Stel je persoonlijke vraag #33

Voor degene die tampons gebruiken, heb je die altijd op voorraad?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik heb echt iets te vaak wc papier moeten gebruiken en snel tampons moeten halen. Vind dat zo slecht van mezelf want ik heb gewoon een regelmatige cyclus.

Altijd op voorraad en altijd een paar tampons in mijn tas. Je weet maar nooit :woman_shrugging:t2:

1 like

Op 1 of andere manier krijg ik dit nauwelijks voor elkaar. Nu inmiddels wel zo’n jaar ongeveer. Voor vrouwen die bijv. De Mirena spiraal gebruiken en niet of nauwelijks ongesteld worden kan ik het me wel voorstellen dat je ff niks hebt liggen. Ik heb een cyclus al jaren van 26-28 dagen en nog kreeg ik het voor elkaar. En dan ga je natuurlijk ooooveral zoeken zonder resultaat.

2 likes

mocht je nog een cheat code willen voor je fitbit dan moet je ff gaan dansen! Dan gaan de stappen heel snel

1 like

Ik koop Yoni tampons zodra ze in de aanbieding tegenkom bij de Etos, zo heb ik ze eigenlijk standaard op voorraad zonder dat ik na hoef te denken wanneer ik ze misschien weer nodig heb. Na m’n eerste vaccinatie werd ik ineens een week vroeger ongesteld, toen was ik zo blij dat ik een tampon in m’n tas had (ik was uit eten).

3 likes

Ik heb zo’n cup ff geprobeerd en het is niet zo mijn ding. Ik kreeg het er ook lastig in, dus waarschijnlijk had ik dan een verkeerde maat ofzo. Heb wel ervaring met een nuvaring dus ik dacht dat dat heel makkelijk zou gaan. Ben toch weer vrij snel terug gegaan naar tampons.

Heb jij een menstruatiecup ?

• Ja die gebruik ik en bevalt goed
  • Ja maar die gebruik ik niet/ nauwelijks
  • Nee

0 stemmers

Ja nou het is eigenlijk een beetje onduidelijk of het wel zijn eigen kippen zijn (ze verbouwen wat anders en ik heb daar nooit kippen gezien haha) dus het kan ook nog zijn dat hij het van een andere leverancier haalt. In ieder geval heeft het hele dorp het zo’n beetje ontdekt dus die eieren worden megasnel verkocht en liggen nooit langer dan een halve dag bij dat kraampje gok ik zo, zal wel goed zitten :sweat_smile:

1 like

Lang leve de prikpil

Daar hoor ik trouwens heel weinig over. En ik heb in het verleden echt als uitgepluist over anticonceptie tot aan het punt dat ik overwoog nooit meer seks te hebben lol.

Ik heb een koperspiraal wat echt mijn redmiddel is geweest. Heb jij last van bijwerkingen bij de prikpil?

1 like

Voor de mensen die een interieurverzorgster hebben:

Met welke frequentie komt die bij jou thuis? En waarom

• 1 x per week
  • Om de week
  • Om de 2 weken
  • 1 x per maand

0 stemmers

En hoeveel uur per keer?

• 1 uur
  • 2 uur
  • 3 uur
  • 4 uur
  • Meer of anders

0 stemmers

Ik wil zelf eigenlijk bijna niks meer doen. Dus zou liever 1 x per week willen maar mijn moeder zegt dat om de week beter/fijner is?

Nee totaal niet. Ik ben aan de prikpil begonnen omdat ik ontzettend last had van mijn ongesteldheid. Al twee weken voor dat ik daadwerkelijk ongesteld werd, kreeg ik regelmatig paniekaanvallen. Dus je hebt ongeveer maar een goede week in de maand

De reguliere anticonceptiepil werkte niet goed genoeg, mijn hormonen bleven nog steeds ratelen

Ik heb de prikpil genomen omdat ik een spiraaltje te eng vond (laat me). Je moet wel na elke 12 weken naar de huisarts voor die prik, dat is het enige nadeel. En als er borstkanker in je familie zit, wordt het afgeraden

1 like

Hoeveel dagen leestijd op dit forum heb jij?

• < 5 dagen
  • 5 - 15 dagen
  • 16 - 30 dagen
  • 31 - 45 dagen
  • 46 - 60 dagen
  • 61 - 75 dagen
  • meer dan 75 dagen

0 stemmers

(sorry voor de eerste stemmers, het is de eerste keer dat ik een poll aanmaak, ging niet meteen goed.)

1 like

waar kun je dat zien?

4 MAANDEN, en ik schaam me niet.

11 likes

Te veel

1 like

ligt eraan hoeveel uur je wil! Elke week een uur wil mijn schoonmaakster niet (en dat snap ik heel goed!), dus nu is het om de week 2.5u. Als ik een groter huis/gezin zou hebben zou ik wekelijks twee uur wel fijn vinden denk ik.

1 like

Naar je account gaan en op samenvatting klikken, daarin zie je o.a. leestijd.

1 like

Nee maar wel cadeau gedaan.

1 like

Ik wil ook heel graag, mijn vriend vindt het nog ‘eng’. Maar jij hebt dus 3 uur wekelijks een hulp en dan doet ze bijna je hele huis?? Ik ben alleen al met mijn badkamer vaak 1,5 uur bezig (ik ben een langzame schoonmaker, niet omdat de badkamer zo groot is). Of doet ze b.v. de ene week de badkamer en de andere week de keuken?

Ja ik dacht ook beter iedere week 2 uur ofzo. Denk dat het anders te snel vies word met hond, kat, baby en twee volwassenen die niks doen :sweat_smile: