Ik vind dat die ouders van t jongentje hadden moeten opletten. Als je daar gaat kijken neem ik aan dat je wel een beetje info hebt over die bewakers. Die moeten gewoon zoveel tijd stilstaan en eens in de tijd rechtdoor. Ja als dat kind dan bijdehand er voor gaat staan dan is t zn eigwn schuld (of die van de ouders die hadden moeten opletten ) dat er iets gebeurd.
Vind jij dat menstruatie producten vergoed moet worden? Volgens mij heb ik deze vraag eerder gesteld maar ik weet het niet zeker. Ooit werd bijv. De pil vergoed, helaas was ik toen nog veel te jong. Maar moet dat dan wel, en onze menstruatie geeft tonnen aan geld op door reclames. Walgelijk.
- Het moet goedkoper
- Het moet vergoed worden
- Het is goed zo
0 stemmers
Wat vind jij wat the overload aan reclames die we hebben gehad door de jaren heen voor teny lady, menstruatie (ob) etc?
- Ik vind het goed dat het bestaat
- Het is respectsloos en kan beter
- Geen mening
0 stemmers
Goed dat het bestaat met de kanttekening dat âbloedâ niet als blauwe vloeistof wordt afgebeeld maar rood, zoals het is. En niet alleen maar blije vrouwen die door de stad rennen of ijsdansen in lichte kleding.
Het kan dus beter, maar respectloos vind ik het niet.
Wat mij betreft zou naast menstruatieproducten ook anticonceptie vergoed moeten worden.
Joh ik doe niet anders als ik menstrueer.
Voor wie dit onderwerp interessant vindt; MenstruatieMeisjes zeggen hier veel zinnigs over in hun podcast en op Instagram. De film Vlekkeloos is ook de moeite waard om te zien. Die was rond Kerst op tv dus misschien nog terug te kijken.
Nog een kanttekening: er wordt zo vaak over âvrouwenâ gesproken. Er zijn ook nog mensen die wel menstrueren maar zich niet als vrouw identificeren. Anno 2022 mogen merken als Libresse en Always daar best rekening mee houden.
Ik vind het vooral oudbollig. Blauwe vloeistof, vrolijke (meestal witte) dames, die ook aan het sporten zijn. Want als je ongesteld bent, kun je nog steeds vrolijk sporten.
Misschien kunnen anderen dat, maar ik weiger
Ik vind het vooral irritant dat de vrouw altijd de lul lijkt te zijn in reclames⊠vaginale schimmelinfecties, menstruaties, zwangerschappen etc.
Mee eens. Ook al vind ik het goed dat ze laten zien dat je vrolijk kunt zijn tijdens je menstruatie (er zullen er vast een aantal die zich zo voelen), vind ik dat ze ook wel de andere kant mogen laten zien. De meesten voelen zich ellendig en hebben helemaal geen zin in springen en op je kop staan. Dus laat zien dat het ook oke is dat je je niet fit voelt, maar dat de juiste menstruatieproducten je wel iets comfortabeler kunnen maken.
vergeet de witte kleding niet of de plotselinge date waar ze mee worden overvallen
maar goed, deze is het allerergst:
Ook zijn de die reclame zo heteronormatief. Heb nooit een lesbisch stel gezien in zoân reclame en zo ver ik weet worden die ook ongesteld
En sommige transgenders worden ook ongesteld, maar ik gok dat dat voor ob een brug te ver is. Stel je voor om progressief te zijn
Denk omdat vrouwen altijd wordt aangeleerd overal onzeker te zijn, van tenen tot kruin overal kan wel iets mis mee zijn. Je haar is slap, futloos, dood, vet volgens de shampoo die je koopt, je huid idem.
Terwijl mannen altijd te horen krijgen hoe cool of mannelijk ze zijn als ze axe sprayen en met 1 product zowel haar, gezicht en lichaam kunnen wassen en direct klaar zijn om de wereld te veroveren.
Weet je wat me leuk lijkt, zoân ongelooflijk clichĂ© menstruatie product reclame. Maar in plaats van vrolijke hetero gecodeerde vrouwen, zijn het transgenders en andere lhbtiâers die spelen in de reclame
Daarom had Nelly altijd die pleister
tussen de heroine for headaches en coca cola met echte cocaine
Ja maar dat zijn kosten die iedereen maakt. Menstruatieproducten niet en dus zou je kunnen zeggen dat dat oneerlijk is oid
Aan de ene kant zou ik zeggen ja vergoeden, aan de andere kant vraag ik me dan af hoe ver je het door moet trekken. Ik betaal me ook ieder jaar weer blauw aan lenzen en lenzenvloeistof terwijl een groot deel van de bevolking the magic of sight gratis kan ervaren.
Maar misschien is verminderd zicht nog wel evenredig verdeeld over de bevolking? Haha nee weet niet. Het is wel lastig uitvoerbaar ook met de voorkeuren van iedereen qua gewenste menstruatieartikelen. Ik zou het wel tof vinden als er op zân minst een soort subsidie voor komt
Alles moet gratis worden
Je bedoelt de negatieve reacties zijn terecht of onterecht, toch?