Stel je persoonlijke vraag #33

Oke maar dan snap ik het nog niet, heb volgens mij nog nooit over naanbrood gehad in mn leven.

En “chai” is een Indiaas drankje met thee, kruiden en melk. Als je het over een chai tea latte hebt dan zeg je dus eigenlijk “thee thee met melk melk.”

Drink jij wel eens een thee thee met (plantaardige) melk melk?

• Regelmatig
  • Soms
  • Wel eens gedaan
  • Nooit gedaan, wil ik nog wel
  • Nooit gedaan, wil ik ook niet

0 stemmers

1 like

PG tips sterk gezet met een zoetje en een flinke slok melk. Heerlijk. :drooling_face:

Edit: Oeh of ging de vraag specifiek over chai? Daar ben ik niet zo gek op en drink ik zelf nagenoeg nooit meer.

3 likes

Zometeen weer bij Starbucks :heart_eyes:

4 likes

Het hetzelfde als fetakaas zeggen. Feta is al kaas, daar hoef je niet kaas achteraan te zetten zoals je deed. Naanbrood was gewoon @Nescio dr andere ergernis en een voorbeeld.

2 likes

niet meer sinds ik ontdekt heb dat echte chai veel en veel lekkerder is

1 like

Ja ik ben verpest. Ik zei ook altijd nadessert.

1 like

Ook uitprinten en nachecken?

2 likes

Nee :pray: volgens mij heb ik wel vaak uitprinten gezegd vroeger.

1 like

En overnieuw?

5 likes

Nee kan mij daar niks bij voorstellen. Of toch eenmaal per ongeluk gedronken in veronderstelling dat het chai zoals thuis zou zijn haha maar nee. Wij drinken thuis standaard chai. Zwarte Thee met melk en zonder kruiden. Kruiden hoort er niet standaard bij. Je hebt natuurlijk ook verschillende soorten chai: met kardemom of bv Kashmiri chai (dat is roze gekleurd, heel lang gekookt met nootjes erin).

10 likes

Of pomodoritomaten.
En zoals @Broodrooster ook zegt, chai is ook gewoon een woord voor thee, in welke soort dan ook.

2 likes

Apk keuring is ook zo’n typische die heel veel mensen zeggen.

5 likes

Wat zeg jij weleens:

• Overnieuw
  • Nachecken
  • Verzenden
  • Fetakaas
  • Naanbrood
  • Chai thee
  • Uitprinten
  • Apk keuring

0 stemmers

1 like

Ik zeg afprinten.

3 likes

Is verzenden ook dubbelop? Nooit geweten

4 likes

Eigenlijk zend of verstuur je iets

11 likes

Overnieuw mag wel, dat betekent vooral ‘op een andere manier’.

Op Onze taal stond een zin die het nuanceverschil goed aangeeft. Je zegt “het heeft opnieuw gesneeuwd vannacht”, maar nooit “het heeft overnieuw gesneeuwd vannacht”.

5 likes

Vind jij karaoke leuk?

• Ja
  • Ja en mijn favoriete nummer om te zingen is …
  • Mwah wel oké
  • Nee

0 stemmers

1 like

België van Het Goede Doel

3 likes