Stel je persoonlijke vraag #33

Ik heb iets van 25 mandarijen liggen en ik denk alleen maar bleh. Vind genoeg fruit eten 100 keer lastiger dan groente.

Wat vind jij makkelijker, dagelijks genoeg fruit eten of dagelijks genoeg groente?

• Beide geen moeite mee
  • Groente
  • Fruit
  • Met beide evenveel moeite

0 stemmers

2 likes

Ik eet zelden fruit. Hou er gewoon echt niet van.

Als ik het voorgeschoteld krijg eet ik het heus wel op en ik vind het niet vies, maar de structuur van veel fruitsoorten vind ik niet zo lekker.

Daarentegen eet ik wel genoeg groenten dus hoop het daar maar mee te compenseren.

11 likes

Ik zou het niet gebruikt terug in de kast leggen maar niet omdat ik het ‘vies’ zou vinden om er zelf weer onder te slapen, meer omdat ik het een vreemd idee vind om gebruikt beddengoed terug in de kast te stoppen. Als iemand in mijn bed slaapt heb ik er bijvoorbeeld daarna ook geen moeite mee om er de volgende nachten ook in te slapen zonder te wassen.

4 likes

Ja ik heb echt precies hetzelfde. Ik kan echtniet genieten van een banaan bijvoorbeeld en ik gooi altijd de helft weg. Een peer is te hard, dit dat. En ik denk altijd als ik genoeg groente eet compenseert dat het wel. Ik ben alleen wel echt hooked op watermeloen.
Mn moeder ging vroeger iets van 1 keer in de week als we voor de TV zaten, allemaal fruit schillen en het ons aangeven. Tot op behoorlijke late leeftijd, haha klinkt kansloos maar dat hielp echt want dan at ik het gedachteloos op. En had ook vaak net geen ondergewicht. Ik heb veel liever lekker veel groente door warm eten dan een stuk appel. Die vind ik weer hard of stoffig.

4 likes

Ik ben allergisch voor veel soorten fruit. Mij maak je blijer met een broccoli dan een aardbei.

2 likes

Anoniem, maar wat lijkt je als (hypothetische) ouder lastiger? Een moeilijk eter, of ook zegmaar een kind die totaal geen interesse heeft in eten en je moet er dus telkens achteraan zodat het kind genoeg voedingsstoffen binnen krijgt.

Of een kind wat juist heel erg graag en veel eet, alles lust maar telkens moet remmen. Dit laatste had ik bij een oppaskind van mij en ik vond het zo zielig, ik mocht hem dan alleen een droge boterham geven als hij weer kwam klagen dat hij honger had.
Had daar zoveel moeite mee. :cry:

• Een kind waarbij je continu erop moet letter dat het niet te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt
  • Een kind waarbij je continu moet in de gates houden of het niet te veel eet

0 stemmers

2 likes

In de zomer kost fruit echt geen moeite maar vanwege allergieën is het in de winter een stuk lastiger

2 likes

Hoe dat zo?

1 like

Heb jij wel een droge bloemkool gegeten? Ik mocht zelfs droge bloemkool als snack geven.

• Nee gatverdamme
  • Ja hoor

0 stemmers

1 like

Ik eet nog liever een rauwe knoflookteen

3 likes

Als apero snack met cocktail saus

4 likes

Ik zou zeggen dat je het laatste helemaal zelf in de hand hebt, en dat dat dus minder lastig is. Ik heb echt een hekel aan bedelen om eten, dat mag ze van mij echt niet. Als ik weet dat ze genoeg en voedzaam gegeten heeft en vervolgens allerlei snacks wil dan lijkt he tme niet meer dan normaal om daar een rem op te zetten.

1 like

Fruit pak je gewoon zo even, is bijna altijd makkelijk direct te eten of even opensnijden/schillen ofzo, groente moet je echt een maaltijd mee maken en verwarmen en koken, en laat ik koken nou net echt een verschrikkelijke bezigheid vinden.

4 likes

Maar hoe weet jij dat ze genoeg gegeten heeft? Ik snap dat je daar allerlei ideeen en verwachtingen over kunt hebben maar als zij na een maaltijd zegt “ik heb nog trek” dan zeg jij “dat is niet mogelijk, stop met bedelen”?

11 likes

Nee zeker niet, dan zitten we nog aan tafel en smeren we gewoon nog een boterham. Maar als ze een bruine boterham en een ontbijtkoek gegeten heeft, aangeeft dat haar buik vol zit en van tafel wil, dan kan ze niet een kwartier later komen bedelen om een koek. En ook als we over een kwartier gaan eten en ik bezig ben met koken dan mag ze van mij niet gaan bedelen. Dat kwartier overleeft ze echt wel

2 likes

Huh over wie heb je het? Mn oppaskind, 1 van de 5 , was gewoon ja al op jonge leeftijd vrij dik en dat verdween niet. Ik moest dus zegmaar meedansen met het in controle houden. Hij mocht bijv. Een droge boterham, of een bloemkoolstronk als snack. Hoe gestudeerd die mensen ook waren en hoeveel leuke jaren ik ermee heb gehad. Eh ik weet zeker dat die waarbij ik het altijd al moest remmen het puur aanleg was. Daar moeten mensen ook eens aan denken.

Maar je kunt groenten toch op zooooveel verschillende manieren bereiden en in allerlei soorten gerechten verwerken? Ik eet zelden gewoon ‘losse’ gekookte of geroerbakte groenten. Van een bord tot moes gekookte broccoli word ik ook erg verdrietig.

6 likes

Snoeptomaatjes, verschillende paprika’s, komkommer, augurk,…

Toch veel makkelijker om dat te pakken dan om een sappige kiwi uit te lepelen?

1 like

Ja daar heb je op zich wel een punt (behalve dat ik rauwe paprika en augurk gewoon echt niet lekker vind). Komkommer en snoeptomaatjes zou ik prima kunnen eten, maar zit ook gewoon niet in mijn systeem. Feit blijft wel dat je als snack/tussendoortje (dus gauw even iets pakken ipv echt bereiden/koken) veel meer opties hebt in fruit dan in groenten.

Mijn succesnummers (bij mezelf dan):

• Spruitjes wokken met pecannoten, spekjes en gembersiroop
  • Broccoli met sesamzaadjes en een beetje sojasaus
  • sperziebonen met pesto
  • flinke salade
  • pompoen uit de oven met honing
17 likes