Met nuance: niet NU al, maar als de trend in de ziekenhuiscijfers doorzet wel op de middellange termijn.
Wow echt zin in alle meningen van mensen die het blijkbaar echt niet snappen (een ‘griepje’ bestaat niet)
Dit is echt de heuvel waar ik op wil sterven, kan er zo niet tegen als mensen het over “griepjes” hebben
Een vriendin gisteren: meh ik heb zoveel last van de booster, voelt alsof ik griep heb! Twijfel of ik vanmiddag wel moet gaan sporten
Meid als je griep hebt komt die gedachte niet eens in je op
Maar dat staat er toch niet? Eens hoor dat mensen verkoudheid vaak als griepje bestempelen. Maar bij ‘als griep’ denk ik bijvoorbeeld aan jaarlijkse vaccinaties en niet iets waar je massaal op test.
Ik zeg toch ook niet dat dat daar staat in de poll? Ik reageer op wat @tessel zegt die volgens mij verwijst naar mensen die vanalles als griepje bestempelen.
Ah ja het leek nu net een reactie van jou en @tessel op @schorem, maar misschien lees ik het dan verkeerd. Vind de vraag in elk geval niet zo gek voor een poll vanwege de vele nieuwsberichten hierover. Maar geen idee verder.
Ik vind dat mensen vaker mogen accepteren dat hun mening als leek er niet te doet. Er zijn geen 17 miljoen virologen/epidemiologen/longartsen/intensivisten/immunologen. Als je het hebt over een ‘griepje’ toon je dus al aan dat je het niet begrijpt. Als je het niet begrijpt, is je mening over het onderwerp irrelevant.
Ik kan hier echt niets zinnigs over zeggen, gewoon omdat ik niet weet wat niet testen, geen mondkapjes, geen maatregelen gaat doen.
Heel erg benieuwd naar wat er gaat gebeuren in Denemarken vanaf morgen. Dan gaan de regels er daar toch af?
Hahah same girl. Mensen die zeggen zich ‘grieperig’ te voelen. NEE. Ik heb zelfs wel eens iemand horen zeggen dat hij een ‘24uurs griepje’ had
Ken jij iemand die Corrie heet?
- Ja één iemand
- Ja meerdere
- Nee niemand
0 stemmers
Ga jij vandaag naar buiten?
- Ja, vrijwillig
- Ja, omdat het moet
- Nee, ik blijf binnen
0 stemmers
Ik wil naar buiten maar het mag niet 
Heb jij al een zomervakantie geboekt?
- Ja ik heb al geboekt
- Nee, maar ik ben wel van plan te boeken
- Ik ga deze zomer niet op vakantie
0 stemmers
- Ik heb (nog) geen vakantie geboekt
- Ik heb geboekt met omruilgarantie
- Ik heb geboekt met geld terug garantie
- Mijn geboekte vakantie kent qua corona weinig/geen risico’s
- Mijn geboekte vakantie heeft qua corona wel risico’s
- Als mijn vakantie niet door kan gaan ben ik het geld kwijt
- Je bent iets vergeten
0 stemmers
Anus kramp
- Ja dat is iets wat ik regelmatig heb
- Heb ik af en toe wel eens
- Nog nooit gehad nee
- Weet ik niet
0 stemmers
Ik heb een bruiloft in Turkije en daar omheen dus ook een vakantie gepland. Vind het heel spannend of het allemaal door kan gaan.
Ik heb echt 0,0 idee wat dat is. Hoe komt zoiets?
Zeg jij hoi oid tegen de buschauffeur als je incheckt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En zeg je ook bedankt/doei oid als je uitstapt?
- Ja
- Nee
- Meestal wel behalve als er heel veel gaan instappen
0 stemmers
Waar woon je?
- Groningen
- Flevoland
- Friesland
- Drenthe
- Overijssel
- Gelderland
- Utrecht
- Noord-Brabant
- Limburg
- Zeeland
- Zuid-Holland
- Noord-Holland
- Een van de eilanden
- België
- Ander land
0 stemmers
Wat voor soort plek is het?
- Dorp
- Stad
- Iets er tussen in
0 stemmers
Mijn theorie is dat in het noorden van het land hoi/doei zeggen bijna standaard is en hoe lager je gaat hoe minder.
Niet in de zomer meestal er voor en/of er na, vind het zonde om 2x zoveel te betalen. Dit jaar hopelijk in het najaar naar Bonaire.
Ik zeg op de heenweg geen bedankt en op de terugweg wel, omdat ik op de terugweg bij een halte uitstap en op de heenweg bij het eindpunt 
Ik ben opgegroeid in een Drents dorp en daar zegt dus iedereen hoi tegen elkaar op straat. Toen ik in groep 8 met school een dagje naar Amsterdam ging, was ik ook bezig met iedereen groeten. Ik ben gewoon een paar keer uitgescholden.