Stel je persoonlijke vraag #33

Dit is zo kut altijd haha. Ik had nergens last van en mijn verstandskiezen waren niet eens volledig doorgekomen. Duurde hooguit een paar minuten inclusief verdoven en heb niks gevoeld. Het kan echt heel erg meevallen!

1 like

Je kunt wellicht iets kalmerends krijgen bij de huisarts? En als het wel bij de kaakchirurg moet zijn er wellicht ook wel chirurgen die wel goed met angst om kunnen gaan. Dat kun je zeker vragen aan je tandarts. Er zijn zoveel mensen bang voor de tandarts dus er zijn vast lieve kaakchirurgen!! Het is al goed dat je er werk van maakt, niks doen is ook niet aan te raden.

En het is niet zozeer pijn, vond ik zelf. Het was vooral druk die ze moeten uitoefenen om de tand eruit te halen. Maar dat verschilt ook weer ontzettend per persoon en tand. Dus de een z’n ervaring is de ander niet. En als je al die andere behandelingen al hebt doorstaan gaat dit je ook gewoon lukken.

1 like

Hier kijk ik ook echt naar bij het zoeken naar een nieuw huis. Het wordt dan meteen een no. Dat gebler voor je deur vanaf een uurtje of 8 lijkt mij echt horror.

2 likes

Gelukkig heb jij wel een positieve ervaring. Ik realiseer me dat er niet altijd overlast hoeft te zijn, maar feit is dat dit helaas vaak wel zo is (met name van daklozenopvang). Daarom begrijp ik de weerstand hiertegen volkomen.

1 like

Allemaal liever niet, maar ook niet bij een school/winkelcentrum/alles waar mogelijk overlast van is.

2 likes

Ik heb dit al 100 keer gezegd hier. Maar het viel reuze mee, kon dezelfde avond alweer nibbits eten. En de dag erna ben ik naar five guys gegaan en een hamburger ging ook prima :+1:t3:

En mn gezicht werd er wel een beetje puffy maar dat was eigenlijk wel mooi tbh.

14 likes

Aan die nibbitsgedachte hou ik me vast

1 like

Ik heb in totaal acht kiezen laten trekken en behalve die ene keer dat ik niet mocht zwemmen omdat door de verdoving het bloed uit mijn mond liep heb ik er geen slechte ervaringen mee. Vervelend, ja, maar ik zou het zo weer doen als het moet.

Wortelkanaalbehandeling waarbij de verdoving nog niet goed is ingewerkt is een ander verhaal.

1 like

Ja, ik heb dezelfde ervaring. Heb ook heel lang niet geweten dat er een daklozenopvang zat. De studentenhuizen daarentegen met in sommige weken dagelijkse huisfeestjes
 Zeker als er drank in de man zit en het hele gezelschap op straat gaat staan roken en schreeuwen

4 likes

Ik vond het echt heeeel erg meevallen! Ik was ook echt doodsbang. Het komt vast goed!! Ik was vooral heel erg verbaasd over hoeveel kracht die man zette om mijn kies eruit te trekken, dat was een heel erg apart gevoel. Maar alles viel verder 100% mee. Jij kunt dit!

1 like

Hahaha ik heb ook totaal niet serieus gestemd. Heb zelf allemaal plaatjes gefotosoept.

Kan wel echt heel snel veranderen. De locatie waar ik heb gewerkt was altijd een chille rustige locatie maar door de komst van 1 iemand echt de hel. Daar moesten we buurtbewoners echt vragen de voordeur niet open te doen als ze iemand niet kende en anders meteen 112 te bellen. Zoveel incidenten dat er standaard 5x per dag wel politie voor de deur stond met sirenes etc.

1 like

Ik woon vlak bij een GGZ instelling incl vrij groot wooncomplex. En daar zit een super toffe moestuin / pluktuin bij waar ik graag kom. Is vet gezellig met random mensen, zowel mensen die in de buurt wonen en daar gaan wandelen als bewoners van de GGZ. Heb daar een keer een heel bijzonder gesprek gehad met een autistische man (volgens mij ooit op het forum over gepost ook).

Heb 1x iets heftigs wel gehad en dat was toen er een tiener weg was gelopen en achter mijn huis de snelweg op wilde lopen. Maar gelukkig is ze op tijd veilig weer meegenomen door GGZ medewerkers + politie.

Maar goed dus 0,0 overlast en juist een verrijking van de buurt wat mij betreft. Verder is de plek waar ik woon namelijk behoorlijk wit en elitair dus ja.

20 likes

Mensen vergeten vaak dat de GGZ meer is dan alleen psychische hulp en opnames en dat is best zonde. Er zijn zoveel goede en leuke initiatieven die ze onder andere hebben. Marktjes, winkels, filmmiddagen, dagbesteding etc.

22 likes

4 waarvan nog 1 in mijn mond

1 like

Ah ja kerkklokken zijn echt de hel! En zo outdated, het is niet dat mensen anders niet weten wanneer een kerkdienst begint ofzo :woman_shrugging:t3:

1 like

Beter met dan zonder kleren aan toch? :sweat_smile:

8 likes

Dat ligt toch een beetje aan wat voor soort instelling en wat het doel ervan is? Als het begeleid wonen is, verwacht ik inderdaad weinig van te merken

Maar als het een winkel is van de instelling, zou ik het wel fijn vinden als het een verrijking is van de buurt (zoals alle winkels eigenlijk)

Bij mij is een grote instelling voor begeleid wonen voor mensen met een zwaar verstandelijk beperking. Daar merk je niets van. Hoogsten zie je ze met een groepje wandelen. Schijnbaar hebben zo enkele keer een markt binnen het complex. Maar dat is meer voor familieleden en naaste

Die kunnen toch best 10 kilometer lopen naar een verlaten industrieterrein aan de buitenrand van de stad waar niemand ‘last’ van ze heeft.

2 likes

Ja, lastig. Weet ik ook niet. Ik weet alleen wel dat ik er niet meer naast wil wonen. En dat de lol er gauw vanaf is als dakloze mensen in je portiek pissen, zich agressief gedragen/mensen lastigvallen en er bierflesjes en andere zooi achtergelaten wordt waar kinderen spelen en honden worden uitgelaten. Het is makkelijk praten als je hier zelf nooit last van hebt (gehad).

2 likes