Stel je persoonlijke vraag #34

Inderdaad! Mijn vader doet dit bij alles, zelfs de tube tandpasta haha

Ja met het slopen van de sociale huur hier ben ik over 20 jaar wellicht aan de beurt. Tegen die tijd zit ik misschien wel in een hutje op de hei.

Snap niet zo goed waarom je met de wachtlijsten van tegenwoordig per se ingeschreven moet staan. De gemiddelde schoonmaakster komt dan nooit meer aan een huis.

1 like

Ik voel me nu echt opeens 30 jaar ouder maar ja, ik kijk nog wel tv?

Minder vaak dan eerder misschien, en vaak ook voor het maar iets aan hebben staan, maar volg ook wel wat dingen. Heb helemaal geen concentratie om alleen maar series te streamen oid :sweat_smile:

Ik ken iemand die dan geen tv had, geen fysiek scherm zeg maar, maar wel allerlei dingen volgde op een iPad zoals Ik geloof in mij of Chateau Meiland.

Daarbij dacht ik altijd ā€œweird flex but okā€ (want hij zei ZO VAAK ik heb geen tv)

4 likes

Sowieso denk ik dat veel mensen die iets van sport volgen nog wel tv kijken? En dat zijn er toch nog wel een hele hoop denk ik, ook onder jongere mensen nog wel?

1 like

Telt tv-programma’s streamen dan ook (bedoel dan niet Netflix, maar bijvoorbeeld Boer zoekt Vrouw terug kijken via NPO start of de chromecast?) Of moet het echt met een kastje/kabel en afstandsbediening zijn?

Haha ik krijg flashbacks naar de discussie over luisterboeken en ereaders
Ik zou zeggen, if it quacks like a duck…

8 likes

Kan me voorstellen dat het anders is als je alleen woont, maar als je samenwoont om te voorkomen dat je op straat komt te staan als bijvoorbeeld je relatie overgaat? Heb dit vorig jaar meegemaakt en echt mezelf van 13 jaar geleden op m’n blote knietjes gedankt dat ik me ingeschreven had, anders had ik echt een probleem gehad / als 36 jarige op een studentenkamer moeten gaan wonen ofzo.

23 likes

Ik noem netflixen ook gewoon tv kijken maar officieel heb ik geen televisiezenders alleen streamingdiensten.

2 likes

Hier kan dat al niet als je een woning op je naam hebt staan, is per gemeente verschillend!

1 like

Ja ik snap dat dit in jouw geval heeft gewerkt. Alsnog vind ik het vreemd dat iedereen ingeschreven moet blijven staan. Niet iedereen zit in dezelfde situatie.

Ik kwam bij de sociale huur er niet eens tussen toen ik het nodig had, ook al had ik inschrijftijd van 8 jaar. Inmiddels woon ik hartstikke fijn particulier en heb ik een oplossing gevonden in een andere stad. Ik denk echt dat sociale huur steeds minimaler wordt dus zoek dan liever naar andere oplossingen.

1 like

Maar moet je niet tussentijds reageren als je ingeschreven staat?

Haha, ik ook!

Ze bedoelen het goed, maar vaak lachen ze me onbewust om m’n ā€œbeperkingā€ uit. Dus nee, ik hoor het liever niet.

@Oprah @Karl_Lagerfeld verschilt per regio. Hier kom je lager te staan als je niet eens in de 3 maanden reageert.

2 likes

Me too.

Officieel ben ik wel scheefhuurder, maar ik ben alleen en in m’n up 1000 huur of meer betalen dat gaat ā€˜m gewoon niet worden en een tussenweg is er helaas ook niet. Voel me daar wel eens een beetje vervelend over, maar mijn eigen woongeluk opofferen voor een ander… Ben ook geen heilige. Woningbouw heeft destijds een uitzondering gemaakt (mag X% niet passend toewijzen per jaar) om me hier te laten wonen. Ben ze er nog elke dag dankbaar voor!

16 likes

Sterker nog het is het gezondste onderdeel van broccoli :pleading_face:

6 likes

Voor de sociale huurwoners ben jij een scheefhuurder?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Hoezo heftig? Ik heb me niet ingeschreven voor sociale huur (nooit ingeschreven gestaan ook) omdat ik een ander vangnet heb.

1 like

Je weet nooit hoe het leven loopt he :stuck_out_tongue: misschien toch de richting op van momfluencer

5 likes

Wat heeft een schoonmaakster ermee te maken? Misschien ben je zelf wel schoonmaker over 20 jaar en heb je er gewoon recht op en het nodig. Als je er geen recht op hebt kom je er sowieso niet in. Je ā€˜pikt’ niet iemands plek in ofzo door ingeschreven te staan.

19 likes