Ja!
- NMSVPE
- Nooit gegeten, lijkt me wel lekker
- Nooit gegeten, maar
- Wel eens op, wel ok
- Wel eens op,
0 stemmers
Uitleg van wikipedia
Scrapple is typically made of hog offal, such as the head, heart, liver, and other trimmings, which are boiled with any bones attached (often the entire head), to make a broth. Once cooked, bones and fat are removed, the meat is reserved, and (dry) cornmeal is boiled in the broth to make a mush. The meat, finely minced, is returned to the pot and seasonings, typically sage, thyme, savory, black pepper, and others are added. The mush is formed into loaves and allowed to cool thoroughly until set. The proportions and seasoning are very much a matter of the region and the cook’s taste.
Scrapple - Wikipedia
Wordt in bepaalde streken in de VS gegeten, ik kreeg het toen voorgeschoteld met de boodschap ‘I’ll tell you what it is after you eat it, otherwise you probably won’t like it.’ Wordt trouwens nog wel opgebakken dus dan ziet het er wel iets beter uit dan het plaatje.
Bij de dure zit er geen vetlaagje op, dat is alleen bij de huismerk, die vind ik ook erg ranzig
Ik werd op een stage praktisch gedwongen om dit te proberen (en ook nog eens op een kleffe witte boterham met mayonaise) en het is echt zo ranzig. Ook alleen al hoe dit gemaakt wordt.
Hoe smaakte het?
Op mijn werk krijgen clienten dit ook heel vaak met gebakken appel erbij. Zoooooo smerig en het stinkt
Love it nog steeds dat je van fanatieke vega naar smac queen bent gegaan
Doet me een een beetje denken aan balkenbrij, of is het heel anders?
Ik ken het niet, maar het ziet eruit als hoofdvlees?
Het viel eigenlijk wel mee. Je bakt het een beetje krokant, ergens heel ver weg lijkt het misschien een beetje op een frikandel gewoon haha. Maar de structuur, dat het ook kant en klaar uit het plastic komt en de weet waarvan het gemaakt is maakte toch dat ik het niet een hele smakelijke ervaring vond
@Bubbless dat moest ik even opzoeken maar ziet er inderdaad heel vergelijkbaar uit!
Ik zal wel onder een steen hebben gelegen maar ik ken echt niks van dat vlees. Ik heb ook hoofdvlees moeten googlen. Ew nee ik sla over.
Hoeveel verstandskiezen heb jij?
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
0 stemmers
Morgen (straks) naar de kaakchirurg, dus mogelijk 0 daarna. Ik weet alleen niet of mijn verstandskies er morgen uit gaat, of alleen het implantaat. Vandaar ook dat ik nog wakker ben.
Wat doet dat implantaat dan? Of waarom heb je het?
Ik heb zelf nog 4 verstandskiezen en zeer waarschijnlijk komen die nooit uit mn kaak want ze liggen heel diep. Kon je heel mooi op de foto’s zien.
Implantaat is voor mijn beugel, staat er los van. Als je er geen last van hebt kunnen ze gewoon blijven zitten toch?
0, maar ik ben geboren zonder. Heb ze nooit gehad.
Ja die van mij blijven denk ik altijd zitten. Van 1 verstandskies had ik wel eens last, maar mn tandarts zei dat dat episodes waren en die pijn wel weer over ging. Ze had gelijk. @anon86562306 ik zei tegen mn tandarts dat ik me een neanderthaler voelde met mn 4 verstandskiezen. Ze had er zelf 2. Ik dacht vroeger altijd dat iedereen ze had. Mn gebit is niet met de tijd mee gegaan.
Ik heb er 4 laten trekken (helaas).
Ah, in 1 keer? Ken wel iemand die wilde per se 4 tegelijk laten trekken. In Nederland doen ze dat volgens mij vaak in 2 keer?
Nee, in 2 keer sowieso. Misschien ook wel 3 keer.