Ik was vorig jaar ergens uit eten en wij zaten binnen maar de terrasdeuren stonden open en er liep echt een joekel van een rat naar binnen jemig. Ik dacht echt van: wat is dit voor dier?!?! omdat het zo groot was dat ik het niet kon plaatsen als rat haha.
Mijn vader heeft wel eens een helicoptervlucht door de Grand Canyon gedaan met de zonsopkomst, dat lijkt me wel heel gaaf. Maar verder zou ik daar ook niet per se vroeg voor opstaan, mocht iemand me meevragen op vakantie zou ik het wel overwegen.
Ook eens vanuit het vliegtuig.
Dat was wel even bijzonder.
Toen ik met mijn ouders nog in Amsterdam woonde in een jaren '20 woning hadden we muizen en af en toe ratten die je in het plafond hoorde knagen. We hadden een kat, maar dat deerde de muizen en ratten niet.
Op een gegeven moment was er een nest van vleermuizen (!!!) gesetteld in de spouwmuur, waarvan een keer eentje in de slaapkamer van mijn ouders aan het rondvliegen was in de nacht, geen idee hoe. Die vleermuizen waren voor mijn ouders wel echt de druppel om weg te gaan. Hoe gezellig de buurt en het huis ook was, kort erna zijn ze verhuisd
Mij mag je sowieso voor veel dingen wakker maken, als het plezant is sta ik er graag voor op, doe wel een dutje in de middag als ik er een uur slaap door mis.
Erop aanhakend (omdat ik persoonlijk graag eerder opsta om lekker alleen te zijn in de ochtend): ben jij op een vrije dag liever voor, tegelijk of na je partner/vrienden/familie (mensen waar je graag tijd mee doorbrengt) wakker, als je samen geslapen hebt?
- Ik ben graag als eerste wakker.
- Ik word graag tegelijk met de ander(en) wakker.
- Ik ben graag als laatste wakker.
0 stemmers
Zijn jouw directe (beste) vrienden en vriendinnen in een relatie?
- Ja ze hebben allemaal een relatie
- Sommigen wel, anderen niet
- Nee al mijn vrienden en vriendinnen zijn vrijgezel
0 stemmers
Is dit veranderd sinds je wel of geen relatie (meer) hebt?
- Ja toen mijn situatie veranderde wilde ik liever alleen nog mensen om mij heen in dezelfde situatie
- Nee, dit is altijd hetzelfe geweest
0 stemmers
Vind je daar iets van?
- Ik vind het soms lastig om mij in ze te verplaatsen omdat we niet dezelfde situatie hebben
- Het deert me niks
- Ondanks dat elke situatie anders is kan ik prima overweg met iedereen
0 stemmers
Mijn poll komt met name voort uit de verschillen die ik zie ontstaan met vriendinnen. De een koopt een nieuwbouwhuis, trouwt en krijgt een kindje terwijl de ander een appartement deelt met een huisgenoot en de eindjes aan elkaar moet knopen. Ik was benieuwd of dat bij meer mensen voorkomt en of jullie dat lastig vinden, aan welke kant je ook staat
Ik heb geen last gehad van ratten in mijn huis, maar wel op de galerij en bij de vuilnisbakken. Heb ze ook wel eens onder m’n fiets gehad. Vond dat echt een nachtmerrie. Blij dat ik verhuisd ben
Meerdere van mijn vriendinnen hebben al langere relaties, terwijl ik nog steeds single ben en dat vind ik soms erg kut voor mezelf haha. Zeker als ze dan gezellig iets samen willen doen met alle lieven erbij en jij er dan geen hebt
Wat is het internet voor jou? Ik zat mij eens af te vragen wat ik toch zo handig er aan vind maar is best lastig. Het is zoveel.
Ik ben wel de leeftijd ontgroeit dat mensen nog met huisgenoten wonen, maar iedereen is gesetteld. Of dat nu alleen (me en een paar anderen) of samen met een partner en inmiddels kinderen is, maakt niet uit. Ik ben volgens mij de enige die nog/weer huurt :p. Rest heeft een koopwoning of heeft een partner met een koopwoning.
Ondanks dat ik supersingle ben en een Siberische kinderwens heb, probeer ik wel moeite te doen om connectie te houden met de mensen die bijv. wel kids hebben en dat doen zij andersom ook met mij. Gelet op de verhalen die ik op het forum wel eens lees over vriendschappen die naar de klere gaan als iemand een relatie krijgt mag ik me een gelukkig mens noemen denk ik.
Wat is een Siberische kinderwens? Een kinderwens die in de koelkast staat? Of iets dat je pas over een tijd wilt?
Ik ken deze uitdrukking niet, ik heb het ook gegoogled maar krijg dingen over tijgers
Een kinderwens die als -130 aanvoelt?
Dit klinkt als de ideale wereld, maar hoe vind je het dan wat @sushi plaatst? Dat is namelijk wel een beetje wat ik bedoelde
Ik heb nu nog 1 vriendin die single is! De rest is allemaal samenwonend en soms zelfs al met kinderen of getrouwd!
Nu vind ik het wel weer prima, maar toen ik een tijd geleden 2 vriendinnen hadden die een relatie kregen en ik dan(op 1 na) de enige single was vond ik dat echt wel even moeilijk.
Ik heb ook een vriendin gehad die regelmatig datete en toen zei een relatie kreeg miste ik gaar ook wel als maatje.
Overigens vinden vriendinnen in relaties date verhalen wel altijd heel interessant!
Ja, het is zoveel en als je net als ik lastig maat kan houden, kan het zomaar zijn dat je 's nachts ineens metersdiep op een Wikipedia-pagina zit over vlokreeften terwijl je alleen wilde weten wat de echte naam was van John Denver.
Soms verlang ik terug naar de tijd dat ik maar 1 recept in een mapje had voor een tulband in plaats van 317.000 maar aan de andere kant heeft het internet me veel gebracht. Producten en informatie die ik 20 jaar geleden niet of nauwelijks tot mijn beschikking had, zijn nu een muisklik van mij verwijderd.
En zonder internet had ik mijn man nooit gevonden.
@SemM ik heb een paar vriendinnen gehad die echt totaal veranderde toen ze een relatie kregen. Maar daar ben ik nu niet meer mee bevriend. Andere vrienden die een relatie kregen of al hadden tijdens onze vriendschap zijn gewoon hetzelfde gebleven en vinden hun vriendschap even belangrijk als hun relatie. Meestal ben ik ook wel bevriend met de partner van mn vrienden.
Verder heb ik nu zulke fijne vriendschappen waarbij er niks veranderd als iemand een huis koopt of een kind krijgt of wat dan ook. Ja ze zullen daar wss druk mee zijn maar het is niet zo dat ik een bepaalde druk voel of dat zij dan beter of anders zijn dan ik.
Ja jammer is dat he! Ik probeer daar wel heel erg op te letten nu ik zelf een relatie heb en bewust tijd voor vrienden te maken en niet standaard m’n vriend altijd te zien in het weekend. Maar nu vragen m’n vrienden heel vaak juist waar m’n vriend is als ik alleen kom, dan denk ik ja hallo we zijn toch niet met elkaar vergroeid nu we een stel zijn
Ik merk bij de vrienden die een relatie hebben en wel/niet samenwonen eigenlijk niet zoveel verschil, maar heb wel een paar vriendinnen die echt helemaal huisje boompje beestje kind gesettled zijn en daar merk ik helaas wel steeds dat het contact toch langzaamaan minder wordt
- Nee
- Ja
- Ja, maar gaat vandaag of morgen weg
0 stemmers