Met al deze dingen gaat het ook om de bereiding en hoe je het eet. Zo uit het blik of uit de supermarkt vies, maar ik heb wel eens morcilla op in een Spaans restaurant en dat was echt een superlekker gerechtje.
Ik woonde vroeger als kind in mijn ouderlijk huis vlakbij een daklozenopvang en dat waren geen grappen. Veel van hen liepen dronken op straat tegen spelende kinderen te schreeuwen, een keer was er een man in de voortuin van een vriendinnetje gaan tukken met zijn kleren aan. Als kind vond ik het niet mega erg ofoz maar mijn ouders hebben wel eens gezegd dat ze doodsangsten uitstonden
Ja true haha
Dat is wel erg fijn!
Vond het zo meevallen. De eerste moest ik naar de kaakchirurg in het ziekenhuis en ik was doodsbang. Stond na 5 minuten weer buiten en heb 0 napijn gehad. De tweede werd onverwacht door de tandarts getrokken (was half verrot) en ook daar deed het trekken weer helemaal geen pijn, wel last van napijn gehad maar niks wat met pijnstilling niet op te lossen was.
De pijn die ik had van doorkomende verstandskiezen was veeeeeeeel erger dan het trekken. Ik hoop dat het meevalt bij jou!
Eentje bij de kaakchirurg en dat vond ik niet chill. Maar dat was ook echt een Duitse beul die totaal niet met angstige mensen om kon gaan. Toen tweede bij de tandarts zelf en toen had ik diazepam gekregen in de hoop dat ik niet weer een paniekaanval zou krijgen. Het hielp niks tegen de angst want ik zat nog altijd met stromende tranen in die stoel maar dat is me echt 10000x meegevallen toen. En veel minder duur dan de kaakchirurg haha
Jeetje echt afschuwelijke verhalen bedankt voor het delen iedereen
@visual voor de pijn én de ingreep én de herstelperiode! Haha. Omg 2 weken geen vast voedsel @Foefjeisthuis wát vreselijk!
Weet nog niet of het bij de tandarts of de kaakchirurg moet. Maar ik moest laatst al huilen toen de tandarts ineens zei dat ie vier gaatjes ging vullen ipv de verwachte 2, dus ik sta daar ook al bekend als angstige huilebalk. Altijd gezeik met mijn gebit, wortelkanaalbehandelingen, kronen, you name it.
Er zijn verschillende soorten ggz instellingen en ik denk dat je bij sommige echt minder last hebt van overlast dan bij anderen
Dit is zo kut altijd haha. Ik had nergens last van en mijn verstandskiezen waren niet eens volledig doorgekomen. Duurde hooguit een paar minuten inclusief verdoven en heb niks gevoeld. Het kan echt heel erg meevallen!
Je kunt wellicht iets kalmerends krijgen bij de huisarts? En als het wel bij de kaakchirurg moet zijn er wellicht ook wel chirurgen die wel goed met angst om kunnen gaan. Dat kun je zeker vragen aan je tandarts. Er zijn zoveel mensen bang voor de tandarts dus er zijn vast lieve kaakchirurgen!! Het is al goed dat je er werk van maakt, niks doen is ook niet aan te raden.
En het is niet zozeer pijn, vond ik zelf. Het was vooral druk die ze moeten uitoefenen om de tand eruit te halen. Maar dat verschilt ook weer ontzettend per persoon en tand. Dus de een z’n ervaring is de ander niet. En als je al die andere behandelingen al hebt doorstaan gaat dit je ook gewoon lukken.
Hier kijk ik ook echt naar bij het zoeken naar een nieuw huis. Het wordt dan meteen een no. Dat gebler voor je deur vanaf een uurtje of 8 lijkt mij echt horror.
Gelukkig heb jij wel een positieve ervaring. Ik realiseer me dat er niet altijd overlast hoeft te zijn, maar feit is dat dit helaas vaak wel zo is (met name van daklozenopvang). Daarom begrijp ik de weerstand hiertegen volkomen.
Allemaal liever niet, maar ook niet bij een school/winkelcentrum/alles waar mogelijk overlast van is.
Ik heb dit al 100 keer gezegd hier. Maar het viel reuze mee, kon dezelfde avond alweer nibbits eten. En de dag erna ben ik naar five guys gegaan en een hamburger ging ook prima
En mn gezicht werd er wel een beetje puffy maar dat was eigenlijk wel mooi tbh.
Aan die nibbitsgedachte hou ik me vast
Ik heb in totaal acht kiezen laten trekken en behalve die ene keer dat ik niet mocht zwemmen omdat door de verdoving het bloed uit mijn mond liep heb ik er geen slechte ervaringen mee. Vervelend, ja, maar ik zou het zo weer doen als het moet.
Wortelkanaalbehandeling waarbij de verdoving nog niet goed is ingewerkt is een ander verhaal.
Ja, ik heb dezelfde ervaring. Heb ook heel lang niet geweten dat er een daklozenopvang zat. De studentenhuizen daarentegen met in sommige weken dagelijkse huisfeestjes… Zeker als er drank in de man zit en het hele gezelschap op straat gaat staan roken en schreeuwen
Ik vond het echt heeeel erg meevallen! Ik was ook echt doodsbang. Het komt vast goed!! Ik was vooral heel erg verbaasd over hoeveel kracht die man zette om mijn kies eruit te trekken, dat was een heel erg apart gevoel. Maar alles viel verder 100% mee. Jij kunt dit!
Hahaha ik heb ook totaal niet serieus gestemd. Heb zelf allemaal plaatjes gefotosoept.