Stel je persoonlijke vraag #34

met welke ingrediënten heb jij wel eens gekookt?

• sumak
  • miso
  • za’atar
  • tahin
  • kaffir
  • saffraan
  • furikake
  • tamarinde chutney/paste
  • asafoetida
  • fenegriek
  • gefermenteerde zwarte bonen paste
  • harissa
  • MSG
  • urfa biber
  • gochujang
  • zwarte knoflook
  • cured egg yolk
  • ghee
  • nopal

0 stemmers

Sommige dingen klinken echt alsof je maar wat verzonnen hebt om te kijken of mensen er op gaan stemmen :laughing: wtf is asafoetida

21 likes

duivelsdrek

3 likes

Klinkt heerlijk! :smiling_face_with_tear:

1 like

Volgens mij noemen ze het duivelsdrek en zo ruikt het ook. Wordt veel gebruikt in de indiase keuken en is echt heel sterk.

Ik heb er maar 4 niet :+1::astonished:

3 likes

Ik dacht even dat je geïnspireerd was door deze video, maar die is niet zo uitgebreid. Ik wil nu wel karamel van tamarinde maken.

2 likes

nee voornamelijk door onze god ottolenghi hahahaha

5 likes

Ah ik had het kunnen weten haha

2 likes

Ik mis een optie, namelijk geen van deze

3 likes

Ik kan er maar 18 kiezen, maar heb wel met alles een x gekookt. Hoogstens vind ik eentje niet meetellen want was cactus uit een potje bij gebrek aan vers.

5 likes

Gochujang is echt de beste spul ooit om mee te koken. Bij tofu rijst en groenten enzo echt heerlijk haha.

Probeer nu een pot gefermenteerde tofu leeg te krijgen. Dat is wel wat lastiger. :joy:

6 likes

Fenegriek is zo lekker

3 likes

@anon50301661 @Bunnyslippers wat vonden jullie van de cured egg yolk?

5 likes

Mee eens, ik heb standaard gochujang in huis!

Ik wil wel iets maken met nopal nu :thinking:

2 likes

Met furikake heb ik nog nooit mee gekookt. Op mijn rijst gegooid wel.

2 likes

Jaaa echt super vet. In Mexico wordt dat blijkbaar heel veel gebruikt. Gewoon het hele blad. De zuid Amerikaanse keuken lijkt me wel chill om te leren.

2 likes

Ja ik ken het wel en heb het wel eens op in vega taco’s maar heb er nog nooit zelf iets mee gedaan, lijkt me leuk!

1 like

Toen ik het bij iemand had gegeten was het echt ei-ig, zoetig maar ook beetje zoutig. Zo lekker. Maar zij had hele eendeneieren (zo wordt het eigenlijk altijd gedaan) en dan met schil en al gedaan.

Ik heb de versie gedaan met normale eieren en het was wel echt een stuk minder intens. Wil nog wel een poging wagen, want de structuur was wel echt chill om te schaven over pasta etc. En wil eigenlijk ook wat smaakvollere eieren gebruiken volgende keer.

2 likes

Kook je wel eens met dragon kruiden?

• Ja
  • Nee
  • Een enkele keer

0 stemmers

1 like

Zullen vast wel dingen zijn, maar ik ben gewoon echt heel nieuwsgierig. Dus als ik iets zie wat ik niet ken wil ik weten hoe het smaakt. Ik kook ook bijna zelden een recept meer dan 1 x tot ergernis van mijn vriend. Wil gewoon wat nieuws proberen. Denk wel dat ik niet snel iets als een levende rups ofzo zou eten zoals je wel eens ziet in van die jungle docu’s.

Daarom is mijn kruiden- en condimentenkast ook een enorme teringzooi die ik echt wil opruimen, maar blijf uitstellen.

Waar kopen jullie trouwens dragon? Ik heb dus ooit een heel chille cocktail gemaakt met dragon en daarna nooit meer gevonden.

6 likes