Stel je persoonlijke vraag #33

Ik luister naar Serious Request dus hier en daar komt een kerstplaat voorbij.

7 likes

heb het nog niet gevraagd, maar we hebben geen auto dus moeten al meerdere keren naar de supermarkt en weer ook niet zo goed wat ik moet inslaan omdat we zelf nauwelijks alcohol drinken. maar ik denk dat ik het toch zelf ga doen
edit: en ze vroegen of ze nog iets konden doen / meenemen vandaar

1 like

O en tips voor playlists zijn zeer welkom

Gewoon nee? Ik luister heel graag kerstmuziek, maar tijdens het werk is het Radio1

2 likes

Ik doe altijd sky radio christmas station, maar inmiddels begin ik de volgorde te herkennen hahaha

5 likes

is dat nog steeds een ding??

Ja, maar dat is vooral omdat ik net zwanger ben geweest. In mā€™n dromen ben ik vaak gewoon nog zo dik als ik op het eind was en is het een bijzaak, in mā€™n nachtmerries beleef ik soms de bevalling nog, alleen dan met een negatief einde.

Als ze er zelf naar vroegen zou ik er lekker gebruik van maken hoor. Je kunt toch ook zelf een deel regelen en zij een ander deel?

2 likes

Zeker! Dit jaar ook weer met glazen huis (afgelopen jaren was het lifeline). En het doel is dit jaar het wereld natuurfonds, specifiek regenwouden in het amazonegebied.

2 likes

Ok, een hele discussie hiero en ben benieuwd wat jullie vinden.
Een bekende van me heeft een afspraak bij de kapper staan, maar die is nu natuurlijk gesloten. Ze is niet gebeld met de mededeling dat de afspraak niet doorgaat. Zij vindt dit echt niet kunnen, want het is niet beleefd.
Ik vind het niet meer dan logisch dat het niet doorgaat en vind een belletje overbodig.
Een ander was neutraal, maar snapte dat het voor de kapper een gedoe was en dat het wel netjes zou zijn om alsnog te bellen.

Dusā€¦ wat vinden jullie: hoort de kapper je te bellen om je afspraak af te zeggen? Ook al is het logisch dat het niet doorgaat?

  • Ja, wel zo netjes
  • Eigenlijk wel, maar hoeft voor mij niet per se
  • Nee, is toch logisch dat ze dicht zijn?
  • Anders

0 stemmers

Ik vind het logisch dat ze nu niet bellen. Zou het wel netjes vinden als ze (wanneer ze de datum weten dat ze weer open kunnen) misschien de mensen bellen die een afspraak hadden staan om die te verplaatsen. Maar snap het ook als dat veel te veel gedoe is.

3 likes

Verstop je je als de glazenwasser komt?

  • Ja
  • Nee, maar ik negeer diegene wel
  • Nee, ik zwaai
  • Nee, ik maak een praatje oid
  • Heb geen glazenwasser

0 stemmers

Doe je aan reflectie aan het einde van het jaar?

  • Ja ik schrijf dingen op, maak een overzicht etc.
  • Ja maar ik schrijf niks op
  • Ik wil dit gaan doen
  • Nee en wil het ook niet

0 stemmers

Als je dit wel doet, lees je wel eens die van voorgaande jaren terug?

  • Ja ik hang het zelfs op oid waar ik het vaak zie
  • Ja
  • Nee
  • Ik zei toch al dat ik dit (nog) niet doe

0 stemmers

Snap dat ze dicht zijn, vind het alleen netter om dat aan te geven via bellen/sms/mail. Maar snap dat mensen dat onnodig vinden.

2 likes

Ik verwacht geen telefoontje maar misschien een bericht van de gang van zaken. Wat bij een betaald voorschot? Bellen wij de kapper voor een nieuwe afspraak of stuurt ze ons weer een nieuwe mail wanneer het terug open gaatā€¦

10 likes

Ja dit vind ik ook prima eigenlijk, iedereen individueel bellen hoeft ook niet per se. Maar in ieder geval iets laten weten.
Vorige lockdown had ik een afspraak voor de wenkbrauwen (is met vooraf betalen), zij liet helemaal niks horen. Vond ik wel echt raar

1 like

Geloof jij in een platonische vriendschap? Ik bedoel hiermee een man en een vrouw die puur en alleen een vriendschap hebben. Ik lees nu net dat dit tegenwoordig alweer iets anders betekent?

  • Ja zeker
  • Nee er zit altijd wel meer achter
  • Ik weet het niet/twijfel

0 stemmers

Ik werd er oprecht wel eens gestoord van dat ik dat heb en het aaaaltijd moeten uitleggen. En heel vaak de vraag of het dan familie was, mn halfbroer etc. Broer bijna nooit want ja iemand die zooo qua uiterlijk niet lijkt, dan maar halfbroer he. Ik voel woede als mensen er iets achter willen zoeken ik kan er gewoon niet tegen.

2 likes

Zou jij het erg vinden als jouw partner, ook al heb je die bijvoorbeeld niet maar even voor de vraag. Een vriend of vriendin heeft van het andere geslacht die ook hetero is?

  • Nee totaal niet, wat is het probleem
  • Misschien een beetje
  • Ja (please leg uit waarom )

0 stemmers

Ik val op alle geslachten, dus geen ongeĆÆnteresseerde vriendschap kunnen hebben met mensen op wiens geslacht ik val zou mijn leven wel erg verdrietig maken.

21 likes

Niet een ā€˜nee totaal niet, wat is het probleemā€™ want ik snap best als mensen daar anders over denken door eerdere ervaringen maar gewoon ā€˜neeā€™ is mijn antwoord en dan ligt het er ook wel aan wie het is en wat de geschiedenis is.

7 likes

Ook als je vrijgezel bent, ik kreeg vroeger zo vaak te horen dat ik een jongen ~leuk vond als ik met diegene omging. Ben aseksueel, ik voel bij niemand aantrekkingskracht.

8 likes