Stel je persoonlijke vraag #33

Ik heb wel meerdere mannelijke vrienden, maar vooral 1 is gewoon echt echt mn maatje. We zijn beide hetero en hebben beide fases meegemaakt waarin beide vrijgezel, beide in een relatie, 1 in een relatie, 1 niet etc. Nog nooit is er iets sexueels gebeurd en dat is dus blijkbaar voor veel mensen toch lastig te begrijpen. Ik vind dat zo sneu? Wij kennen elkaar door en door en ja, dat hij dan een piemel heeft en ik een kut, heel lomp gezegd dat boeit niet. Ik snap wel wat je zegt met geschiedenis. Ik zou het niet prettig vinden als mn vriend een seksuele geschiedenis met een vriendin zou hebben. Maar dan is het ook niet platonisch. We hebben elkaar misschien een aantal keer in ons leven een dikke kus op de mond gegeven ZONDER tong haha. En dat mensen na bijna 10 jaar nog soms iets erover moeten zeggen dat frustreert me zo verschrikkelijk af en toe. :stuck_out_tongue_closed_eyes: alsof het niet mag of kan.

3 likes

Ah ja dat snap ik wel! Vooral dat het vervelend is als mensen het na 10 jaar nog steeds niet willen geloven en er opmerkingen over maken.
Maar zoā€™n situatie bedoelde ik dus niet met mijn post, het ligt aan de geschiedenis en dus ook niet ā€˜nee wat is het probleemā€™ alsof het meteen zoā€™n rare gedachte is bij (sommige) vriendschapen.

Of nog erger dat ze gaan vragen aan mij of hij homo is. Sjeeeeeeeezus zeg. Iig mn familie kent hem uiteraard ook en goede vrienden en 100 procent zeker daar twijfelt niemand. Het zijn altijd mensen die ik nauwelijks ken die het gewoon niet geloven of willen geloven.

ik vind het ook niet zo boeiend als dat er wel is eigenlijk, ik voel me soms ook aangetrokken tot mijn vriendinnen, heb met een deel van mijn vrienden en vriendinnen seksueel contact gehad ook zelfs.
gaat er een beetje om of je er verder nog iets mee wil in de vorm van een relatie.

(ik vind dit soms nog wel moeilijk om van mijn partner net zo te zien want er zit een jaloerse heks in mij maar dit is wel hoe ik het rationeel zie en vanuit mezelf ook echt ervaar)

3 likes

Ik zou dat echt absoluut niet kunnen combineren. Dat verschilt waarschijnlijk ook van persoon tot persoon. Vroeger heb ik wel eens beetje random getongd met wat vriendinnen. Voor mij zou dat sowieso einde vriendschap zijn als ik er seks meer zou hebben. Moet er vooral absoluut niet aan denken om seks te hebben met iemand waar je een, in mijn geval, diepe vriendschap mee hebt. Dat lijkt me zo verwarrend en omg no. Werd dat in jouw geval dan niet heel raar en ongemakkelijk die band?

nee niet echt eigenlijk
alleen een keer gehad dat een vriendin gevoelens voor mij had/kreeg maar het was voor mij casual, toen hebben we even afstand genomen en er later over gepraat.
en andersom had ik gevoelens voor een vriend maar hij niet voor mij en na bespreken heb ik afstand genomen en toen was het wel weer voorbij.
snap niet dat je ongemakkelijk over seks zou doen als je het gewoon gezellig met elkaar hebt gehad en je allebei weet hoe je er in staat.

3 likes

Ik heb dat ook met mijn beste vriend. We kennen elkaar al bijna 20 jaar, hij is ondertussen getrouwd en nog geloven mensen vaak niet dat er nooit wat tussen ons is gebeurd. Terwijl er van beide kanten nooit wat qua gevoelens is geweest. Hij is gewoon mijn maatje net als mijn vriendinnen dat zijn. Als we vrijgezel waren lagen we ook wel eens samen in 1 bed na uitgaan of een avond thuis veel zuipen, maar ook dan nooit wat gebeurd.

3 likes

Nee ik kan dat niet combineren en seks hoort voor mij totaal niet bij het beeld van echte vriendschap dus daar heb ik wel een grens. Dat moet geschieden blijven hoor en ik moet er vooral echt niet aan denken. :joy: het is zoā€™n goor idee voor mij. Maar als het voor mensen werkt ja why not.

@Foefjeisthuis wij hebben beide met zn 2en in mn ouders bed nachtenlang samen geslapen toen ze op vakantie waren en ik niet alleen durfde te zijn. Hetzelfde als wat ik met een vriendin zou doen. Gewoon weltrusten slaap lekker! En ik heb in zijn ouderlijk huis ook vaak genoeg geslapen op zn oude slaapkamer. Onze ouders hadden er echt 0.0 problemen mee. Weten ook heel goed dat het een vriendschap is gelukkig.

