Stel je persoonlijke vraag #34

In de zorg (als arts) is dit na 3 jaar wel gemiddeld. Maar kan me zo voorstellen het dat niet het gemiddelde is voor de alle universitair opgeleidde mensen samen.

1 like

Je werkt dan gemiddeld ook meer dan 36-40 uur.

3 likes

Word eerder duizelig dan misselijk

2 likes

Ja uren nog even buiten beschouwing gehouden idd

1 like

Als ik iets heb gegeten, normaal ontbijt, dan trekt het wel weg. Het duurt alleen wel tien langen tien korten voor ik eten dan heb weggewerkt

2 likes

:o_o:

28 likes

In de branche waar ik begon was je al blij als je na 3 jaar überhaupt een betaalde baan hebt :sweat_smile:

7 likes

Haha ja ik dacht ook huh lees ik dat nou goed?

Echt nog nooit van gehoord

3 likes

Ja duurt een eeuwigheid! Maar misschien gebruiken we dit alleen wel thuis, haha

6 likes

Maar… 10 lange en 10 korte wat dan??

5 likes

Hopelijk gaat het weer beter.
Ik herken dit wel, maar niet om de emotie weg te drinken( dan zou je je half moeten bezatten ofzo). Maar ff 1 wijntje/biertje op de bank is wel een moment van ‘hehe, wat een dag, t komt vast weer goed, nu even tijd voor mezelf’ ofzo?
Of als ik veel stress heb gehad dat het net ff helpt bij ontspannen. Maar dan hou ik het altijd bij 1tje.

5 likes

Haha ik ken wel “het duurt drie langen drie korten”

3 likes

Nee langen en korten. Zelfstandig naamwoord, geen bijvoeglijk naamwoord :sweat_smile:

2 likes

Nee, ik weiger dit te erkennen als uitspraak.

15 likes

Huh maar hoelang duurt het dan? Tien minuten?

2 likes

Gewoon, lang.

Beetje flauw al deze reacties hoor.

12 likes

Ik heb deze uitspraak wel eens gehoord. Zie wel dat dit niet algemeen bekend is op internet, dus geen idee uit welke regio het vandaan komt. De collega die het gebruikte komt uit Hoorn, wellicht dat het iets west fries is?

Volgens mij komt het uit de morse code. Drie lange drie korten is daarin een bepaalde boodschap

1 like

Ik ken het ook, maar ik kom uit Twente.

5 likes

Nee, mn tweede uitspraak was gewoon een flauwe ‘grappige’ opmerking, maar ik heb het inderdaad even gegoogled omdat ik het niet ken en me dan afvraag waar het vandaan komt.

Morse code klinkt wel als een logische verklaring.

4 likes

Ik dacht ook dat het iets Twents was! Maar morsecode zou wel een interessante verklaring zijn

2 likes