Ik vind bijvoorbeeld ziekenhuis ook zo’n raar oud woord. Een huis waarin alleen maar een stelletje ziekelingen in liggen te sterven. Wat natuurlijk godzijdank niet zo is. Maar het woord ziekenhuis kan best een update gebruiken. Of juist niet. Vroeger was ambulance nog een ziekenwagen.
Heb jij wel eens voor het laatst afscheid genomen van iemand die in het ziekenhuis lag, dus ja op zijn/haar sterfbed.
Anoniem:
- Ja meerdere malen
- Een enkele keer
- 1 keer
- Nee nog nooit
0 stemmers
Niet in het ziekenhuis, wel in een verzorgingstehuis en hun eigen huis…
Ja ik ook, op het bed in hun eigen huis, op het bed in een verzorgingstehuis, en dus in het ziekenhuis etc. Ik vind het in het ziekenhuis echt het moeiilijkst. Het voelt zo onpersoorlijk. Vreselijk gewoon.
Ik niet in het ziekenhuis maar meerdere malen in iemands eigen huis.
Haha zo tekenend dat ik in één opslag drie artsen en een immunoloog zie bij Nee ik hou me er helemaal niet mee bezig.
Gezond eten, who’s that?!
Ik ga me in een hoekje schamen.
Ja maar diegene was helaas al hersendood, dus denk eigenlijk niet dat dit als sterfbed telt
ja een keer, van mijn lievelingsoom die mij ook heel lang pianoles heeft gegeven. gelukkig had het ziekenhuis een piano en toen hebben we nog een keer samen piano kunnen spelen <3
Did you say healthy lifestyle?
Heb jij rare eetcombinaties? Bijvoorbeeld ik at vroeger ontbijtkoek met smeerworst.
- Nee, ik eet als een normaal persoon
- Ja, ik heb verschillende rare combinaties
- Nou misschien een eetcombinatie die een beetje apart is
0 stemmers
Een boterham met kaas en hagelsag vind ik op z’n tijd wel lekker.
No shame in my ‘ik ben al trots dat ik dagelijks groente eet, boeiend welke soort’ en ‘ik hou gewoon niet zo van fruit’ game
@Schaakmat appelmoes + mayonaise door elkaar
Hee op mijn werk ook!
Wil niet de mok van een ander pakken, gewoon ook omdat het een cadeau was?
Die combinatie heb ik niet eerder gezien
Boterham met hagelslag en plakjes leverworst, heerlijk.
Als kind vond ik het lekker om overal jam of ketchup op te smeren. Omelet of roerei met ketchup, broodje kaas met ketchup of jam, broodje boterhamworst met jam. Was een fase.
Klinkt heel raar, maar ben al meerdere malen gebeld met de mededeling dat mijn oma niet ademde, haar hart stilstond etc. Ben dus al vaak in paniek naar het ziekenhuis of verzorgingshuis gefietst en naast haar bed gaan zitten met het idee dat ik haar kwijt zou raken.
Het is wel raar en stiekem weet ik in mijn achterhoofd dat ik geen afscheid hoef te nemen, maar toch elke keer zit je er weer bij met het idee dat het de laatste keer kan zijn.
Conclusie: Ze leeft nog steeds en elke keer wordt ze weer wakker en zegt ze: ‘Wat doen jullie hier nog. Ik ga vandaag niet dood.’
Misschien zou ze dat voortaan van tevoren kunnen melden of zo.
Oh nee klinkt niet raar. Ik heb wel eens een aantal keer moeten checken of diegene nog ademende , want die persoon deed er blijkbaar heel lang over om dood te gaan WTF. Het is heel schrijnend maar ja pas op het moment daar ECHT. Wordt vaak de familie ingelicht etc. Het is ook niet zo makkelijk uit te leggen en iedereen heeft weer zn eigen regels en voorkeuren.
Spaghetti met ketchup?
Maar wel op letterboxd ipv imdb, imdb is bullshit