Stel je persoonlijke vraag #34

Het is 12 uur s’nachts. Je hebt de trein genomen van werk naar huis. Je komt aan op het station en moet 13 minuten wachten op de bus (5 min in de bus en dan nog paar min lopen), maar het is heel koud daar en je verveelt je. Het is 20 minuten lopen naar huis, wel door een enigszins sketchy en donker parkje. Maar dan blijf je wel warm! en lopen is gezond. Wat doe je?

• Ik loop
  • Ik wacht op de bus

0 stemmers

2 likes

Het is blijkbaar een korte afstand van station naar huis als het 20 min lopen is, in die 13 min wachten kan er dan toch ook iets gebeuren, vanuit de sketchy straat richting het station oid? Ik zou snel lopen en met iemand bellen.

Als je dood bent ben je niet meer warm dus beter wachten

(Grapje, maar ben helaas echt super bang wat betreft dit soort dingen. Zou waarschijnlijk een taxi nemen als dat zou kunnen.)

4 likes

Als ik van mn werk kom zo laat heb ik echt geeen zi om nog 20 min te lopen.

6 likes

Ik ben vooral benieuwd hoe sketchy. Want mensen noemen mijn buurt ook sketchy maar ik vind het geen probleem daar 's nachts te lopen. Ja er staan veel hangjongeren en mensen drugs te dealen maar die laten mij met rust.
Maar er is ook een parkje wat verderop waar heel vaak mensen aangerand worden en no way dat ik daar in het donker zou lopen, al was het 7 uur 's avonds.

5 likes

Als er oorlog uitbreekt in Nederland, zou je dan blijven om te vechten?

• Nee
  • Nee, ik heb kinderen om in veiligheid te brengen
  • Ja
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

Ik heb echt te weinig liefde voor Nederland om m’n leven ervoor te geven, ik ga met 'n bootje naar Engeland het koningshuis achterna.

36 likes

Ik ben de eerste die dood gaat en loop daarvoor waarschijnlijk alleen maar in de weg dus lijkt me niet zo’n goed plan.

12 likes

Ik denk dat ze beter zichzelf kunnen opgeven dan mij inzetten. As we speak zit ik al op dag 2 van een bloedende lip (die op mn hoofd) omdat ik me gesneden heb aan de pilstrip van mijn prikkelbare darm medicatie.

Mij moet je zeker niet een wapen geven.

24 likes

Ik denk dat ik moet als verpleegkundige.
Terwijl ik al jaren geen wonden heb gezien maar Hey, je oorlogtrauma kan met mij besproken worden.

5 likes

Ik zou zo lang mogelijk mijn werk willen blijven doen in de journalistiek. Desnoods met een verzetskrantje.

10 likes

Ik las dat ze in Oekraïne les kregen hoe een molotov cocktail te gooien. Gezien mijn beroerde gooi kwaliteiten als het alleen al om een bal gaat lijkt het me voor iedereen, vriend en vijand, beter als ik me daar heel ver van hou.

12 likes

Heb nu een heel raar beeld in mijn hoofd. Alsof je je lippen als een hoedje op je kop draagt.

10 likes

Rode Kruis, helemaal in het begin al.

2 likes

Er is geen binnen :grimacing:

1 like

Mijn plan is om zo veel mogelijk insuline te verzamelen en daarmee naar Noorwegen trekken. Hetzelfde geldt voor de zombie apocalyps. Niemand wil mij in het leger of verzet hebben. :joy: met mijn geluk ben ik binnen 10 minuten dood.

4 likes

Ja dit heb ik ook. Al is het wel lang geleden dat ik 's nachts over straat ging. Vond het zelfs wel chill om een stuk naar huis te lopen na uitgaan, maar parkjes no thank you.

2 likes

Ik zou prima meedoen in een cyberoorlog maar dat kan ook vanuit een veilige locatie, en zou niet weten wat ze verder aan me hebben.

En ik ben beter in cyberaanvallen voorkomen dan verhelpen/veroorzaken dus zelfs op dat gebied heb je niks aan me when the shit hits the fan. Nu voel ik me een nutteloze worm haha.

7 likes

Ja dit! Ik zie mezelf echt niet vechten als in met een wapen op de frontlinie staan. Maar zou wel kijken wat ik kan betekenen mbt andere soorten van ondersteuning. Zal vooral in de medische hoek zijn denk ik.

1 like

Echt geen idee, dan kan je wel zeggen dat je lang voordat een oorlog zou beginnen allang wegbent, maar weet je dat wel en laat je echt ineens al je familie en vrienden achter? Werkelijk geen flauw idee wat ik zou doen

23 likes