Stel je persoonlijke vraag #34

Dat zou ik denk ik nog wel doen eigenlijk. Ben kinderloos, verder gezond en fit dus dan vind ik het logischer om te gaan dan iemand die kinderen moet achterlaten bijv.

3 likes

Geïnspireerd door @LaPetiteRobeNoire: ben jij een zitreus of een zitdwerg?

Een zitreus is iemand die langer lijkt als hij zit (want lang bovenlijf) en een zitdwerg is iemand die kleiner lijkt als hij zit (want kort bovenlijf).

• Zitreus
  • Zitdwerg

0 stemmers

4 likes

Weet ik veel :sob:

21 likes

Dus jij zit nu al in 't vliegtuig? :upside_down_face:

Ik ben echt laf en egocentrisch, en aangezien mijn partner drie paspoorten heeft pak ik snel het vliegtuig naar de andere kant van de wereld. Bye en succes ermee :wave:t2:

4 likes

Dan ben je misschien gewoon heel goed in verhouding haha.

Ik ben echt zo’n kind wat niet boven de tafel uitkomt als ik aan een hoge tafel moet zitten :cry: (terwijl ik dus wel een bovengemiddelde lengte heb)

1 like

Hoe weet je nou wanneer de oorlog precies gaat beginnen, dan had je in deze situatie in 2014 al kunnen vertrekken. Er kan zolang dreiging/angst voor escalatie zijn totdat het daadwerkelijk zo ver is. Dan kan je bij wijze van spreken nual bijna vertrekken voor het geval dat :joy:

2 likes

Een ingezakte zitdwerg, ik vermeld altijd maar dat ik 1.80m ben voor ik collegas live ontmoet zodat ze niet schrikken. (Is niet zon schrikwekkende lengte maar mensen schatten me in als een lief klein meisje van 1m60 dus ik voorkom graag teleurstelling)

4 likes

Zittend of staand, ik lijk (en ben) altijd lang geloof ik

4 likes

Ik werk sinds een paar maandjes bij m’n nieuwe werkgever en we zijn een bedrijf van zo’n 20 man. De directeur gaat trouwen en ik en nog een andere nieuwe jongen zijn niet uitgenodigd. Prima, de alle anderen werken hier minstens 2 jaar.

Nu gaat er voor de collega’s ook een inzamelactie rond voor een cadeau. En ik en die jongen vinden het superlastig want we gaan niet en in dat bestand moet je aangeven wat je geeft:’)

Wat zouden jullie geven?

• Niks
  • 10
  • 20
  • 30
  • 40
  • 50
  • 60
  • 70
  • 80
  • 90
  • 100
  • 100+

0 stemmers

Oh wacht je bent niet uitgenodigd, dan zou ik ook niks geven haha, ben echt petty wat dat betreft.

11 likes

Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten wie ze uitnodigen op een bruiloft. Maar als er van de 20 mensen 2 niet mogen komen zou ik als die 2 mensen zijnde echt niet mee doen met een cadeau.

51 likes

Ik zou niet met hun mee doen maar zelf of met die ander nog een doosje bonbons of een bos bloemen geven achteraf.
Toen ik afgelopen jaar zelf trouwde heb ik ook geen collega’s uitgenodigd maar kreeg ik wel een boeket bloemen, superlief.

17 likes

Wauw ik vind het echt raar dat je als enige twee niet uitgenodigd wordt omdat je nieuw bent? Wat maken die +2 dan nog uit, je wil toch ook investeren in je personeel

Ik hoop voor je dat de bruiloft doordeweeks is, dan zou ik ook niet gaan werken die dag.

39 likes

Ik zou denk ik een kaart sturen. Wel bijzonder van die lijst. Kan je niet iets neer zetten van doe niet mee want nog maar net begonnen hier met werken? Dat klinkt aardiger dan niks en is ook meteen een reden waardoor het niet lijkt alsof je nooit mee gaat doen met zoiets.

Heel eerlijk, wel gek dat jullie niet alsnog uitgenodigd worden. Alleen al omdat jullie nu in een rottige positie gebracht worden wat je nu moet doen omdat er wel een gezamenlijk cadeau gegeven wordt. Zou je collega sieren als die zelf zou aangeven joh liever niet op de bruiloft ivm weet ik veel of gewoon zonder reden. Je hoeft dus ook niet met een evt. Cadeau mee te doen.

Edit: oh wacht het is ook nog eens de directeur. Jeetje wat niet collegiaal zeg.

5 likes

Maar dit is niet echt te vergelijken toch?
Sowieso super lief dat ze jullie bloemen hebben gegeven.

Alleen jij geeft aan geen collega’s uitgenodigd te hebben. Dat is iets anders dan van de 20 collega’s iedereen uitnodigen op 2 na.

4 likes

Ik wilde niks stemmen want de eigenaar nodigt je niet uit, dus zoek het dan ook maar uit. Het is niet zo dat je er net 1 dag werkt. Vind dat vreemd.

Maar ik zou denk ik uiteindelijk toch €10 geven omdat het de eigenaar is en ik dan weer zou denken ja, wil wel dat diegene positief over me denkt. Maar dat is mijn probleem haha, zou niks geven echt zeer terecht vinden.

Hoe meer ik hier ook over nadenk hoe meer ik zoiets heb van wat maakt het eigenlijk uit wat diegene van me zou denken, het is overduidelijk niet iemand waar ik lang voor zou willen werken want hoe raar is het om 2 mensen zo buiten te sluiten? Ik ga m’n stem toch naar niks veranderen.

5 likes

Nou exact dit! Plus je werkt er al een paar maandjes dus niet een blauwe maandag.

4 likes

@FrozenFlame Ja is toch wel anders inderdaad. Maar dan nog: je bent nooit verplicht om iemand uit te nodigen vind ik. Zolang ik geen dikke matties met de beste man zou zijn, zou ik niet beledigd zijn.

2 likes

Nee ik zou ook niet beledigd zijn. Eerder opgelucht dat ik niet hoef. Alleen met cadeau is het dan lastig, want ik zou niks geven. Niet omdat ik dan beledigd ben maar meer gewoon praktisch: ik ben er niet bij dus hoezo moet ik dan wat geven? Ieder zijn leven toch?

5 likes