Mijn zus heeft een zonnebloemolie allergie (of gewoon zonnebloem?), vanuit huis uit dat er dus altijd met olijfolie wordt gekookt.
Tenzij je tantoe allergisch bent voor pinda’s
ik wil graag dat ook een likefunctie wordt
Oh ja dat is een heel valide punt.
Misschien is raapzaadolie dan een optie. Alleen zie ik daar nooit echt grote flessen van. De prijs van zonnebloemolie is ook gewoon veel beter. Al was de prijs daarvan ook al verhoogd. Ik vind zonnebloemolie ook het meest veelzijdig eigenlijk. Heerlijk door de chocoladetaart en worteltaart en friet frituren in zonnebloemolie is ook het lekkerste.
En anders binnenkort naar een Arabische winkel of toko of iets dergelijks gaan? Misschien kan je ze daar nog wel vinden?
mocht er iemand echt in zonnebloemolienood zitten, wil ik wel iets opsturen? hier is er nog genoeg!
Nahhhh zo ver wil ik niet gaan met m’n integratie.
Wij bakken thuis in zonnebloemolie, dus wij kopen wel met enige regelmaat een fles. Hij is nu bijna leeg, dus ik hoop dat we er nog een kunnen kopen haha.
Hier gaat er toch wel minimaal een halve liter per week doorheen. Frituren, wokken maar ook in cakes etc. Gebruiken het veel als neutrale olie. Verder gewoon olijfolie of boter, maar wordt echt veelvuldig gebruikt.
Ik had wel willen hamsteren maar ben nog niet in een supermarkt geweest.
Vind ik echt niet professioneel en ik vind er ook meteen wat als mensen mails met emoticons naar mij sturen.
Mag ik vragen in welke branche jij werkt?
Ik ben niet anders gewend, ontvang ook mails van klanten met emoticons.
Hou voor mezelf wel een Max van 1 per mail aan.
Geachte heer,mevrouw
Hierbij wil ik u mededelen dat de afspraak aankomende maandag niet doorgaat . Onverhoopt kan ik niet die datum aanwezig zijn
. Hopelijk kunnen we snel een nieuwe afspraak inplannen
.
Hoogachtend ,
Schaakmat
Dit ziet er toch niet uit.
Gebruiken jullie dan ook nooit een : ) (zonder spatie maar anders maakt het forum er automatisch een emoji van) in mails naar collega’s? Ik doe dat heel af en toe. Maar niet een emoji dus, alleen die leestekens zeg maar.
Daar maakt Outlook bij mij ook automatisch een emoticon van.
@Schaakmat ik heb echt nog nooit voor mijn werk een mail met hoogachtend moeten schrijven. Dan staat het inderdaad raar. Als je een hele informele sector hebt, dan zie ik er echt geen problemen in. Maar bij ons is het bijvoorbeeld ook heel normaal om te appen met klanten.
Ik doe dit ook, wel alleen bij collega’s inderdaad. Ik werk bij een informeel bedrijf, ik spreek ook de directeur met zijn voornaam aan, en ik eindig mijn mailtjes altijd met ‘groetjes’. Naar klanten zou ik het absoluut niet doen, maar kan me goed voorstellen dat dat in een andere sector of met andere leveranciers prima zou kunnen.
Ik pas mijn toon aan naar de mensen die me mailen! Ik werk bij de locale gemeente dus dat is sowieso best informeel vaak, zelfs als je een hoge pief te pakken hebt.
Dus als ik een emoji krijg mag ik ook.
In het onderwijs tussen collega’s of studenten hanteer ik de regel hooguit 1 emoji per e-mail.
Ik zou je aanraden om bij de toko rice bran oil te kopen. Ook neutraal en vaak nog meer inzetbaar. Anders idd pinda olie, maar olijfolie is voor die keuken echt minder.
Ik mocht ook niet meedoen, dat had geen zin omdat we volgens mij ouders niet uit “Holland” kwamen.
For the record; ik kom uit Groningen