Stel je persoonlijke vraag #34

Ja vind ik ook net zo goed inderdaad haha. Ik had het ook geen probleem gevonden als ik niets van mijn collega’s had gehad, niet eens over nagedacht waarschijnlijk.

3 likes

Oh nee, je bent zeker niet verplicht om iemand uit te nodigen voor je bruiloft.
Al vind ik dat je wel een bepaald signaal kan afgeven als directeur zijnde en je 2 vd 20 collega’s niet uitnodigd. Maar goed dat kan een overweging zijn natuurlijk.

Alleen zou ik dan als zijne 1 van die 2 personen de overweging maken om geen cadeau te geven haha.

3 likes

€5 voor de moeite

2 likes

Zeker mee eens! Als dit mij zou gebeuren zou ik me in ieder geval wel buitengesloten voelen. Ongeacht het feit of ik zou gaan/kunnen die dag.

1 like

Toen ik net een week bij m’n huidige baan werkte, hadden ze vanuit het bedrijf een barbecue georganiseerd. Ik was toen ook niet uitgenodigd en voelde me ook echt buitengesloten. Als ik er aan denk dan word ik er nog steeds geïrriteerd van.

25 likes

Dat is helemaal weird. Juist toch een perfecte manier om al je collega’s te leren kennen?

8 likes

En iedereen die gereageerd heeft: bedankt!

We vinden het heeeel lastig, omdat de sfeer heel leuk is en het werk ook.

(Sorry voor deze informatie achteraf, maar we gaan met het bedrijf ook een weekendje naar Italie en daar mogen we wel mee en wordt voor ons betaald :woman_shrugging:t2: ). Maar het is nu heel ongemakkelijk omdat mensen veel praten over wat ze aan gaan trekken enzo en nu dus ook met dat cadeau :joy:

2 likes

ja zou gewoon tegen die collega’s zeggen als ze er naar vragen dat je niet meedoet aan cadeau omdat je niet bij de bruiloft bent/niet uitgenodigd. Om het zo weer een beetje terug te leggen bij die directeur.
Jullie worden in een ongemakkelijke positie geplaatst, dus die mag wel teruggekaatst worden.

48 likes

Hm denk het niet, want de officiële uitnodiging is vorige week/twee weken geleden verstuurd.

4 likes

Oke even een update; ik ben bij drie collega’s langs gegaan waaronder die die de inzamelactie zijn begonnen en die reageerden heeeeel geschrokken en ze gaan het nu subtiel aankaarten omdat ze denken dat het een foutje is :grimacing:

59 likes

Stel je voor het is geen foutje :skull: Wil je zelf wel gaan?

2 likes

Nouja ik zei ook van ja we vinden het niet erg want het is wel een bruiloft en we zitten er net (velen werken er echt 10 jaar of langer en dan één iemand van 2 jaar en een ander van 5).

Maar meer voor onszelf om te weten , zodat we kunnen nadenken over het bedrag :joy:

Mocht je toch uitgenodigd worden en niet willen gaan zou ik ook geen geld geven maar bonbons ofzo.

Ben zo benieuwd hoe dit gaat aflopen!

3 likes

Bonbons kosten ook geld.

2 likes

Ik geef hem wel een vriendelijke handdruk

tumblr_o2ix5uD7Ew1u75st9o1_500

27 likes

Ja 10 euro maar dan is het anders dan een tientje in een envelop :joy:

1 like

Dat zou ik mn ergste vijand nog niet geven.

Nou ja… ik heb nergens om naar toe te vluchten en tot rust te komen. Dus blijven is mijn enige optie.

2 likes

Ja precies, heel raar! Maar wel fijn @Marsepein dat je collega’s het ook raar vinden. Ben benieuwd wat eruit komt.

Toen ik vijf maanden stage liep, werd ik ook uitgenodigd voor de bruiloft van een van de collega’s in de vierde maan. Had ik niet verwacht, maar zij vond het heel normaal dat ik kwam.

2 likes

Dichters die voordragen

• Ja
  • Nee
  • Cringe
  • Mooi

0 stemmers

1 like