Hm ja, het is niet veel meer, maar als je het niet hebt is het wel opeens een bedrag.
Ik denk wel dat het verschil is dat voor veel Nederlanders dat geld niet zoveel uitmaakt, omdat de meeste Nederlanders zich verzekerd hebben.
Maar ja, waar leg je de grens? Ga je dan na elke crematie de meter checken? Ik vind het best een aparte kwestie
Mein Gott wat kut dit, ben je dood en dan heb je nog steeds dat gezeik van âdeze hebben we niet in jouw maatâ.
Nee dit is niet het geval, er is een vaste crematie prijs. Iemand met een geamputeerd lichaamsdeel krijgt ook geen korting bijv. En qua urnen is het gewoon de standaard gratis urn. Iemand die bijv 150 kilo weegt kan soms net zo lang branden als iemand van 60 kilo, is van zoveel afhankelijk.
Ze mogen me best in stukjes hakken hoor.
Ik vind trouwens een kist zo zonde. Waarom worden die niet verhuurd voor crematies.
Je wordt toch met kist en al zoân oven in gejankt?
Ja is toch fuckin zonde. Snap echt niet dat daar geen huurservice voor is. Want ten eerste zijn ze fuckin duur dus zonde geld en daarnaast is t ook gewoon zonde van t materiaal vind ik.
Geldt overigens ook voor begraven, ken ook in een kartonnen kist. Gewoon een mooie voor de dienst en dan kan ie naar een ander.
Maar dat was je punt niet.
Ohhh ja ja ja. Cola zero en appelsap, soms ook tomatensap en dan ijs koud. Eten vooral VET en zout.
Noodle soep met extra sambal
Er bestaat ook iets waarbij de overledenen in doeken wordt ingepakt. Weet niet of je dan tijdens de dienst alsnog in een kist ligt.
Ik heb eens een crematie meegemaakt waarbij diegene inderdaad in doeken lag, en ook tijdens de dienst gewoon onder een doek. Dus geen kist.
Wat is Grasnapolsky voor festival? Mân vriend en ik wilde er ook heen afgelopen jaar, maar de rona enzo.
We vonden het ook bijzonder dat ze promotie maakte met Corona vrij dansen. We dachten toen ook dat het een anti vax hippy festival was haha. Het ziet er wel super leuk uit en we wonen in de buurt haha.
Ga jij vandaag nog ergens op bezoek, of krijg je bezoek, om mensen gelukkig nieuwjaar te wensen?
- Ja, zin in!
- Ja, geen zin in.
- Gewoon ja.
- Nee, gelukkig niet.
- Nee, helaas niet.
- Gewoon nee.
0 stemmers
Mensen die op 1 januari jarig zijn en het per se die dag willen vieren
Ik ga! Zo veel zin in, hopelijk gaat het ook door dit jaar (tickets nog van vorig jaarâŠ)
Dat klopt, o.a. Radboud Spruit van grafkist.nl maakt prachtige opbaarplanken. Daar gaat dan een gevulde zachte doek overheen zodat de contouren van de overledene veel minder zichtbaar zijn.
Laat mij gewoon een winterslaap houden. Gezellig doe ik wel als het Sint Juttemis is
Heb jij wel eens met succes langere tijd je houding verbeterd? (dus niet meer krom staan/zitten, schouders naar achter, etc)
- Ja (hoe?)
- Nee
- Niet van toepassing
0 stemmers
Continu me bewust blijven van mijn houding en iedere keer als ik opstond om ergens heen te lopen even twee seconden nemen om recht te gaan staan en dan te beginnen met lopen.
Moet zeggen dat het nu weer een beetje is weggezakt maar wel echt nog een stuk beter dan eerst.
Een zit/sta bureau heeft mij heel erg geholpen. Ik probeer ook tijdens het werken regelmatig mijn houding te corrigeren en even te stretchen.