Stel je persoonlijke vraag #33

Ja mannen zouden dan ook meer parttime moeten gaan werken, evenveel als vrouwen!

2 likes

Waarom dit?

1 heel jaar betaald verlof?

Is dat niet een beetje oneerlijk tegen al die mensen die geen kinderen nemen?

7 likes

Ik bedoelde dit meer als grapje dan serieus.

Maar ik geloof wel dat er een groot grijs gebied zit tussen tussen niet gewenst, niet gepland, wel gewenst, wel gewenst etc. En dat is niet zo simpel als pil = gratis = minder ongewenste zwangerschappen, maar ik denk wel dat er superveel winst te behalen is in meer preventie en meer toegankelijkheid van sociale voorzieningen en medische zorg. En voor mij hangt toegankelijkheid tot kinderopvang daar ook mee samen, denkt dat dat voor de ontwikkeling voor kinderen goed kan zijn en ook voor de ouders. Maar ik ben maar een leek, ik weet er niet genoeg over om dit heel stellig te brengen.

1 like

Kinderopvang is tegenwoordig al zoveel meer dan alleen opvang, gaat echt al veel meer richting peuterspeelzaal. Zeker op kdv waarbij opvang en onderwijs op 1 locatie zit. Wij hebben heel veel doorgaande dingen en doen veel samen met opvang + onderwijs

4 likes

En de plannen van het komende kabinet werken ook nog andere vormen van ongelijkheid in de hand.

2 likes

Ik denk dat je daar als maatschappij ook wel weer aan went. En als iemand een jaar met verlof is, maakt het het zoeken van een vervanger ook makkelijker. Want weinig mensen willen een contract voor 4/5 maanden, een jaarcontract is dan toch aantrekkelijker. Ik zie nu vaak dat het werk dan over de resterende collega’s wordt verdeeld omdat het ‘maar voor 16 weken is’.

14 likes

Gerelateerd aan deze discussie; Ik ben als vrouw met kind nu op zoek naar een nieuwe baan, en in mijn branche zijn daar alleen maar fulltime functies voor. Vind dat ook gewoon heel raar en jammer eigenlijk, want ik wil helemaal niet fulltime gaan werken maar wordt hier op deze manier wel bijna toe gedwongen. Ik vraag me af of er dan dus ook meerendeel man is wat daar werkt, of vrouwen die fulltime begonnen zijn en na kind met uitzondering parttime zijn gebleven ofzo? Mijn vriend werkt trouwens 32 uur, terwijl dat in zijn werkgebied ook niet gebruikelijk is(hij krijgt ook allemaal opmerkingen daarover altijd van andere mannen of collega’s “fijne vakantie” etc. maar hij heeft de luxe dat er echt een zwaar tekort is aan wat hij doet.

3 likes

Van welk van de volgende fobieën ken jij de betekenis?

• Gephyrophobia
  • Lilapsophobia
  • Aviophobia
  • Ophidiophobia
  • Astraphobia
  • Emetophobia
  • Thalassophobia
  • Megalophobia
  • Ranidaphobia
  • Lepidopterophobia
  • Trypanophobia
  • Pediophobia
  • Geen

0 stemmers

3 likes

Ik leef niet op saucijzenbroodjes en eet mijn groenten, dus ik eet redelijk gezond. Fruit gaat er niet in want :sparkles:allergie :sparkles:

Is die nog terug te vinden :rofl: hoe geweldig

1 like
10 likes

Ja, deze post!
Hoop dat ik nu niet overkom als een stalker, maar vond het echt geniaal bedacht hahaha!

Edit: al gevonden zie ik nu hahah!

4 likes

Hahahahaha ik ga stuk. Voor de mensen die nu hun stem daar gaan veranderen. Ik heb screenshots :slightly_smiling_face:

38 likes

Trypanophobia? Dat is naaldenfobie he bedoel jij niet die fobie voor gaatjes?

Nee want die hebben hun genitaliën niet gescheurd

8 likes

Als jij in het donker een treinrit maakt die voor jou bekend is, weet jij dan automatisch aan welke kant het perron is dus waar je moet uitstappen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik ken thalassophobia omdat ik dat tegenkwam toen ik zocht naar medestanders:
Op een avond had ik bedacht walvissen te gaan zoeken via google earth toen ik ineens doodsangsten uitstond door te kijken naar de oceaan op m’n fucking beeldscherm?! :facepalm:
Durfde daarna amper mn gordijnen dicht te doen omdat ik ineens bang was voor het donker achter het raam. Heb die nacht geslapen met de lichten aan. Echt idioot hahaha.

Maar op zee voel ik me gewoon prima, al ben ik nooit zo ver geweest dat de kustlijn niet meer te zien is. Vond daarna cetaphobia: de angst voor walvissen. Kan ook niet tegen die filmpjes van duikers waarin je walvissen zo ziet opdoemen uit het oneindige blauw dus het zou best kunnen dat ik bang ben voor die beesten. Wil wel graag ooit een echte zien (levend, heb wel al dode op het strand gezien) en ben benieuwd of die angst er dan ook is.

Mini biecht: die scène uit Finding Nemo dat Dory communiceert met die walvis vind ik doodeng. Ik spoel dat stuk altijd door :sweat_smile:

2 likes

Hahaha arme @Kurisu ging al helemaal twijfelen ‘Vind het wel jammer van mezelf dat ik er 2 niet kende :’(’

2 likes

Jij ooit zoiets gehad?

• Ja
  • Nee maar ken het wel
  • Nee en ken het ook niet

0 stemmers