@Luzarl supergoed dat je je grenzen kent en aangeeft!
@mercurysummer ik zag in een voorstukje wel een Indiase bruiloft maar dat hoeft niks te zeggen, ze kunnen altijd nog nee zeggen voor het altaar
@Luzarl supergoed dat je je grenzen kent en aangeeft!
@mercurysummer ik zag in een voorstukje wel een Indiase bruiloft maar dat hoeft niks te zeggen, ze kunnen altijd nog nee zeggen voor het altaar
Maar eigenlijk is de vraag ‘ga je seks hebben met een persoon waarmee je een sterke emotionele connectie hebt doordat de persoon in kwestie als je tante/oom voelt, ja of nee’
In Duitsland wordt een pretpark gebouwd in Nederlands thema. Zo staan er grachtenhuizen, windmolens en is er een park vol Nederlandse bloemen. Het pretpark gaat Holland Park heten en komt in de buurt van de Duitse hoofdstad Berlijn.
0 stemmers
0 stemmers
Wat een na-apers. Japan heeft allang een Nederlands themapark
Tag jij vrienden op insta nog in een comment of stuur je de post gewoon door in een DM via dat papieren vliegtuigje?
0 stemmers
Wij doen echt alleen nog maar dat laatste en ik weet eigenlijk niet wanneer dat is begonnen haha
Ja volgens mij zijn er veel van dit soort dorpen in Azië. Ook in Shanghai bijv.
En in deze clip zit ook een Nederlands dorp
Maar in Duitsland naar een Hollands park te gaan vind ik zo knullig.
Wij Hollanders zijn blijkbaar in trek, waarom snap ik ook niet.
Ik zit te lezen over die vergoeding van Ajax aan die familie van Nouri. Die jongen ligt dus permanent op bed, heeft continu verzorging nodig en kan alleen communiceren met zijn ogen.
Als jij dat was geweest…
0 stemmers
Ik dacht dat hij mentaal ook niet meer echt bij bewustzijn is? Of hoe je dat ook alweer zegt? Ik zou het erg vinden als mijn familie hun leven eigenlijk on hold moeten gaan zetten voor mijn permanente verzorging als ik mezelf eigenlijk niet meer ben.
Vegetatieve toestand noem je dat.
@Totoro dat zijn hele moeilijke beslissingen om te maken en die ook over te kunnen dragen aan de familie! Vanuit gaande dat hij in een vegetatie toestand is, zouden 99 vd 100 families allang hebben gezegd we stoppen met alle levensverlengende handelingen (vocht infuus, sondevoeding etc) en wachten op het natuurlijk overlijden van de patiënt. Of er wordt besloten om een infectie niet te behandelen en patiënt daaraan overlijdt. Maar soms houdt de familie toch vol dat er alles aan gedaan moet worden om door te gaan. In het ziekenhuis zouden hier echt heel veel gesprekken over gevoerd worden als je als arts zijnde niet meer achter je handeling van doorbehandelen zou staan. Zelf met ziekenhuisjurist erbij. Soms bv met de imam erbij om het eea duidelijker te maken. Toch blijft er dan nog een kleine groepje over die perse wil dat de patiënt “ door behandeld” wordt. Tja dat is heel lastig. Wij hebben recent 2 casussen gehad dat 1 naar Turkije werd overgeplaatst en 1 naar ander ziekenhuis in NL. In geval van Nouri word hij thuis verzorgd ( als ik mij niet vergis) door zijn eigen familie. Mogelijk komt er een arts alleen langs bij een complicatie. Dan hou je veel meer ruimte over om als familie zelf alles te kunnen beslissen dan in het ziekenhuis.
Ik zou dit zo graag vast willen leggen voor later. Alleen het is zo lastig om zwart op wit neer te schrijven wanneer wat wel en wanneer wat niet
Kan wel hoor bij de huisarts. Zeker bij oudere patiënten zeg maar boven de 65 jaar word een advanced care planning aangeraden. Zie ook:
Ik denk dat het een heel belangrijk onderdeel is wat echt veel meer aandacht mag krijgen in de media. Dat we met z’n allen open zijn over wat we nog willen en wat er überhaupt nog kan en medisch zinvol is.
En kan bij de notaris ook in een levenstestament
Dat is in deze situatie moeilijk te zeggen, want valt er wel een stekker uit te halen?
Voor zover ik begrepen heb wordt hij niet door machines in leven gehouden.
Hij heeft zeer ernstige en blijvende hersenschade, maar dat betekent niet dat de rest van z’n organen het opgeven. Hij ademt gewoon zelf.
Dan valt er weinig te kiezen, lijkt me.
Niet specifiek zijn situatie. Maar een soortgelijke situatie waarin die mogelijkheid er is uiteraard. Zijn verhaal was slechts de aanleiding. Ik had het iets duidelijker moeten verwoorden.
Ik zou niet in leven gehouden willen worden door machines nee. Dus in die situatie mogen ze er van mij mee stoppen inderdaad.
Ik zie echt de toegevoegde waarde van de notaris niet in dit geheel. Bespreek het met je artsen, laat ze je wensen opnemen in je dossier en breng het meerdere keren ter sprake.
gebruik jij altijd volledige interpunctie op WhatsApp? dus altijd een punt achter je zin, ook in een kort berichtje.
0 stemmers
wat is correct?
0 stemmers
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment?
0 stemmers