Stel je persoonlijke vraag #33

Ik merk dat met fietsen altijd, buiten de stad word je door iedereen begroet, in de stad kijken mensen alsof je een of andere randdebiel bent.

5 likes

Mwah, kom uit een dorp in het zuiden en zeg altijd hallo en tot ziens. Voor mij heeft het meer met dorp vs grote stad te maken.

5 likes

Ja is zeker een punt, al valt het mij op dat hoi zeggen wel meer gebeurd nog in die grotere noordelijke steden. Maar het is aardig ontkracht zo haha. Ik bedenk me nu ook dat wt het ook wel leeftijdsgebonden lijkt. Teveel dingen die van invloed zijn

@Kryptonite ah nee wat naar. Wel herkenbaar, dit had ik ook vroeger. Nog steeds vind ik het wel grappig om te zien dat mensen in steden meer niet proberen aan te kijken dan in dorpen of daar buiten. Niet elkaars blik willen vangen.

2 likes

Ligt eraan of de buschauffeur een botte lul is of niet.

9 likes

Haha, ik moest ook meteen aan @monkeyslut denken toen ik de vraag las.

2 likes

Ja love it als ik bij m’n ouders in het dorp ff naar de supermarkt ga (5 min fietsen), dat ik dan minimaal 1 persoon tegen kom die me groet. Soms een bekende, soms ken ik diegene niet.
Toen ik in de grote stad woonde groette m’n benedenbuurvrouw me niet meer zodra we buiten de voordeur waren.

@Insouciance ik vind dat wij in een stad wonen hoor haha ik zie dat jij stemt op iets er tussen in

1 like

Stel een vriend(in) is jarig en stelt voor om op zijn/haar verjaardag uit eten te gaan (in plaats van een feestje of iets dergelijks).

Wie verwacht je dat betaalt?

• De jarige
  • Ik zelf
  • Deels de jarige/deels ikzelf (bijv. de jarige betaalt een rondje drank)
  • Anders

0 stemmers

Neem je een cadeau mee?

• Ja ongeacht wie betaalt
  • Ja, maar wel voor een kleiner bedrag wanneer ik zelf het eten (deels) betaal
  • Alleen als de jarige (deels) betaalt
  • Nee

0 stemmers

Context:
Een vriend is binnenkort jarig en stelt wederom voor dan uit eten te gaan. De vorige keer verwachtte ik niet dat hij alles zou betalen, maar bijv wel een rondje drank. Maar dat was dus niet zo. Vond ik niet echt netjes. Zelf zou ik het vervelend vinden om als jarige dan mensen op kosten te jagen :sweat_smile: als ik thuis mijn verjaardag vier stuur ik toch ook geen tikkie voor de hapjes en drankjes. Ik ga wel mee en neem wel een cadeautje mee, maar erger me er wel aan haha. Niet eens zozeer vanwege het geld, maar wel vanwege het principe :stuck_out_tongue:

Oja nog een vraag. Wie is nu gierig in dit verhaal?

• De jarige
  • Ik
  • Beide
  • Beide niet

0 stemmers

1 like

Haha, ja, wij wonen zeker in een stad, maar ik heb 'm ingevuld op toen ik nog vaak met de bus ging en toen woonde ik hier nog niet.

Hoi altijd en als ik uitstap schreeuw ik gewoon DOEIII in de lucht dus niet specifiek tegen de chauffeur

8 likes

Ohh ja ik snap het! Ik ga hier eigenlijk ook nooit met de bus idd.

2 likes

Ik kies dat jij gierig bent omdat ik vind dat je niet een cadeautje geeft om er een feestje of een etentje voor terug te krijgen. Cadeautjes geven is voor iemands verjaardag, dat staat los van hoe/of diegene viert

13 likes

Hou je van feta kaas?

• Nee
  • Jaa
  • Jawel/Het is oke
  • Ik eet het nooit
  • ANDERS

0 stemmers

1 like

Haha ja maar eerlijk ik vind parmigiano reggiano , het allerbeste ooit qua kaas en smaak. Dat kun je ook in zo’n heel groot blok doen en pasta in gooien? Al een paar keer gehad, weet ff niet hoe het heet. Ik heb zelfs ooit een keer een soort ruzie gehad met een amerikaan die uit de “kaasstaat” kwam dat IK meer hield van kaas. Alsof Amerikanen iets van kaas weten. Ga lekker weer plastic eten.

Maar eerlijk @Soy.peor je hebt ons nog nooit gezegd welke feta we moeten eten, alleen welke slecht is, not fair! Heb je een favoriet?

3 likes

Ja die uit griekenland is mn favo.

13 likes

Haha wow echt niemand ja.

Omg die ken ik! Die daar zo op het trappetje naast dat restaurant

4 likes

Een brievenbuspakketje is bezorgd in de brievenbus van m’n buurman (geen twijfel, heb er met de zaklamp van mn telefoon in geschenen en kon het duidelijk zien liggen). Maar ik heb een slechte relatie met de buurman en vind hem eng (alcoholist, rare vrienden, etc.).

• Gewoon aanbellen en situatie uitleggen
  • Het pakketje er proberen uit te halen met een afvalgrijper

0 stemmers

1 like

Uiteraard is keuze 1 rationeel maar toch wil ik heel graag dat je voor keuze 2 gaat en verslag doet

17 likes

Maar je hoeft toch niet ook nog het eten van de jarige te betalen? Dat lijkt me wel een beetje gortig dan ja

5 likes

In mijn vriendengroep is het standaard om voor jezelf te betalen als we voor een verjaardag uit eten gaan gezamenlijk, dus dat is voor mij standaard. Maar dan zijn we ook met 10 man, ik verwacht van niemand dat ze voor zoveel mensen een etentje in een restaurant betalen voor enkel een verjaardag. Wij betalen ook juist vaak wel voor de jarige met de rest, en we doen sowieso een groepscadeau.

2 likes