Stel je persoonlijke vraag #33

Hahahhaa ja zoiets stond me al bij.
Ach het heeft ook 28 jaar geduurd voor ik een frikandel speciaal at

7 likes

Alleen met het oude recept. Tegenwoordig zijn ze veel minder kazig :frown:

1 like

Gatverdamme klinkt echt heel goor vooral dat mengen met mayo. Gewoon maar met wat voor soort mayo je in huis hebt? Maar 1 van mijn lievelingsdips/saus zit het het pak van knorr Burritos. :joy: I LOVE IT.

2 likes

Denk jij dat iedereen instaat is om een moord te plegen (iemand doden)?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik denk dat er best veel mensen zijn die niet in staat zijn om iemand te vermoorden en dan nog liever zelf vermoord zouden worden. Het ligt aan extreem veel factoren en welke situatie natuurlijk maar iemand vermoorden vind ik zo naar en zo laag. Vermoord mij dan maar.

Ja dat spreekt voor zich maar de vraagstelling klinkt meer als directe moord?

Onder de juiste omstandigheden denk ik wel hoor, 100%. Misschien niet opzettelijk inderdaad maar toch

1 like

Ja bedoelde inderdaad niet perse specifiek de juridische definitie etc.

1 like

Als ik aangevallen zou worden en het hangt op leven en dood, ga ik echt niet liever zelf dood. Ik zou de fysieke kracht er niet voor hebben, maar zou er alles aan doen om die ander af te maken voor ik zelf het loodje leg.

4 likes

Naja wat boeit het rechtssysteem je dan nog als je als een moordenaar wordt afgeschreven als je iemand hebt gedood. Ik denk echt dat er genoeg mensen bestaan die weigeren iemand te doden/vermoorden. Maar ik heb geen feiten of bronnen. Ik kan dus ook niet met zekerheid zeggen dat iedereen daartoe instaat is.

2 likes

Ik denk dat de huidige crisis wel heeft bewezen dat de mens in de kern egoĂŻstisch is. Als deze voor de keuze wordt gesteld zelf te sterven of een ander te vermoorden, dan geloof ik niet dat iemand zichzelf dan maar opoffert

Ik blijf erbij dat je soms een soort van overtuiging bij jezelf een feit maakt. Je zegt nu dat elk mens daartoe in staat is. Dat is niet waar. Onder de juiste omstandigheden is iedereen ertoe in staat volgens jou. Dat weet je niet. Dat is nooit onderzocht.

Dat zal ik dan ook zeker doen. Ik vind het alleen nog steeds een beetje eng als iets zomaar als een feit wordt opgeschreven, maar dat zal ik waarschijnlijk zelf wel eens ook doen. Dit onderwerp is natuurlijk gevoelig en dan voel ik weerstand.

Laten we het even luchtig maken.

Heb jij liever een trui aan of een vest?

• Trui
  • Vest

0 stemmers

1 like

Vind je een trui met een col fijn?

• Nee
  • Ja
  • Draag ik nooit

0 stemmers

1 like

Nav de coronamaatregelen in mijn land:

Zou je nog naar de bios gaan als je de gehele tijd je mondkapje op moet hebben?

• Ja
  • Nee
  • Veel minder vaak
  • Ik ga sowieso al nooit

0 stemmers

Zou je nog even vaak gaan sporten (fitness, zwemmen, teamsport, whatever) als je voor elke keer een test moet doen die 24u geldig is (en niet op elke straathoek te verkrijgen)?

• Ik zou nog steeds meerdere keren per week gaan
  • Ik zou minder vaak gaan dan eerst
  • Ik ging sowieso al niet meerdere keren per week sporten

0 stemmers

2 likes

Nou doe mij maar liever de shopaholic omnibus!

19 likes

Ja naja ik dacht, deze maar doen? We zitten ook echt in een hele lastig periode dat wel
leuke eerste post wel!

1 like

We gaan hier wel even van het mannelijk geslacht af
die doorgaans een pik heeft en een vrouw die doorgaans een kut heeft.

Wie dood meer mensen?

• Vrouw
  • Man

0 stemmers

Dat is niet echt een vraag toch?

Het is een vaststaand feit dat mannen vaker moorden plegen.
Daar kan je niet echt een “mening” over hebben.

26 likes