Kan me echt 100 dingen bedenken om gezellig met m’n pa/ma te doen dan “zullen we samen douchen”.
Vindt het echt bizar.
Ben echt heel erg open-minded, maar trek echt de grens bij naakt vechten om een douchtstraal met m’n vader
Kan me echt 100 dingen bedenken om gezellig met m’n pa/ma te doen dan “zullen we samen douchen”.
Vindt het echt bizar.
Ben echt heel erg open-minded, maar trek echt de grens bij naakt vechten om een douchtstraal met m’n vader
Ehm wat
Waarom zou je je daar opgelaten door moeten voelen? Ik drink decaf omdat ik borstvoeding geef en ik wil vaak havermelk omdat ik het niet nodig vind om altijd een cappuccino met koemelk te drinken.
Ik snap niet waarom iemand laatdunkend doet over plantaardige melk. Er zijn meerdere redenen waarom je geen koemelk drinkt. Je kunt veganistische zijn, lactose intolerantie hebben of het gewoon niet lekker vinden. Als er geen vraag naar plantaardige melk was, dan bestond het toch niet.
En waarom zou je je überhaupt iets aantrekken van wat anderen van je bestelling vinden? Ben daar echt niet mee bezig en de mensen waarvan jij denkt dat ze er iets van vinden ook niet met jou waarschijnlijk.
Nou inderdaad! Bijna iedereen is te druk met zichzelf bezig. Als ik een vriendin zie die de ene keer wel make up op heeft en de andere keer niet, dan denk ik hoogstens “oh je hebt make up” zonder oordeel, maar gewoon als feit en verder niets.
@kali Daar zou ik me echt niet druk om maken of ze nou 5 min bezig zijn met jouw decaf haver cappuccino of in 3 minuten een koemelk cappuccino maken. Sommige dingen op je werk duren wat langer of zijn minder leuk om te doen. Mensen die lachen om een bestelling van een ander zijn zelf gewoon sneu en geven teveel aandacht aan hun eigen mammoet (uit het artikel van @JeMoeder )
Havermelk en decaf is tegenwoordig zo gangbaar dat er standaard kannetjes en pakken klaar staan. Kost niet meer moeite dan koemelk!
Nee joh dat is echt niet meer gedoe om te maken! Gewoon lekker bestellen.
@kali dit is letterlijk mijn bestelling hahah decafe latte met havermelk. Ik zeg er zelf wel eens havermelkelite achteraan maar krijg nooit afkeurende blikken oid eigenlijk
Hahaha ja dat wilde ik er nog bijzeggen eigenlijk
Drink je (in je koffie) liever
0 stemmers
Koekje bij de koffie
0 stemmers
Ik ben zelf barista en als het niet bizar druk is is decaf haver (of andere melk) in onze setup totaal geen extra moeite, alleen in de spits is het soms jammer omdat je minder makkelijk kan combineren met andere bestellingen. Ik judge sowieso niet, sta alleen soms te vloeken als ik in de gigadrukte een bon heb met een dirty chai met sojamelk, een decaf haver cappuccio en een matcha latte met amandelmelk
Ik drink zelf meestal decaf haver flat whites trouwens hahaha
Hoezo is dat meer werk dan? Is toch een kwestie van een ander pak ‘melk’ pakken
Ik neem aan dat je anders gewoon 1 groot kannetje kan warm maken en opschuimen en nu dan dus 3 keer een klein kannetje en schoonmaken tussendoor.
maar bijv een decaf havercapu maakt toch geen verschil met een decaf capu met koemelk?
Ik drink zelf geen koffie maar nadat ik ooit iemand bij een Starbucks in Londen tot drie keer toe een koffie terug zag geven omdat het niet volledig naar wens was, zou ik die koffie in haar gezicht gesmeten hebben. Ga maar ergens anders de special snowflake uithangen dan.
Het ging overigens niet om wat er in de koffie zat. Maar om de juiste exacte hoeveelheden van alles.
Niet helemaal, want je kan voor meerdere drankjes tegelijk melk opschuimen. Als ik meerdere koffies met dezelfde soort melk heb kan ik een grote kan melk opschuimen en dat verdelen over meerdere kopjes, maar als het allemaal een andere soort melk is moet ik veel vaker kleine beetjes inschenken en opschuimen. Zelfde verhaal met koffie, een kleine cappuccino gaat 1 shot espresso in en meestal is je machine ingesteld op twee shots tegelijk. Als ik er twee normale cappuccino’s heb kan ik 1 keer koffie zetten, dan zet ik er gewoon twee kopjes onder. Maar als ik 1 normale cappuccino en 1 decaf heb moet ik twee keer koffie zetten.
Edit: en dan heb je nog alle drankjes die sowieso wat meer werk zijn, voor een chai latte bijvoorbeeld schuim ik zowel chai als melk op, voor een matcha latte moet je in de weer met poeder en een matcha whisk, etc. Superleuk hoor, maar dat gecombineerd met ook nog verschillende soorten melk in de koffie kan er wel voor zorgen dat je heel veel handelingen moet doen voordat je een bestelling afhebt