Ik doe dit zelf ook, maar als mijn vriend het doet en ik word er wakker van is het oorlog
Ik had toevallig bij mijn Engelse cursus vd week geleerd dat een “pollster” iemand is die voor werk polls maakt, vond ik ook geinig
——
Over buiten spelen; wij speelden graag Bordjetik. Dat was een soort van parcours
Als je net de sleutels hebt gekregen van een nieuwbouwwoning en het is een kort straatje (totaal 6 woningen), doe je dan bij al deze buren een kaartje in de bus?
Mijn naaste buren hadden wel een kaartje bij ons in de bus gedaan dus heb er eentje terug gedaan, maar de rest niet. Haha, nu waren de woningen tegenover ons een maandje eerder opgeleverd en mijn overbuurvrouw groet ons nooit, nu dacht ik misschien omdat ik geen kaartje in de bus heb gedaan ter kennismaking . De overige buren van de andere woningen groeten wel gewoon.
Wat is gebruikelijk hierbij?
- Bij alle buren een kaartje in de bus doen
- Bij alle buren aanbellen en jezelf voorstellen
- Je leert ze geleidelijk aan wel kennen
- De overbuurvrouw is een asociale tut
- Anders, licht toe
0 stemmers
Oeh heb ik nu ook! Heel fijn dan wordt ik wakker zonder dat de peuter die vaak naast of o mij slaapt wakker wordt. Mijn man echter niet dus die gebruikt de wake up light en zet hem altijd om 5.15 om te sporten maar doet hem al twee weken dan uit en gaat weer slapen. Omdat ie ziek is en dan ‘s ochtends pas besluit niet op te staan. Daar wordt de peuter wel wakker van dus ben al paar keer boos geworden of dat ik hem zelf uit deed direct als het lichtje aan ging en de peuter wakker begon te worden
In elk geval bij je directe buren zou ik aanbellen om mezelf even voor te stellen. Bonuspunten als je nog wat lekkers meeneemt en evt vast excuses maakt voor verbouwherrie. Goede band met je buren maakt wonen echt 10x relaxter, dus ik investeer daar graag in op die manier.
Met onze buren wisselen we sindsdien zelfgebakken lekkers uit als we over hebben. Wil alleen al niet weg uit deze buurt om die reden hahaha. Onze andere buren zijn aardig naar ons toe, maar horen we zo asociaal hard ruzie met elkaar maken vaak dat ik altijd een beetje een gek gevoel bij ze heb.
Haha nou ik ga geen excuses maken voor verbouwherrie want het zijn allemaal nieuwbouwwoningen en iedereen is nog volop aan het klussen.
Wij hebben al ruim een jaar voor de oplevering contact gehad met de buren tijdens kijkdagen, controles en afspraken over schuttingen etc. Dus dan zou ik geen kaartje meer doen.
Gewoon kennis maken met de directe buren. Toen wij hier kwamen moesten de schuttingen geregeld worden. Zijn ook 6 woningen naast elkaar. Dus alle buren meteen ontmoet. Overburen kennen we beetje van pakjes aannemen of ophalen. Zeggen hoi op afstand. Je leert iedereen wel beetje kennen naar mate je er langer woont. En je hoeft ook niet bij iedereen over de vloer te lopen. Ik heb daar geen tijd of zin voor.
@Blush @Broodrooster Ja wij hebben maar 1 aangrenzende buur, daar al wel veel contact mee, inderdaad voor checks, schutting etc. Verder nog een burenapp met bewoners van dezelfde fase, af en toe daar wat app contact mee.
Nou ja, prima zo dan! Ben zelf ook niet echt het type dat alle buurtjes over de vloer wilt of baksels rond gaat brengen, maar gewoon vriendelijk op een afstandje vind ik helemaal prima.
Interessant is nogal subjectief maar ik ben leerkracht en vooral de kleuters lijken mij leuk materiaal voor een documentaire. En heb een jaar in Jakarta gewoond, zou ook wel interessant kunnen zijn, dat zou ik zelf interessante vinden iig.
Manipulatie en mishandeling door een ouder richting kind na scheiding en ondanks alles toch nog de loyaliteit vanuit het kind naar de betreffende ouder.
Zou ik zelf best willen zien, met uitleg van professionals van het waarom, want soms voel ik me nog steeds zó dom aangezien ik het kind was in deze.
Ja zorgverlener in de Corona pandemie. Zowel hierbij NL en dan kan ik men ook meenemen naar het land van m’n ouders. Totaal andere zorg.
Ik was vroeger lid van de harde kern van Ajax. Waarschijnlijk niet voor een heel grote doelgroep interessant. Maar ik vond het altijd wel leuk om mee te maken, hoe die mensen in zo’n groep hun leven leven en dat er vaak meer achter zit dan ‘hooligan zijn’. Plus ik was één van de weinige vrouwen, is ook best leuk voor de docu waarschijnlijk.
Oh daar is ook een toffe afl over van ik durf het bijna niet te vragen
Nu niet meer, zonder beeldmateriaal uit die periode wordt het wel heel saai. Of zo’n scripted reality dat zou wel geweldig zijn
Maar dan gaat het over mijn periode waarin ik intensieve behandeling had voor mijn psychiatrische klachten terwijl ik zelf in opleiding ben tot psychiater. Dus dat zou opzich misschien wel een interessant verhaal kunnen zijn.
ik heb een vrij zeldzame en redelijk onbekende ziekte. Het is wel een saaie ziekte dus ik zou mn eigen docu niet kijken maar goed
M’n nieuwe leven als moderator
Ik heb een nicht die is getrouwd met iemand die dezelfde naam heeft als haar broertje. Ik denk dat als je echt verliefd bent je je daar wel overheen kan zetten. Ik heb geen broer maar het lijkt me ook een beetje ewl.
Oke nu heb ik de docu wel gezien en dit is wel echt van een hele andere orde😆
Hoe lang doen jullie met een fles mayonaise?
Bijvoorbeeld met een fles van 430ML:
- 1 dag
- 1 week
- 1 maand
- 2/3 maanden
- 4/5 maanden
- 6 maanden tot een jaar
- Langer
0 stemmers