Stel je persoonlijke vraag #33

Dat is het énige wat me beetje tegen houdt, maar anderzijds. Ik ben gevaccineerd en ik zou binnen Europa blijven. En stel ik zou dan moeten testen, dan kom ik daar toch pas dán achter. Of ik nu een week vtv geboekt heb of niet. Zie Europa onderling niet meer echt op slot gaan als ik eerlijk ben.

2 likes

Gewoon boeken met gratis annuleren! Dan heb je in ieder geval vast de voorpret en je hebt nu waarschijnlijk ook nog een voordelige prijs.

10 likes

Hij meet sowieso meer wakker momenten dan je zelf misschien bewust mee maakt. Ik wordt regelmatig wakker en kijk dan op de klok (in verband met huilen/troosten kind) en dat lijkt wel te kloppen. Echter denkt hij ook vaak dat ik slaap terwijl ik dan een uur of drie heel stil in bed lig met een peuter op mijn borst. Dus dan moet ik handmatig aanpassen hoe laat ik sliep :sweat_smile:

3 likes

Prima copingsmechanisme! In mijn huishouden noemen we het the vault

finn-adventure-time

4 likes

Wat vinden jullie een normaal bedrag om in te zamelen als cadeau voor een collega? Voor een kraamcadeautje.

Bedrag
  • minder dan 5
  • 5
  • 10
  • 15
  • 20
  • meer dan 20

0 stemmers

Ik was van mn andere baantjes gewend dat je per persoon €5 of max €7.50 inlegde. Kreeg nu een tikkie van €15 voor een collega waar ik één dag mee gewerkt heb voordat ze met verlof ging 🥲

1 like

Wij werken met 30 mensen en geven 5€ en ik heb het daar eigenlijk mee gehad. Ik geef niet meer mee met de hoop.
Mensen die ik graag heb, geef ik persoonlijk een attentie (van meer dan 5 euro), de rest krijgt niks meer.
Ik heb nog nooit iets gekregen en ga ook niets doen waarvoor ik een collega-cadeau voor ga krijgen, behalve later een attentie voor mijn pensioen misschien.

11 likes

Ik zeg minder dan 5 maar daarbij denk ik wel aan een groot bedrijf, waar je de collega eigenlijk niet goed kent.
Als je een hecht team van 4 collega’s bent kan ik me voorstellen dat je meer betaalt, maar dan komt het ook minder vaak voor (en is het totaal alsnog minder)

4 likes

Precies om dit soort oneerlijkheden te voorkomen hadden wij een cadeau-pot waar iedereen eens in de zoveel tijd 10 euro aan betaalde. Alle kraamcadeau’s, afscheidscadeautjes en dat soort dingen (hadden wel duidelijke afspraken over welke events er een cadeau kregen) werden dan daaruit gedaan. Dus werk je daar al sinds jaar en dag, dan betaal je mee aan elk cadeau. Werk je er pas kort dan heb je ook nog maar eenmalig 10 euro betaald waar dan wel voor langere tijd veel cadeaus van gekocht kunnen worden. Werkte prima, maar je moet wel iemand hebben die zin heeft om die kas te beheren haha

11 likes

Ik ga ook noooooit meer bijleggen voor iets op mijn werk. Voor iedere scheet kreeg iemand bloemen oid en ik ging met zwangerschapsverlof en kreeg geen kaartje oid en toen mn baby geboren was kreeg ik na 2 maanden alleen een kaart van mn collega’s

En het was ook nog eens echt een lelijke supermarkt kaart.

En toen waren er ook nog mensen beledigd dat ik geen beschuit met muisjes had gebracht :+1:t3:

25 likes

Ik zou juist blij zijn als je geen beschuit met muisjes had meegenomen. Die dingen zijn niet te nassen.

7 likes

Wat vreemd dat ze dat ook niet even overleggen dan met je maar je gelijk een tikkie krijgt. Er dan zelf over beginnen lijkt me best lastig maar erg eerlijk komt het niet over.

2 likes

Houd jij je bezig met je persoonlijke ontwikkeling?

• Ja, (redelijk) actief
  • Ja, (redelijk) passief
  • Ik zou wel willen, maar dat lukt (nu) niet
  • Nee, geen behoefte aan
  • Nee, nooit over nagedacht
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Ik doe wel eens een poging maar dan uiteindelijk denk ik het is al wel goed genoeg (en dat heb ik dan ook als tato)

2 likes

Ja, maar vooral ook omdat dat vanuit mijn werk/opleiding moet haha

1 like

Oh dat lijkt me juist heerlijk eigenlijk, minder gedoe toch? Van mijn part wordt het helemaal afgeschaft. Ik hoef geen cadeaus/kaarten of wat dan ook van collega’s. Ja het is natuurlijk aardig etc. Maar ik vind het totaal overbodig.

Al heb ik zelf wel op 10 euro gestemd haha.

12 likes

Vind jij jezelf attent?

• Hmm nee
  • Jawel
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik kreeg een paar keer te horen van collega’s dat ik so thoughtful was en ik dacht echt huh, maar ik vind het wel weer belangrijk iemand iets te sturen/geven als het om vrienden/familie gaat.

Dit is in mijn ogen wel echt attent. Kan het altijd onwijs waarderen als ik kaartjes krijg van mensen enzo

2 likes

Bij ons betaald werk alles voor verjaardag, trouwen en verhuizing. Of als geworden. We hebben maar handjevol vrouwen waaronder ikzelf dus maar 1 keer voortgekomen dat er cadeau werd gedaan bij zwangerschapsverlof, voor mij 2 jaar terug. Een groot cadeau van werk en een mand met allemaal kleine dingen van collega’s. Denk dat ze daar €5-20 pp aan hadden besteed. En iedereen krijgt een kraam cadeau bij geboorte van kind maar dan betaald door werk zonder bijdrages van collega’s.

Enige wat collega’s bijleggen bij een event is als iemand weg gaat. Dan betalen degene die het willen €3 en legt werk daar nog een bedrag bij. Gemiddeld wordt er dan €50-70 opgehaald.

1 like

Ja bij mijn vorige baan was dat ook zo. Werk betaalde het presentje en ik heb daar nooit hoeven bij te leggen. Met verjaardagen kreeg je standaard een bos bloemen en met jubilea werd een vaak een borrel of bbq georganiseerd. Toen ik weet ging kreeg ik bijvoorbeeld bloemen en een cadeaubon van 100 en dat kwam puur van het bedrijf!

Ik vond het echt zo gek dat je bij sommige bedrijven zelfs voor een kaart moet inleggen.

2 likes

Bij ons wordt voor dit soort dingen een open tikkie gestuurd, mensen die diegene goed kennen leggen dan inderdaad soms 15 euro in, anderen maar 2/3 of niks. Vind dat wel een prettig systeem op zich.

1 like