Stel je persoonlijke vraag #34

Ik heb t andersom. Ik hou niet van grote dure auto’s. :nerd_face:

Het ad hominem argument. Toch nog wat latijn ook al mocht dat van sommigen niet meer

2 likes

Wat stem jij deze gemeenteraadsverkiezingen?

• Bij1
  • SP
  • PvdA
  • PvDD
  • GroenLinks
  • D66
  • CDA
  • ChristenUnie
  • SGP
  • VVD
  • PVV
  • FVD
  • Denk
  • Lokale partij
  • Ik stem niet
  • Ik twijfel nog

0 stemmers

3 likes

BIJ1 en wss nog GroenLinks of PvdA voor het stadsdeel maar daar ben ik nog niet helemaal uit

2 likes

Ik denk blanco.

7 likes

Oh ja dat kan natuurlijk ook nog. Is er geen partij in je gemeente die bij je past?

1 like

Nee niet meer! Ik woon in Nieuw-West nu.

Bijkomende ergernis is dat GL een mega-witte lijst heeft voor Nieuw-West wat ik zeker in dit stadsdeel echt belachelijk vind en dat ik van PvdA niks kan vinden over de kandidaten? En er zijn ook niet echt programma’s voor de stadsdelen dus waar moet ik m’n keuze dan op baseren? Ik weet wel ongeveer wat een stadsdeel doet (denk ik, ik ken een stadsdeelcommissielid en heb hem wel eens wat horen zeggen lol) maar de informatievoorziening is echt belachelijk slecht vind ik. Maar qua linkse partijen is het in Nieuw-West volgens mij PvdA of GL de enige optie, daar zou ik toch nog uit moeten komen.

3 likes

Ik stem niet omdat ik niet in NL woon (en ik vanwege de EU gerechtigd ben in het land waar ik nu woon te stemmen bij gemeenteraadverkiezingen :tada: maar logischerwijs dus niet meer in NL haha)

Maar anders had ik gestemd voor BIJ1, PvDD of GroenLinks

2 likes

Ik ga voor Volt!

2 likes

Soms kijk ik naar mijn eigen werk en dan denk ik: i’m fucking good at this shit.

• Dit heb ik ook
  • Nee, ik doe maar wat
  • Hangt van mijn mood af
  • Anders…

0 stemmers

Ik ging net naar het stembureau met het idee “ik ga D66 stemmen”, maar vervolgens is het toch GroenLinks geworden :rofl:

Edit: VVD en CDA zijn hier altijd de grootste dus daarom even compleet het tegenovergestelde om nog enigszins te denken aan het milieu :woozy_face:

12 likes

Merk jij veel van de prijsstijgingen in het algemeen?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Laat je er echt dingen door?

• Ja, ik let op boodschappen, ik doe aan thuiswerken, etc
  • Nee, ik let er niet op en ik laat er niks door
  • Soms, namelijk

0 stemmers

Hoe gaan we hiermee om?

• De overheid grijpt in
  • Iedereen houdt minder over onder aam de streep, het is wat het is
  • Bedrijven grijpen in (denk aan: andere grondstoffen in producten, meer reiskostenvergoeding voor medewerkers, etc)
  • Anders:

0 stemmers

3 likes

Oh Volt in de gemeente. Stem je dat omdat je het ook op gemeentebeleid belangrijk vindt dat er een Europese kijk op is?

Ik hoop dat de overheid slim ingrijpt. Ik kan de extra lasten dragen, heb liever dat iemand die dat niet kan dan ruimer wordt gecompenseerd. Die accijns op brandstof omlaag is me ook echt een doorn in het oog, zo irritant. Verdubbel dan gewoon de KM-vergoeding voor mensen met een bruto salaris tot €2.000 p/m. Dan heb je de mensen die die goedkopere benzine nodig hebben om via hun werk hun steentje bij te dragen aan de maatschappij gecompenseerd, precies de groep die je wilt hebben.

9 likes

Maar al die mensen die niet werken maar hun auto wel nodig hebben omdat ze geen andere vervoersmogelijkheid hebben? Die moeten dan maar thuis blijven en niet naar de huisarts/ziekenhuis/hun kinderen/boodschappen?

5 likes

Ik vind het wel echt heftig om gister op de radio te horen dat mensen zich moeten ziek melden omdat ze vanwege de hoge brandstof kosten niet meer naar werk kunnen…

Is toch bizar.

3 likes

Stem SP in oost :grimacing:

1 like

Nee want die dragen geen steentje bij aan de maatschappij natuurlijk

1 like

Thuiswerken kan niet (of valt dat onder nee?)

3 likes

De Groene Basis Piraten :partying_face:

1 like