Dat is wel een goeie! Niet eens aan gedacht. Ik vind het niet echt vervelend maar wel komisch om te zien hoe onpersoonlijk die “persoonlijke benaderingen zijn” haha
Kreeg bijvoorbeeld aanbiedingen voor de functie van cdd analist, enige connectie is dat mijn bachelor opleiding een pluspunt is bij de sollicitatie.
Kut eentje vergeten en eentje dubbel
- Nee, en ik heb in mijn profiel gezet dat ik niet benaderd wil worden
- Mijn keuze stond al in de poll hierboven, heel goed
0 stemmers
Ik haat recruiters op LinkedIn echt, heb je bij wijze van spreken Engels gestudeerd, krijg je een berichtje: hee we zijn op zoek naar een nieuw fraudeanalist bij die en die bank! Echt de perfecte mogelijkheid voor jou om je wiskundige skills te laten zien!!!
Ja sorry maar dan ben je gewoon echt slecht in je werk. Ik heb een bijbaan in het ene werkveld en ben bijna klaar met mijn master in een ander werkveld, natuurlijk ga ik nu niet aan het werk als bijlesdocent in het DERDE werkveld
Ik woon niet meer in NL, in NL werd ik regelmatig benaderd maar hier ben ik een buitenlander en dus 0 recruiters meer die interesse hebben. Zo werkt het nu eenmaal maar het is best hard, al mijn opleidingen en ervaring zijn hier weinig waard want ze kennen de universiteit/werkgevers niet.
Ja, en het heeft me een goede baan opgeleverd die de basis is geweest voor mijn verdere loopbaan.
Dat was echt een goede recruiter die meer in me zag dan puur mijn werkervaring.
Hahahaha ik had laatst zo’n overduidelijk copy-paste berichtje waar instond ‘Jouw naam, Dazed komt me bekend voor maar ik kan het zo 1,2,3 niet plaatsen, we kennen elkaar toch nog niet?’ Was niet eens een recruiter maar iemand die voor z’n eigen blog reclame kwam maken :’)
Lijkt me echt kut om recruiter te zijn. Kut werk en niemand vind je leuk
Ja ik denk ook dat mn collega’s dat toen bedoelden waarschijnlijk. Ik probeerde ook sommige eraan te herinneren iets leuks voor hun moeder te kopen ipv een tankstationboeket etc. Vind van die standaard bonnen enzo, ja ok aardig maar zo onpersoonlijk. Bij collega’s kan ik me voorstellen dat dat vaak niet te doen is. Mn vader kon denk ik wel 3 auto’s kopen van alle boekenbonnen die hij in zn leven heeft gekregen lol.
Wat ontvang jij liever van vrienden/familie?
- Geld
- Een cadeau
0 stemmers
Ik ben gewoon heel lastig om voor te kopen, dus geef dan maar geld.
Ik gaf ook altijd 5 euro (geld werd ingezameld voor kinderen die geboren werden, trouwen, promoties) en vond dat altijd wel oke en dacht er nooit echt over na. Maar we hebben best wel een grote afdeling en heb laatst eens gekeken en heb in ongeveer 2 jaar 140 euro aan cadeaus voor collega’s uitgegeven. Terwijl nu ben ik een halfjaar geleden zelf ziek uitgevallen en heb ik nog niet eens een kaartje gekregen. Daar ben ik best zuur van geweest haha (absoluut niet dat ik een cadeau verwacht hoor, maar meer het in het algemeen dat je wel aandacht geeft aan positieve gebeurtenissen en niet aan negatieve gebeurtenissen). Geef altijd aan 2 collega’s waar ik echt bevriend mee ben sowieso al een cadeau voor hun verjaardag en dat blijf ik gewoon doen natuurlijk, maar van die random cadeaus ga ik vanaf nu bij nieuw werk echt minder bijdragen.
Ik hoor niemand over een PV-pot?
Wij betalen automatisch elke maand €10,— aan de personeelsvereniging (vrijwillig) daarvan worden alle uitjes betaald. Maar ook cadeau’s bloemen en kaartjes.
We hebben door Corona wel weer een flink bedrag staan dus we kunnen straks echt iets tofs gaan doen haha.
Ja dat ligt er echt aan van wie. Van mensen die verder van me af staan (en dus mijn smaak en voorkeuren niet kennen) liever geld, maar van mensen dichtbij liever een kado. Vind de krijg-ervaring van een kado wel echt leuker. En vind het het fijnst als iemand ff navraag doet van tevoren wel. De enige die blind een kado voor me kan/mag kopen is een van mijn beste vriendinnen, die vrouw heeft zoveel smaak, altijd een schot in de roos met haar 
- Ariana grande experimenteert gewoon met haar make up, no prob
- Huh is dit Ariana? Niet oké
- Dit is racistisch/problematisch
0 stemmers
Vind 120 euro per jaar uitgeven aan mijn collega’s met wie ik, hoe leuk sommigen ook zijn, uiteindelijk niet vrijwillig mijn dagen doorbreng echt teringveel.
Vind dat een bedrijf zelf moet betalen voor bloemen en afscheidscadeaus enzo en personeelsuitjes. Ik doe dan hoogstens iets extra’s met een paar mensen voor mijn meest naaste collega’s.
120 euro geef ik niet eens uit aan de verjaardag van mijn moeder.
Huh is dit Ariana? Niet oké + Dit is racistisch/problematisch
Dus geen fan van lekker uit eten met collega’s? Blowkarten, bowlen, katten etc?
Heb jij wel eens een nacht doorgehaald voor je studie?
- Ja, gebeurde regelmatig
- Ja, is wel eens een keer gebeurd
- Nee, nooit gedaan
- N.v.t.
0 stemmers