Stel je persoonlijke vraag #33

Normaliter veel meer, maar mijn hobby ligt ook al bijna 2 jaar volledig stil :cry:

@Jumpsuit Mijn moeder heeft dus geen hobby, maar werkt ook niet. Die heeft dus nooit wat te vertellen. Dus in die zin vind ik het ergens wel belangrijk dat iemand een hobby heeft ofzo.

1 like

Ik doe dit wel, maar ik moet zeggen dat het wel een beetje afhangt van hoe vaak je de spelletjesavonden doet en wat je bestelt. Ik bestel met vrienden vaak sushi en dat wordt me wel echt te duur om te blijven betalen.

4 likes

Ik heb een paar hobbies die ik al jaren heb (Dungeons&Dragons, tekenen/schilderen, games) maar ook veel bevliegingen, soms lijkt me iets heel leuk om te doen en doe ik er super veel onderzoek naar en wordt het echt even een obsessie ofzo maar dan na een maand ben ik er dan alweer klaar mee. :stuck_out_tongue:

4 likes

Treinen

1 like

Als ik ergens te gast ben vraag ik ook altijd of ze een tikkie sturen, zodat men zich ook niet opgelaten hoeft te voelen om het te vragen.

8 likes

Als ik gewoon hapjes oid haal bij de super of zelf kook dan zeker geen tikkie. Maar eten bestellen voor 3 man (stel ik zou sushi bestellen) komt dat neer op 50-90 euro ofzo. Met z’n 2 vreten we al meestal voor 55 euro sushi haha.

Dan zou ik een tikkie sturen en als gast daar actief naar vragen of zelf overmaken al. Nu is het zo dat in mijn geval het eten vaak bij een ander is ivm locatie en bezorging. Ja dan wil ik gewoon mijn deel betalen!

13 likes

Ik ben wel een hondenliefhebber maar vind dat geen redelijk standpunt van deze mensen hoor. Snap dat je heel veel van je hond kan houden maar dan moet je je ook weten dat dat voor andere mensen niet opgaat en pas je je daarop aan als je graag samen wat wil doen. En al helemaal als je meerdere dagen in 1 huis zit.

4 likes

Maar bij die bezoekjes kom jij bij hen thuis denk ik? Dat vind ik heel anders dan samen in een vakantiehuisje gaan.

Ik vind zelf honden wel leuk maar ik vind het echt heel raar dat mensen erop staan ze mee te nemen naar een vakantiehuisje als andere mensen bang van ze zijn, met het argument ā€˜ze horen bij het gezin’. Er zijn toch wel meer plekken waar je je hond niet mee naartoe neemt.
Ik snap wel dat ze het jammer vinden hoor, zeker als je daar bijvoorbeeld kunt wandelen maar ik vind het erg raar om er zonder overleg vanuit te gaan dat anderen zich maar aan moeten passen aan jouw keuze om een hond te nemen.

6 likes

Mijn vader zijn hobby is lezen. Streekromans. Volgens mij leest hij 10+ boeken per week (hij is met pensioen, alleenstaand). Ik ken hem niet anders dan dat hij altijd aan het lezen is. Elke dinsdag gaat hij naar de kringloop om nieuwe boeken te halen en dan levert hij zijn oude weer in. Hij merkt ze allemaal zodat hij niet weer dezelfde koopt.

Edit; bijna m’n moeder haar hobby vergeten. Zij maakt graag glas in lood. Vanwege tijdgebrek doet ze het helaas minder maar dit kan ze zooo goed.

42 likes

Het hangt er wel een beetje vanaf wat er wordt besteld. Als het patat + snacks is dan zou ik het zelf betalen. Maar voor 4 personen sushi of pokebowl dan zou ik wel een tikkie voorstellen. Sowieso zou ik al van te voren aangeven joh zullen we sushi bestellen en de kosten delen? En niet bestellen en dan om geld vragen.

Als er maar 1 persoon zou mee eten zou ik het wel betalen zonder tikkie te vragen (maakt niet uit wat het eten dan is). En ik geef altijd aan als er bij vrienden wordt besteld dat ze even een tikkie sturen voor de kosten.

7 likes

ah hij gebruikt de kringloop gewoon als een soort bibliotheek! ik vind dit heel aandoenlijk haha

3 likes

:sob:

4 likes

Over een koud rattenneusje tegen je billen

Ik vroeg me af of ze dan echt door het water naar boven komen, maar ja dus

'Ze komen echt uit de wc-pot naar boven': ongediertebestrijder Richard ziet rattenprobleem in steden uit de hand lopen - EenVandaag

ā€œEn dan krijg je dus een koud neusje tegen je billen aan. En dan vlieg je wel omhoog kan ik je verzekerenā€, grapt ongediertebestrijder PikĆ©. :joy::cry:

7 likes

NIET grappig PikƩ :woozy_face::sob:

9 likes

Gatverdamme stop

Nee, daar hebben ze niet zo heel veel van het genre wat hij graag leest. En er is minder afwisseling volgens hem.

Volgens mij is het maximum ook 7 boeken lenen per keer en hij koopt er nu soms wel 15 boeken zodat hij goed de week door komt.

2 likes

Als zo’n ding aan 3 deuren in je huis zou hangen. 1 daarvan is wat soms mensen zien. Zou je je daaraan ergeren? Ik kan er gerust onderdoor lopen dat klopt idd.

Ik weet even geen beter voorbeeld. En 1 moet eraf van mij. Je kan geen mensen uitnodiging met zon ding .

• Boeiend, je kan er onderdoor lopen
  • Nee dit is echt lelijk en je mag hier een mening over hebben

0 stemmers

Gast 2 is toch ook voldoende, die ene kan er best af

4 likes

Heb je er dan 3 in huis hangen? Wat is daar het nut van dan, dat volg ik niet.

Ik heb er 1 en die haal ik wel weg voor visite maar dat is vooral omdat de deur niet dicht kan met dat ding en ik wil niet dat ze m’n slaapkamer in kijken.

3 likes

Is niet voor mij maar dat is dan telkens tel herinnering om je weer op te drukken. En als dan ooooveral in je huis of whatever het staat dat je brein dan beter weer herinnert. Ik ben met 1 zo’n zo klaar. Ja er hangen er 3, dat is een soort van iets wat ā€œmoestā€. Maar er MOET er 1 af van mij. Nee ik jeb er geen last van als dat ik me eraan stoot, ja ik kan er onderdoor lopen.

2 likes