Stel je persoonlijke vraag #34

Ik ging net naar het stembureau met het idee “ik ga D66 stemmen”, maar vervolgens is het toch GroenLinks geworden :rofl:

Edit: VVD en CDA zijn hier altijd de grootste dus daarom even compleet het tegenovergestelde om nog enigszins te denken aan het milieu :woozy_face:

12 likes

Merk jij veel van de prijsstijgingen in het algemeen?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Laat je er echt dingen door?

• Ja, ik let op boodschappen, ik doe aan thuiswerken, etc
  • Nee, ik let er niet op en ik laat er niks door
  • Soms, namelijk

0 stemmers

Hoe gaan we hiermee om?

• De overheid grijpt in
  • Iedereen houdt minder over onder aam de streep, het is wat het is
  • Bedrijven grijpen in (denk aan: andere grondstoffen in producten, meer reiskostenvergoeding voor medewerkers, etc)
  • Anders:

0 stemmers

3 likes

Oh Volt in de gemeente. Stem je dat omdat je het ook op gemeentebeleid belangrijk vindt dat er een Europese kijk op is?

Ik hoop dat de overheid slim ingrijpt. Ik kan de extra lasten dragen, heb liever dat iemand die dat niet kan dan ruimer wordt gecompenseerd. Die accijns op brandstof omlaag is me ook echt een doorn in het oog, zo irritant. Verdubbel dan gewoon de KM-vergoeding voor mensen met een bruto salaris tot €2.000 p/m. Dan heb je de mensen die die goedkopere benzine nodig hebben om via hun werk hun steentje bij te dragen aan de maatschappij gecompenseerd, precies de groep die je wilt hebben.

9 likes

Maar al die mensen die niet werken maar hun auto wel nodig hebben omdat ze geen andere vervoersmogelijkheid hebben? Die moeten dan maar thuis blijven en niet naar de huisarts/ziekenhuis/hun kinderen/boodschappen?

5 likes

Ik vind het wel echt heftig om gister op de radio te horen dat mensen zich moeten ziek melden omdat ze vanwege de hoge brandstof kosten niet meer naar werk kunnen…

Is toch bizar.

3 likes

Stem SP in oost :grimacing:

1 like

Nee want die dragen geen steentje bij aan de maatschappij natuurlijk

1 like

Thuiswerken kan niet (of valt dat onder nee?)

3 likes

De Groene Basis Piraten :partying_face:

1 like

Wow wat goed dat je dit zegt, ik was stadsdeel helemaal vergeten :smiling_face_with_tear: ik zie dat mijn favoriete dierenpartij niet mee doet in oost help nu moet ik me hier nog in gaan verdiepen

3 likes

Lang niet iedereen die naar werk moet rijden krijgt een reiskostenvergoeding, dus die mensen vallen dan weer tussen wal en schip. Door de accijnzen te verlagen weet je zeker dat het bij alle groepen terecht komt.

12 likes

Dat hoorde ik ook, maar ik vraag me af of dat echt waar is

1 like

Bij mijn afdeling wel. Wij hebben altijd thuis gewerkt vanaf het begin van corona en als je je nu ziek meldt wordt er grvraagd of je wel je mailbox bij kan houden. Wij werken voornamelijk vanuit onze mailbox dus dan gaat het werk eigenlijk gewoon door.

Ik heb wel eens gekscherend gezegd dat als ok echt ziek ben, mijn vriend maar moet bellen dat ik lig te ijlen in bed want dan kunnen ze echt niet vragen om iets te doen lijkt mij :sweat_smile:

1 like

Mbt de gasprijzen: wij hadden plannen op op lange termijn te verduurzamen en hebben besloten dat nu per direct te doen. Insteek is (bijna) gasloos.

1 like

Ik kan nog niet stemmen in mijn gemeente, omdat ik net verhuisd ben. Heb een stempas voor de gemeente waar ik woonde toen de kandidaatlijsten bekend werden, maar voelt een beetje gek om daar te stemmen voor een gemeente waar ik niet meer woon.

1 like

Mijn baas is echt top daarin. Ze is er heel erg alert op dat we niet overwerken, en als het toch een keer voorkomt dat je het ook echt compenseert, als ik nog een dagje zeg uit te zieken thuis zegt ze alleen maar ‘goed zo en heel verstandig’ en ze moedigt het van harte aan als we een dagje vrijnemen om wat leuks te doen. Alle bazen zouden zo moeten zijn. Ik mag van haar zelfs rijlessen onder werktijd (‘ja tuurlijk! het is zo fijn om een rijbewijs te hebben!’) en toen we avondlockdown hadden sporten onder werktijd. Zij ziet haar werknemers echt als mens ipv nummertje die de baas ten dienste staat. Ik gun iedereen zo’n baas.

98 likes

Denk zeker dat er gevallen zijn die écht niet -anders kunnen. Als je moet kiezen tussen genoeg boodschappen of benzine, dan is de keus snel gemaakt.

3 likes

Dit is echt super fijn, maar kan alleen als het werk en de bezetting goed op elkaar afgestemd zijn. Wij hebben momenteel 3 vacatures open staan en het werk op onze afdeling is hetzelfde als toen die 3 nog niet hadden besloten weg te gaan vorige maand

1 like

Nee, ik stem vooral op ze omdat ze een heel goed programma hebben in onze gemeente

5 likes