Ik kan hier echt niets zinnigs over zeggen, gewoon omdat ik niet weet wat niet testen, geen mondkapjes, geen maatregelen gaat doen.
Heel erg benieuwd naar wat er gaat gebeuren in Denemarken vanaf morgen. Dan gaan de regels er daar toch af?
Ik kan hier echt niets zinnigs over zeggen, gewoon omdat ik niet weet wat niet testen, geen mondkapjes, geen maatregelen gaat doen.
Heel erg benieuwd naar wat er gaat gebeuren in Denemarken vanaf morgen. Dan gaan de regels er daar toch af?
Hahah same girl. Mensen die zeggen zich āgrieperigā te voelen. NEE. Ik heb zelfs wel eens iemand horen zeggen dat hij een ā24uurs griepjeā had
Ken jij iemand die Corrie heet?
0 stemmers
Ga jij vandaag naar buiten?
0 stemmers
Ik wil naar buiten maar het mag niet
Heb jij al een zomervakantie geboekt?
0 stemmers
0 stemmers
Anus kramp
0 stemmers
Ja echt verschrikkelijk. Enige kramp waarbij ik soms ook echt het idee heb KO te gaan. En krijg het dan ook helemaal koud en misselijk vd pijn.
Voor de āweet ik nietā stemmers; dan heb je het vast nooit gehad
Ik heb een bruiloft in Turkije en daar omheen dus ook een vakantie gepland. Vind het heel spannend of het allemaal door kan gaan.
Ik heb echt 0,0 idee wat dat is. Hoe komt zoiets?
Zeg jij hoi oid tegen de buschauffeur als je incheckt?
0 stemmers
En zeg je ook bedankt/doei oid als je uitstapt?
0 stemmers
Waar woon je?
0 stemmers
Wat voor soort plek is het?
0 stemmers
Mijn theorie is dat in het noorden van het land hoi/doei zeggen bijna standaard is en hoe lager je gaat hoe minder.
Niet in de zomer meestal er voor en/of er na, vind het zonde om 2x zoveel te betalen. Dit jaar hopelijk in het najaar naar Bonaire.
Ik zeg op de heenweg geen bedankt en op de terugweg wel, omdat ik op de terugweg bij een halte uitstap en op de heenweg bij het eindpunt
Ik ben opgegroeid in een Drents dorp en daar zegt dus iedereen hoi tegen elkaar op straat. Toen ik in groep 8 met school een dagje naar Amsterdam ging, was ik ook bezig met iedereen groeten. Ik ben gewoon een paar keer uitgescholden.
Ik merk dat met fietsen altijd, buiten de stad word je door iedereen begroet, in de stad kijken mensen alsof je een of andere randdebiel bent.
Mwah, kom uit een dorp in het zuiden en zeg altijd hallo en tot ziens. Voor mij heeft het meer met dorp vs grote stad te maken.
Ja is zeker een punt, al valt het mij op dat hoi zeggen wel meer gebeurd nog in die grotere noordelijke steden. Maar het is aardig ontkracht zo haha. Ik bedenk me nu ook dat wt het ook wel leeftijdsgebonden lijkt. Teveel dingen die van invloed zijn
@Kryptonite ah nee wat naar. Wel herkenbaar, dit had ik ook vroeger. Nog steeds vind ik het wel grappig om te zien dat mensen in steden meer niet proberen aan te kijken dan in dorpen of daar buiten. Niet elkaars blik willen vangen.
Ligt eraan of de buschauffeur een botte lul is of niet.
Ja love it als ik bij mān ouders in het dorp ff naar de supermarkt ga (5 min fietsen), dat ik dan minimaal 1 persoon tegen kom die me groet. Soms een bekende, soms ken ik diegene niet.
Toen ik in de grote stad woonde groette mān benedenbuurvrouw me niet meer zodra we buiten de voordeur waren.
@Insouciance ik vind dat wij in een stad wonen hoor haha ik zie dat jij stemt op iets er tussen in
Stel een vriend(in) is jarig en stelt voor om op zijn/haar verjaardag uit eten te gaan (in plaats van een feestje of iets dergelijks).
Wie verwacht je dat betaalt?
0 stemmers
Neem je een cadeau mee?
0 stemmers
Context:
Een vriend is binnenkort jarig en stelt wederom voor dan uit eten te gaan. De vorige keer verwachtte ik niet dat hij alles zou betalen, maar bijv wel een rondje drank. Maar dat was dus niet zo. Vond ik niet echt netjes. Zelf zou ik het vervelend vinden om als jarige dan mensen op kosten te jagen als ik thuis mijn verjaardag vier stuur ik toch ook geen tikkie voor de hapjes en drankjes. Ik ga wel mee en neem wel een cadeautje mee, maar erger me er wel aan haha. Niet eens zozeer vanwege het geld, maar wel vanwege het principe
Oja nog een vraag. Wie is nu gierig in dit verhaal?
0 stemmers