Ik heb een pest hekel aan haren wassen. Maar was het wel met zo goedkoop mogelijk spul. Cremespoeling heb ik nodig
Kruidvat eigen merk producten zijn sowieso echt goed. Verbaas mij daar elke keer weer over. @Totoro misschien dat het er ook ngo aan ligt hoeveel shampoo flessen je hebt staan? Ik heb iets van drie soorten er staan, dan doe je er wel langer mee per fles maar per saldo niet.
Ik denk dat je je zeker wel kan oriënteren bij het maken van de keuze om voor kinderen proberen te gaan. Het is alleen maar fair voor het kind om ook van tevoren te kijken of je het überhaupt een fijne omgeving kan bieden en de aandacht kan geven die het nodig heeft. 100% alles voorzien en bedenken kan je van tevoren natuurlijk nooit, maar een beeld proberen te vormen lijkt mij alleen maar gezond. Er zijn al genoeg verwaarloosde kinderen en personen met psychische problemen voortvloeiend uit hun jeugd op de wereld. En ja, er zijn hormonen in het spel, maar je keuze heeft ook invloed op het leven van een klein wezentje dat er niet om gevraagd heeft op de wereld te worden gezet. Iets verder nadenken mag best
Die conditioner bar van het Kruidvat wil maar niet op gaan. Denk dat ik er twee jaar mee ga doen
Ja tuurlijk is het belangrijk om na te gaan of jij aan de basisvoorwaarden kan voldoen, maar ik denk dat @grace ook wel terecht opmerkt dat het ook onmogelijk is die vergelijking te maken. Het lijkt me onmogelijk om te voorspellen hoe jij zal reageren op een kind, of je een makkelijke of moeilijke zwangerschap heb, en ook of je een makkelijk of wat moeilijker kind krijgt etc. Of je psychische problemen ontwikkelt etc.
Ik lees ook graag verhalen van moeders die spijt hebben, in die zin dat het prettig is te weten dat niet iedereen spontaan alle ellende vergeet zodra je hormonen aan staan.
Ik twijfel zelf ook al jaren, en neig naar nee omdat ik veel waarde hecht aan vrijheid en een wat minder routinematig leven. Dus ik durf vooral het risico niet te nemen. Ik zie vriendinnen het weer geweldig doen, maar die hebben ook wel echt een ander leven.
Hazes, Hardcore & halve liters
Nog niet, maar ze is pas een half jaar oud, dus vraag het me over een half jaar nog maar eens.
Maar ik zeg toch ook nergens dat je het van tevoren helemaal zou kunnen uitstippelen? Ik had het in m’n eerste bericht over orïenteren en dat het daarbij fijn kan zijn eerlijke verhalen van ouders te horen om een beetje een beeld te krijgen van wat het ouderschap kan omhelsen. Niet om volledige vergelijkingen te trekken met die ouders.
Ik ken in mijn omgeving bijvoorbeeld mensen die makkelijker doen over het krijgen van kinderen dan het nemen van een hond. Als je door een beetje oriënteren op het ouderschap en eerlijkheid over ouderschap het risico op kinderleed ook maar een mini beetje kan verkleinen dan is dat toch iets goeds?
O ja helemaal mee eens! Ik geloof ook niet echt dat er zo weinig mensen in de poll echt nul spijt hebben. Blijft een taboe. Ook omdat het wat mij betreft niet betekent dat je per se spijt hebt van je kind zelf, daar kan je immens van houden. Meer gewoon algehele invloed en gevolgen.
Niet mijn ervaring ( bewust kinderloos) maar van mijn vriendin.
Nadat zij moeder werd is ze zich ineens veel meer gaan verdiepen in de wereldproblematiek zoals de klimaatcrisis, vluchtelingenprobleem, woningnood en meer.
Ze heeft hier wel huilend op de bank gezeten met de vraag waarom ze haar kind op deze wereld heeft gezet. Ze heeft dus geen spijt van het kind, maar ze vreest wel over wat ze hem nalaat.
En dat snap ik.
Nouja spijt vind ik niet de juiste benaming maar vind het hebben van een kind niet altijd het mooiste wat er is ofzo. Soms wil je gewoon poepen met de deur dicht of gewoon eens 8 uur slapen.
Geen spijt van mijn kind, inderdaad wel vaker gedacht “wat doe ik haar aan om haar op deze wereld te zetten en achter te laten”.
Hoe groot is de klodder spf die je dagelijks op je gezicht aanbrengt?
- Kraaltje
- Rode bes
- Pinda
- Blauwe bes
- Macadamianoot
- Stoepkrijtdropje
- Druif
- Hele walnoot met schil
- Mandarijn
- Ik draag niet dagelijks spf
0 stemmers
In mijn dagcreme en bb creme zit allebei spf 50. Als ik last krijg van zonneallergie, dan smeer ik ook nog spf50 op mijn handen.
Vooral ook spijt dat ik pre-kinderen niet meer van m’n vrije tijd genoten heb
Ik vond dit filmpje wel interessant. Dat het er op neer komt dat je van alle keuzes wel eens spijt ervaart. Wel kinderen of geen kinderen. Je moet alleen bepalen onder welke keuze je uiteindelijk het minste zou lijden.
Ik vind zelf de babytijd gewoon echt pittig en niet zo heel leuk, dus toen mijn zoon een baby was zeker wel spijt gevoelens gehad en nu bij zijn zusje denk ik ook wel eens: Jezus nu weet ik weer waarom ik dit niet leuk vond. Maar mijn zoon is nu 4 en een fantastisch kind en echt nul spijt daarvan, vanaf dat ze een jaar of 1,5/2 zijn vind ik kinderen hebben echt heel leuk. Jammer dat je eerst die babytijd door moet (het is soms ook wel leuk en schattig hoor)
Ja dat is eigenlijk ook hoe ik het benader. Minder slapen, of van die andere kleine dingen zijn voor mij eigenlijk ook totaal niet de issues.
Meer vrijheid zowel in tijd, geld en ruimte om een bepaald leven te leiden, te genieten. Minder verantwoordelijkheidheden etc.
Voor iedereen is dat lijstje natuurlijk anders, vooral als je niet een hormonale drang hebt. Sommigen zouden ook niks met die vrijheid doen, dan is de keus al makkelijker. Zo persoonlijk.
Mijn kinderen zijn inmiddels al van het oudere soort, kind 1 is sinds begin dit jaar de deur uit en kind 2 staat op het randje van volwassenheid. Moeder zijn is niet altijd leuk, maar ik ben echt onwijs trots op mijn kroost en dat maakt een hele hoop goed
Heb je al gestemd?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo nee, ga je nog stemmen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als je hebt gestemd of gaat stemmen, waarop?
- CDA
- VVD
- D66
- Volt
- SGP
- Christenunie
- PvdA
- Groenlinks
- BIJ1
- JA21
- FvD
- SP