1tje nog maar. 2 zijn er getrokken, 1 zit diep in mijn kaakbot en de vierde heb ik uit mezelf niet.
Ik heb technisch gezien twee, maar die krengen willen niet groeien
Eh wat? Of ze nou in je kaak liggen of niet, dan heb je ze toch en waarom zou je in godsnaam willen dat je verstandskiezen gaan groeien???
Ik bedoel dat ze nog niet doorgekomen zijn. Dus af en toe heb je een zeurend gevoel, want die krengen doen er nogal sloom over
Wel iemand waar ik nog steeds een zwak voor heb (denk ik, heb hem inmiddels al 10 jaar niet gezien) maar die was hartstikke toxic eigenlijk dus dat was hem nooit geworden. Maar man ik was zo verliefd op die guy
Krijg je daar uiteindelijk geen problemen mee?
Ik had dit ook bij 1 kies en die moest ik laten trekken omdat de wortels langzaam aan het oplossen waren en ik daardoor een grote ontsteking kon krijgen (dit zou standaard zijn volgens de tandarts). Eigenlijk moet ik een implantaat maar daar zie ik tegenop qua pijn en geld dus ik loop al 4 jaar rond zonder kies. Gelukkig zit hij achterin en zie je het nooit.
Zou jij in dezelfde straat of binnen 2 straten van een tbs kliniek/daklozen-opvang/ggz-instelling willen wonen?
- Ja hoor allemaal wel
- Nee allemaal niet
- Wel bij ggz instelling
- Wel bij daklozenopvang
- Wel bij tbs kliniek
0 stemmers
Heb jij je verstandskiezen laten trekken?
- Ja en het was afschuwelijk
- Ja en het viel mee
- Nee
- Nee ik moet nog binnenkort
0 stemmers
Ik moet binnenkort en ben als de dooood
Ik heb ze alle 4 tegelijk onder narcose laten trekken. Was mijn beste idee ooit, want ik was na 1 kant nooit meer terug gegaan voor de andere kant.
Dan ben je helemaal nokkie toch? Was dat in het zkh? Toen de tandarts dit plan over die kiezen vertelde heb ik maar ja is goed joh gezegd maar stiekem dacht ik âhoop dat ik voor die tijd dood benâ lol ik vind het ZO erg
Het verwijderen ging heel moeizaam omdat ze nog onder mn tandvlees zaten en daarna ging het zo erg ontsteken waarschijnlijk omdat ze er met zoveel moeite uitkwamen. Maar ik denk dat het (vooral qua nasleep) een stuk beter te doen is als ze gewoon te trekken zijn. Al is het misschien ook een kwestie van geluk hebben. Maar je moet maar zo denken, als ze eruit zijn komen ze nooit meer terug
De laatste is er net uit. Ik was een beetje nerveus en heb dat kenbaar gemaakt bij de chirurg en stelde me tussendoor goed gerust en vertelde waar hij mee bezig was en welke geluiden ik kon verwachten. Enige rotte is dat er ook een implantaat uit moest en ze hebben niet de juiste schroevendraaier om die er uit te halen, dus nu zit ik te wachten tot ze hem hebben gevonden.
Waren dat niet eerder mensen die op hem zaten te geilen?
Hahahah
Maar met grapjes maken ze hem soort van belachelijk en met geilen ja dan bewonder je hem echt
Ja in het ziekenhuis! Ze zaten bij mij best diep in mijn tandvlees dus het zou sowieso geen fijne klus worden en ze moesten er uit want ik had onwijze kaakpijn er van. Een collega bij mijn bijbaantje had er 3 onder narcose gedaan ivm tandartsangst en die had een super goede ervaring er mee. Dus ik heb heel erg overdreven hoe bang ik was (ik had wel een beetje angst maar gewoon normaal als van spannend dat dit moet) en toen mochten ze onder narcose er in 1x uit. Nog steeds blij mee dat ik het zo heb gedaan want was er in 1x vanaf. Kon 2 weken geen vast voedsel eten dat was het enige nadeel.
Ik woon vlakbij een daklozenopvang en op 10/15 min loopafstand van een ggz-instelling. Verwarde personen, openbaar dronkenschap en geluidsoverlast is hier aan de orde van de dag, dus nee, geen aanrader. Dat komt vooral door de daklozenopvang, van de ggz-instelling merken we niet zoveel.
Ik ben trouwens wel benieuwd of de mensen die hebben gestemd dat ze hier geen probleem mee hebben hier ervaring mee hebben. Ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie denkt âzal wel meevallenâ, maar als je het meemaakt er wel anders over denkt. Of wonen zij dichtbij en hebben ze geen vervelende ervaringen?
De eerste 2 (kaakchirurg van de oude stempel die al tegen zijn pensioen aan zat) waren de hel, die begon al te trekken terwijl de verdoving niet goed zijn werk had gedaan. Toen ik AU riep ben ik bij verdoofd, maar heeft hij echt staan trekken aan die dingen met zijn hele lijf. Blijkbaar zaten ze er diep in.
Na die ervaring was ik heel bang geworden terwijl er nog 1 uit moest. Mijn (nieuwe) tandarts zei echter âdaar heb ik echt geen kaakchirurg voor nodig hoor, en ik garandeer je dat je er niks van gaat voelenâ. Nou dat klopte. Hij verdoofde me wel goed en hield ineens die kies voor mijn neus. De tweede ervaring was dus wel heel positief.
Ik denk dat het goed is als je van tevoren aangeeft dat je nerveus bent, en bang bent voor de pijn. De meeste artsen stellen je dan wel gerust en vertellen stap voor stap wat ze gaan doen.
Bij de tandarts of kaakchirurg?
Ik moest naar de kaakchirurg want die van mij zaten dwars aan de onderkant. Aan de bovenkant had ik er 1 die nog te diep zat en die andere was recht, het verwijderen daarvan was prima (dus; ik hoop voor jou dat ze goed zitten). Maar die twee onderste moesten eerst in 100 stukjes geboord worden en de verdoving werkte slecht; dus gaven ze me extra en zat ik terug in de auto met een half doof gezicht. En die assistent zei de hele tijd toen ik moeilijk keek: even doorbijten; die pijn zit tussen je oren. (ik wilde schreeuwen: ik kan nu niet bijten en de pijn zit zoân 10cm lager maar bedankt).
Mijn ervaring is denk ik dus niet zo representatief haha
Ik zou een basisschool of kinderopvang erger vinden. Wat een teringkabaal.