefoon laat zetten of een nieuwe telefoon koop hangt voor mij af van de kosten van die nieuwe batterij

1 like

Aah al die afleveringen van The Flash komen eindelijk van pas!! :rofl:

3 likes

Nee gewoon een goede schoensmeer kopen bij de schoenmaker (waar je toch al bent om je hakken te laten vervangen)! Ruikt ook nog eens lekker, meditatief taakje en het voelt alsof je nieuwe schoenen hebt en dan ook nog eens die complimentjes. Nou, wat wil je nog meer :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Of je kijkt een YouTube filmpje en doet het zelf? Ik weef zelfs gaatjes in m’n wollen kleding dicht adhv YouTube filmpjes.

8 likes

Ik heb het wel meegekregen van huis uit maar ik ben lui en gemakzuchtig dus doe het eigenlijk niet vaak genoeg…

1 like