Hahahaha ik had laatst zo’n overduidelijk copy-paste berichtje waar instond ‘Jouw naam, Dazed komt me bekend voor maar ik kan het zo 1,2,3 niet plaatsen, we kennen elkaar toch nog niet?’ Was niet eens een recruiter maar iemand die voor z’n eigen blog reclame kwam maken :’)
Lijkt me echt kut om recruiter te zijn. Kut werk en niemand vind je leuk
Ja ik denk ook dat mn collega’s dat toen bedoelden waarschijnlijk. Ik probeerde ook sommige eraan te herinneren iets leuks voor hun moeder te kopen ipv een tankstationboeket etc. Vind van die standaard bonnen enzo, ja ok aardig maar zo onpersoonlijk. Bij collega’s kan ik me voorstellen dat dat vaak niet te doen is. Mn vader kon denk ik wel 3 auto’s kopen van alle boekenbonnen die hij in zn leven heeft gekregen lol.
Wat ontvang jij liever van vrienden/familie?
- Geld
- Een cadeau
0 stemmers
Ik ben gewoon heel lastig om voor te kopen, dus geef dan maar geld.
Ik gaf ook altijd 5 euro (geld werd ingezameld voor kinderen die geboren werden, trouwen, promoties) en vond dat altijd wel oke en dacht er nooit echt over na. Maar we hebben best wel een grote afdeling en heb laatst eens gekeken en heb in ongeveer 2 jaar 140 euro aan cadeaus voor collega’s uitgegeven. Terwijl nu ben ik een halfjaar geleden zelf ziek uitgevallen en heb ik nog niet eens een kaartje gekregen. Daar ben ik best zuur van geweest haha (absoluut niet dat ik een cadeau verwacht hoor, maar meer het in het algemeen dat je wel aandacht geeft aan positieve gebeurtenissen en niet aan negatieve gebeurtenissen). Geef altijd aan 2 collega’s waar ik echt bevriend mee ben sowieso al een cadeau voor hun verjaardag en dat blijf ik gewoon doen natuurlijk, maar van die random cadeaus ga ik vanaf nu bij nieuw werk echt minder bijdragen.
Ik hoor niemand over een PV-pot?
Wij betalen automatisch elke maand €10,— aan de personeelsvereniging (vrijwillig) daarvan worden alle uitjes betaald. Maar ook cadeau’s bloemen en kaartjes.
We hebben door Corona wel weer een flink bedrag staan dus we kunnen straks echt iets tofs gaan doen haha.
Ja dat ligt er echt aan van wie. Van mensen die verder van me af staan (en dus mijn smaak en voorkeuren niet kennen) liever geld, maar van mensen dichtbij liever een kado. Vind de krijg-ervaring van een kado wel echt leuker. En vind het het fijnst als iemand ff navraag doet van tevoren wel. De enige die blind een kado voor me kan/mag kopen is een van mijn beste vriendinnen, die vrouw heeft zoveel smaak, altijd een schot in de roos met haar
- Ariana grande experimenteert gewoon met haar make up, no prob
- Huh is dit Ariana? Niet oké
- Dit is racistisch/problematisch
0 stemmers
Vind 120 euro per jaar uitgeven aan mijn collega’s met wie ik, hoe leuk sommigen ook zijn, uiteindelijk niet vrijwillig mijn dagen doorbreng echt teringveel.
Vind dat een bedrijf zelf moet betalen voor bloemen en afscheidscadeaus enzo en personeelsuitjes. Ik doe dan hoogstens iets extra’s met een paar mensen voor mijn meest naaste collega’s.
120 euro geef ik niet eens uit aan de verjaardag van mijn moeder.
Huh is dit Ariana? Niet oké + Dit is racistisch/problematisch
Dus geen fan van lekker uit eten met collega’s? Blowkarten, bowlen, katten etc?
Heb jij wel eens een nacht doorgehaald voor je studie?
- Ja, gebeurde regelmatig
- Ja, is wel eens een keer gebeurd
- Nee, nooit gedaan
- N.v.t.
0 stemmers
Niet voor studie, maar wel zo vaak genoeg haha. Ik mis dat
Als het iemand anders was dan had ik diegene misschien het voordeel van de twijfel gegeven, maar bij Ariana is het problematisch. Zij is echt de queen van dit soort shit. Wel jammer aangezien ik haar verder een leuke artiest vind.
Niet voor mijn studie. Wel tijdens mijn studie.
Het leed dat uitstellen heet.
Ja, zo mee eens. Het is toch juist in het belang van het bedrijf dat collega’s onderling een goede band hebben. Personeelsuitjes kunnen best leuk zijn maar ervoor betalen?? Nee, dat geld besteed ik liever aan een uitje met m’n vrienden.
Taart trakteren zou ook geen sociale verplichting moeten zijn, om dezelfde reden, namelijk dat je niet vrijwillig tijd met je collega’s doorbrengt. Desnoods doet het bedrijf 1x per maand taart voor alle jarigen of zo.
(Weleens meegemaakt dat je moest betalen voor het personeelsuitje en dat het ook nog eens op zaterdag georganiseerd was. Ja dahaaag daar ben ik dus mooi weggebleven.)
Haha herkenbaar.
Ik had de hele middag om te studeren, maar het lukt even niet meer. Dus nu lijkt het me een waanzinnig goed plan om de hele nacht door te gaan straks want ik moet toch al heel vroeg op voor het tentamen.
Wel eens gedaan, maar leverde alleen maar slechte resultaten op. Een verslag vol spelfouten bijvoorbeeld, of gefaald tentamen omdat je door slaapgebrek niet meer helder kon nadenken.
Alhoewel, een vriendin is wel eens na een nacht stappen direct doorgerold naar de tentamenhal en heeft er wonder boven wonder nog een zes uit weten te slepen.
Van te voren lijkt het altijd een goed plan want je kan nog even chillen, totdat het midden in de nacht is en je je ogen amper open kan houden. Maar er iets van leren: nouu, neuh.