1 like

Ik vond het geen probleem, maar mijn vriend heeft wel een vriendschappelijke vriendin gehad die na een paar jaar aan hem vertelde dat ze verliefd op hem was al een jaar en of hij wilde overwegen dat hun relatie meer dan vriendschappelijk kon worden. Ik kende haar ook goed en was toen al jaren samen met mijn vriend. En hierdoor ben ik wel wat wantrouwiger geworden. Niet dat ze verliefd is geworden en ook niet dat ze het hem heeft verteld, want tja dat gebeurt nu eenmaal en ik snap ook wel dat je daar open over wilt zijn. Maar wel de directheid waarmee ze ook direct aanstuurde op een mogelijke relatie. Dus sindsdien vind ik het soms wel lastiger dan voordat dit is gebeurd.

2 likes

Ja precies haha met een vriendin lig ik ook niet lepeltje lepeltje. Daar ga ik ook gewoon naast liggen yo slaap lekker.

Mijn vriend en de vrouw van mijn beste vriend hebben er gelukkig totaal geen moeite mee of wantrouwen achter. Ze zijn juist vaak blij dat we samen voetbal kijken en naar Ajax gaan hoeven zij dat niet te doen :laughing:

Zo vinden sommige mensen het ook raar dat ik wel eens met de vriend van mijn beste vriendin samen naar Ajax ga. Die zie ik ook gewoon als mijn maatje :woman_shrugging:t5:

3 likes

Wij hebben allebei een geschiedenis met onze beste vriend(in) en toch is het nu echt volledig platonisch. Ik heb 7 jaar een relatie gehad met mijn beste vriend en hij heeft ooit op zā€™n 16e een one night stand gehad met 1 van zā€™n beste vriendinnen. Sowieso heeft hij bijna alleen maar vriendinnen en niet zoveel vrienden. Verleden is verleden hoor, heb daar nu echt geen boodschap meer aan.

1 like

Heb jij wel eens Bumble BFF gebruikt?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

En was dat een succes?

  • Ja, ik heb er een of meerdere vriendinnen aan over gehouden
  • Een beetje, ik heb wel eens wat afgesproken en dat was gezellig
  • Nee, ik heb wel eens afgesproken maar dat was geen succes
  • Nee, ik heb de app maar nog nooit wat afgesproken
  • Anders

0 stemmers

Heb je wel eens gevoelens gekregen voor een vriend(in) of andersom?

  • Nee, en ik heb wel vriendschappen met mensen van het geslacht waar ik op val
  • Nee, maar ik heb geen vriendschappen met mensen van het geslacht waar ik op val
  • Ja, een vriend(in) kreeg gevoelens voor mij
  • Ja, ik kreeg gevoelens voor een vriend(in)
  • Geen gevoelens maar wel aantrekkingskracht
  • Geen gevoelens maar wel gezoend
  • Geen gevoelens maar wel seks gehad

0 stemmers

Ja en ik was er altijd van overtuigd dat hij niks voor me was, maar nu zijn we getrouwd :woman_shrugging:

15 likes

Een vriendin van mij vertelde toen we op vakantie waren dat ze wel seks met me wilde. We zaten op het terras en hadden al wat gedronken. Ik weet nog steeds niet hoe ik daar op heb gereageerd? Achteraf gezien had ik het wel kunnen weten misschien maar op dat moment totaal niet. Ik wilde het sowieso niet, maar ik hoop iig dat ik haar toen een normaal antwoord heb gegeven. Volgens mij heb ik het een soort van weggelachen, zou ik nu niet meer doen. Schrok me kapot, dat wel, en ze is ook best een stukje ouder en ik wist niet zeker of ze het nu echt meende of niet. Maar daar kom ik waarschijnlijk nooit meer achter en ga het ook nooit vragen. Ze heeft wel op een andere avond de hele tijd aan mn tieten gezeten toen we dronken waren en ik vond dat prima (nog steeds hoor) misschien heb ik daarin iets onderschat.

@Kauai sorry dit gaat dit nu per se om gevoelens maar het kwam ff weer bij me op.

5 likes

Vriendschap gehad met een man en we waren echt twee handen op een buik. Tot hij vertelde dat hij verliefd op me was, hierdoor veranderde echt alles.

Anoniem. Als ik aan mn vrienden denk, nou niet eens 1 persoon waar ik ook maar iets van aantrekking bij voel.

Heb jij bij sommige vrienden op dit moment gevoelens die meer dan platonisch zijn?

  • Nee
  • Ja 1
  • Ja meerdere

0 stemmers

Heb ik ook gehad, samen heel hard om gehuild want hij was blijkbaar al heel lang verliefd en ik totaal niet op hem. Ik voelde me in de maling genomen en hij kon het uiteindelijk niet accepteren dat ik met iemand anders een relatie kreeg. Dag vriendschap. Zo zo rot.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet beantwoorden; ik heb met meerdere vrienden/vriendinnen gezoend en zou dat met meerdere nog wel doen. Zou zelfs wel seks met sommige kunnen hebben denk ik. Maar ik zou met geen van allen een relatie willen of kunnen hebben. En heb ook geen liefdesgevoelens tijdens of na het zoenen gehad.

2 likes

Ik heb al jaren iets van een sluimerende interesse voor een vriend :sweat_smile: nooit iets mee gebeurd, ik ga het hem ook nooit zeggen, en ik wil helemaal niet een relatie met hem, maar het blijft wel steeds een aanwezig gevoel.

1 like