Stel je persoonlijke vraag #33

Haha ohjaaa dat pluis was echt een ding. Net als die vogelpennen

14 likes

Deze klassieker :raised_hands:

Al 10 jaar niet gezien. Tijd voor een re-watch.

6 likes

Ik ken m zo fucking goed nog haha, echt een iconische film

3 likes

Er staat me iets van bij dat die vrouw die lipstick vond in het dashboardkastje, er somehow lippenstift op het stuur kwam en die man met zn gezicht erop kwam, waardoor hij zo’n hitlersnorretje kreeg, echt zo slecht hahahahahahahha die scene had zo’n ongeloofwaardige biecht van hier kunnen zijn

7 likes

Alleen ter compensatie omdat 1 ouder was overleden en de ander veel moest werken. Ik heb wel op mijn 16e verjaardag de tv mijn kamer uitgebonjourd en zelf nooit meer een aangeschaft. Lekker rustig.

In mijn omgeving was dat inderdaad ook zo, ik had vroeger ook juist het idee dat ouders van vriendinnen met minder inkomen (voor zover je dat als kind kan inschatten natuurlijk) meer bezig waren met nieuwe mobieltjes en televisies enzo. Dus in dat opzicht vind ik de uitslag niet zo verrassend. Maar dit is ook wel n=1 haha.

4 likes

Stel dat je in de middeleeuwen/honderden jaren geleden geleefd had. Hoe groot denk je dat de kans zou zijn dat je dan het klooster in was gegaan, als je die kans had gekregen? Ga ervan uit dat je in Europa leefde en dat de aanwezige kerk een gegeven is (dus niet of je op dit moment wel of niet in god gelooft/katholiek bent etc).

• Zeker niet
  • Onwaarschijnlijk
  • Waarschijnlijk
  • Zeker wel
  • Geen idee

0 stemmers

Een leven als kloosterling lijkt me verschrikkelijk (en ik ben helemaal niet gelovig), maar als ik in een tijd was opgegroeid waarin vrouwen niet zelfstandig alleen konden leven (en er niet zomaar voor konden kiezen om niet te trouwen/kinderen te krijgen) denk ik dat het best een aantrekkelijke optie had gevonden.

2 likes

Lijkt me echt super interessant om meegemaakt te hebben, nu nog. Maar zou het denk ik niet voor langere tijd willen/kunnen.

1 like

Het lijkt mij echt vreselijk haha. Sowieso in een groep leven met vaste regels en tijden
 brr, ik zou er doodongelukkig van worden.
Maar toch, ik kan me voorstellen dat het in die tijd als een veilige optie (ik bedoel eigenlijk minst onveilige) zou voelen. Minder kans om verbrand te worden als heks, minder kans om om te komen van verhongering :sweat_smile:

4 likes

Ik zou in het klooster of in het gesticht belanden. Dat krijg je als vrouw met :sparkles: mentale problemen :sparkles:

Want je werd toentertijd ook gedwongen om in het klooster te belanden.

6 likes

ik denk dat ik op de brandstapel zou belanden voordat ik kan kiezen voor een klooster

16 likes

Ik zou niet als non in het klooster gegaan zijn, maar wel als begijn in het begijnhof.

Begijnen zijn beginnen samenwonen omdat de overige opties huwen of non worden waren. Begijnen waren zelfstandige vrouwen die in stonden voor hun eigen levensonderhoud (en dus werkten). Je hoefde ook niet in het begijnhof te blijven of zo, je moest alleen voor een bepaald uur 's avonds terug thuis zijn want dan sloten de poorten. Het was de beste manier om als vrouw min of meer onafhankelijk te blijven.
Als je een leuke man leerde kennen, mocht je gewoon weer uittreden. Dit in tegenstelling tot in het klooster gaan, wat voor de rest van je leven is.

59 likes

McDonald’s frietjes eet ik

• met meerdere tegelijk
  • een voor een

0 stemmers

4 likes

Ik ben best beĂŻnvloedbaar door mijn omgeving en duik ook altijd overal heel enthousiast in. Ik kan me best voorstellen dat in een samenleving waar geloof voor iedereen zo belangrijk is, ik die ideologie ook ga aanhangen en dan meteen vol dat klooster in duik. Om er waarschijnlijk na een tijd ook weer klaar mee te zijn, dan word ik wel heks ofzo. :crazy_face:

Daarnaast, een leven zonder mannen? Where can I sign up.

4 likes

Dak boven je hoofd, eten, niet horige zijn van een landheer, in principe veiligheid.

Is wel hard to beat.

Maar weet niet of ze me ook geaccepteerd hadden, weet niet of elke nitwit zomaar welkom was.

8 likes
  • Op een drukke plek, middenin het centrum van een grote stad.
  • In een afgelegen dorpje op een boerderij.

0 stemmers

Waar zou je liever wonen?

1 like

Mijn moeder is bij een paranormaal persoon geweest en toen heeft ze een foto van mij laten zien en in mijn vorig leven (???) leefde ik ergens en werd ik streng gelovig opgevoed en daardoor ben ik nu zoals ik ben

Weet niet of ik het moet geloven maargoed good to know

18 likes

Haha wat moet je ook met die informatie? (zelfs als het waar zou zijn).
Ben wel erg benieuwd naar die foto, heb je hem zelf ook gezien?

Edit: oh wacht jouw moeder heeft die vrouw een foto van jou laten zien? Ik dacht dat die vrouw je moeder een foto had laten zien van de persoon die je vroeger was, iemand die inmiddels was overleden.

2 likes

Nee was gewoon een normale foto van mij nu, niet van hoe ik vroeger was. Die vrouw werkte zo, als je over iemand iets wilde weten moest je een foto laten zien en dan kon ze contact maken ofzo :woozy_face:

2 likes

Haha ik zag eerst voor me dat het zo ging:

Paranormale vrouw terwijl ze foto toont: “Jouw dochter was die op die stoel, daarom is ze nu zoals ze is”

45 likes