Ja precies. Het kan zijn dat je uit elkaar gaat met je partner, minder wilt gaan werken, waardoor je inkomen omlaag gaat en je opeens wel in aanmerking komt (de inkomensgrens gaat ook gewoon elk jaar omhoog), je kan arbeidsongeschikt worden, je werkgever kan failliet gaan… verzin het maar. Dat je nu in een koopwoning woont is geen garantie dat je nooit aanspraak wilt maken op sociale huur
Volgens mij worden er al genoeg redenen genoemd waarom t handig zou zijn. Prima als je gewoon ergens 3 ton op een bank heb staan, maar in andere gevallen lijkt mij het gewoon verstandig om in te schrijven.
3 ton wordt niet vergoed mocht de bank omvallen, dus ook niet veilig Dus tenzij je een volledig afbetaald huis hebt of uit een mega rijke familie komt zou ik t niet gokken.
Juist ook als je alleen woont: wanneer ik bijvoorbeeld deels arbeidsongeschikt zou worden, zal ik automatisch op sociale huur moeten terugvallen wil ik zelfstandig kunnen wonen. Ik beschouw mijn inschrijving voor sociale huur als een van mijn beste verzekeringen. Kost me een tientje per jaar, en levert potentieel heel veel op.
Yup maar kan ook niet echt ergens anders heen
Omdat we er naar toe gaan straks dat de schoonmaakster straks geen huis meer kan vinden. In mijn gemeente worden er al mensen weggepest naar randgemeente dankzij gentrificatie.
En ja ik vind dat we schoonmakers nodig hebben, waar dan ook. Noem me een pessimist maar ik zie sociale huur als iets dat ooit een heel mooi opvangnet was, maar het is niet meer wat het was.
Nouja ik ken ook mensen van 70+ die dit hebben en weinig pensioen opgebouwd. Dus die willen nu de afbetaalde koopwoning verkopen en naar de sociale huur. Zodat ze van de opbrengst van de koopwoning maandelijks wat meer te besteden hebben. Dus zelfs als je dit hebt, is zo’n inschrijving niet overbodig haha
Maar dat is vooral te wijten aan falend overheidsbeleid, heeft niks te maken met je nu inschrijven voor het geval je er dus zelf ooit nood aan hebt. Punt is dus: we kunnen allemaal op een dag die schoonmaakster zijn en nood hebben aan dat opvangnet, daar is het nou juist voor. Je nu inschrijven bij een woningbouwvereniging heeft 0,0 te maken met de kans van die schoonmaakster nu om een huis te vinden.
Ben het helemaal met je eens dat dat een kwalijke ontwikkeling is en daar iets tegen moet gebeuren maar dit heeft daar gewoon niks mee te maken. Ga dan liever de straat op en stem op fatsoenlijke partijen die de sociale huursector niet kapot slopen (looking at you Mark Rutte die al 10 jaar dit land kapotmaakt).
Kan het niet laten
Wel als je het over 3 verschillende banken verspreid hebt staan. Gaat tot 1 ton per bank.
En dan wel tv gemist op de laptop kijken?
Ik denk er ook over om m’n tv abbo op te zeggen. Heb 2 jaar geleden een nieuwe enorm grote tv gekocht
Scheef de andere kant op. Ik verdien eigenlijk te weinig voor de huur die ik betaal. Ik kan t op zich prima doen maar dat komt mede omdat m’n energie rekening enorm laag is. Nieuwbouw, heel goed geïsoleerd en zonnepanelen. Officieel zou ik hier met mijn jaarinkomen niet mogen wonen, dat is een aantal jaren geleden gewijzigd.
Zou je een bril/lenzen dragen bij een kleine afwijking van tussen de -1 en -1.5?
- Ja
- Nee
- Anders?
0 stemmers
Ik deed gisteren de bril op van een collega en ik zag echt scherp in de verte
Kleine afwijking misschien maar het maakt toch veel verschil, vooral in de auto of bij tv kijken
Ik heb iets van +0,75 en +1,25 en ik zie zonder bril eigenlijk alles gewoon scherp. Hoewel ik volgens mij vooral een bril aangeraden kreeg omdat ik ook cilinder heb. Maar ik draag m dus wel maar alleen als ik de hele dag achter een beeldscherm zit ofzo want dan helpt het wel om hoofdpijn te voorkomen. Daarbuiten draag ik k zelden.
Hoofdpijn was ook mn hele reden trouwens om mn ogen te laten testen dus dat is denk ik ook weer anders dan de situatie die jij noemt haha.
Ik heb -1,5 en heb wel een bril maar draag hem nooit. Dat is eigenlijk sinds mondkapjes zo want vond beslagen glazen irritanter dan niet helemaal scherp zien. Maar zit nu voor het eerst weer zonder mondkapje in de trein dus misschien is dit een teken dat ik hem maar weer moet gaan dragen
Ik heb ook een kleine afwijking maar wel prisma. Zonder bril heb ik continu hoofdpijn terwijl ik wel alles net zo scherp zie. Moet wel zeggen dat ik m daardoor meer sporten of zwemmen oid niet op heb.
Voor tv kijken, studeren en auto rijden sowieso. Mijn sterkte is inmiddels wel iets erger geworden dan dat, maar draag m’n bril nog steeds niet altijd. Zou ik eigenlijk wel moeten doen.
Ja want ik kan anders die klote menu’s bij koffiebars niet lezen.
Ik heb -0.25 met cylinder. Ik draag mijn bril eigenlijk altijd wel. Zeker in de auto en in de avond voor ondertitels e.d. Ik merk echt verschil.
Ik heb dat en draag alleen een bril met autorijden en tv kijken en zelfs dan niet altijd, soms heb ik er geen zin in
Mijn ogen zijn wonderbaarlijk trouwens wel beter geworden na een aantal jaar, echt chill.