Stel je persoonlijke vraag #33

Ik woon 2 hoog en kan niet bij mijn ramen aan de buitenkant maar ik hoor altijd enge dingen over de glazenwasmaffia dus ik durf geen glazenwasser in te huren ):

11 likes

Ja hoor ik ook vaak dingen over, hopelijk krijgt mijn glazenwasser geen gezeur haha. Weet nu al dat ik een andere heb dan de bovenburen.

1 like

Gisteren zou ik zelf nog hebben gezegd: Nee ik maak nooit de ramen schoon. Maar inmiddels schaam ik me tegenover visite dus het moet. :sweat_smile:

1 like

Ja en nee. M’n schoonmoeder houdt van ramen wassen en komt eens in de zoveel tijd even langs. Maar ik betaal haar er niet voor.
Dus de “nee, ik maak de ramen nooit schoon” vond ik de beste optie om aan te vinken.

3 likes

Ohja dat is ook nog een optie natuurlijk haha. Als mijn mama nog had geleefd zou zij het wel doen denk ik voor mij. :sweat_smile:

1 like

Beneden maak ik zelf schoon en boven laat ik doen door een glazenwasser.

2 likes

Of ik een glazenwasser heb is een mysterie.
M’n vriend heeft een tijd geleden een glazenwasser aan de deur gehad en gezegd joh prima kom maar, bedrag afgesproken (wonen hier niet lang), maar ik zie nooit een glazenwasser, heb volgens mij geen schone ramen en betaal ook geen geld, dus het zal wel niet.

17 likes

Als je ramen niet schoon zijn klinkt het alsof je geen glazenwasser hebt haha.

2 likes

Misschien is er iets met de glazenwassermaffia aan de hand :eyes:

1 like

Glazenwassermaffia klinkt zo bizar maar helaas klopt het wel. Bizar eigenlijk, het gaat over fucking wat ramen schoonmaken niet over drugs ofzo.

4 likes

Wij hebben ook met de maffia te maken gehad. Stond er ineens een nieuwe glazenwasser in de wijk met het verhaal dat hij het klantenbestand van de vorige had overgenomen, omdat die glazenwasser gezondheidsproblemen had. Hij zou de wijk overnemen tegen dezelfde voorwaarden/prijzen.
Zo heeft die kerel hier een paar dagen z’n gang kunnen gaan, geld ge-int en is vervolgens met de Noorderzon vertrokken.
Met de “oude” glazenwasser was niets aan de hand, die bleek gewoon op vakantie.

Maar op die manier proberen ze dus elkaars wijken (tijdelijk) te jatten voor extra klanten.

1 like

Jezus wat een bizarre wereld eigenlijk. Glazen (naja ramen) wassen lijkt zo onschuldig. Maar goed om te weten, als ik keertje zoiets hoor neem ik eerst met mijn eigen contact op. Aangezien ik dus nu al weet dat ik niet dezelfde heb als mijn bovenburen hoop ik maar dat er geen gezeik van komt pff.

1 like

En je zou ook veel te weinig tijd hebben om koekjes te bakken. :flushed:

1 like

Ik op de brandstapel. :fire:

2 likes

Goed tegen de koude voetjes :fire::fire::fire:

2 likes

Ja precies! In het klooster waar ik regelmatig kom wordt ook regelmatig gebakken maar meer ‘omdat het moet’ dan voor de lol. En meestal vlaai en daar vind ik niks aan. :sweat_smile:

1 like

Op mijn middelbare school gingen we in groepjes van 2/3 een week leven in een klooster.
Was echt heel interessant en mijn klooster was echt heel gezellig en leuk!
Het was een bedevaartsoord waar je ook kon overnachten, dus die zusters zorgden voor de gasten en ontbijt. Verder zorgden ze dat alles buiten netjes was, veel bloemen planten enzo.
Er werden veel interessante lezingen/verhalen vertelt over buitenlandse missies enzo.
Ze hadden een kok, dus elke avond was er lekker eten. Daarna keken ze het nieuws en s’avonds kwamen de broeders op bezoek voor kaartspelletjes met genoeg drank haha.

Maar ik weet dat anderen hele andere ervaringen hadden in kloosters in Frankrijk. Waar ze elke dag een paar uur opgesloten werden in een kamertje met alleen een bijbel om te ‘bezinnen’. En waar er om de zoveel uur, dus ook midden in de nacht kerkdiensten waren enzo.

15 likes

Nee, niemand wil het hier doen. De buren hebben wel een glazenwasser maar toen ik vroeg of hij ons huis ook wilde mee nemen wilde hij dat niet. (We wonen in een rijtje). En verder is er in de buurt niemand die een betrouwbare glazenwasser weet. Ik snap er niks van en vind het irritant want ik kan niet bij de bovenste ramen komen met een ladder.

Geen van allen, regelt de VvE. De glazenwasser wordt betaald met de maandelijkse VvE bijdrage, dus indirect betaal ik hem zelf.

3 likes

Onze glazenwasser accepteert alleen contant geld. Wat natuurlijk al dubieus is. Nu achteraf heb ik spijt dat ik niet een net bedrijf de glazen wast.