Ja want het is hier nog verplicht (al zijn er ook regelmatig mensen die het niet doen)
als ik nog mensen met mondkapjes op zie ga ik er ergens vanuit dat ze corona hebben (woon niet in nl en hier hoeven mondkapjes al veel langer niet meer, dus is iets opvallender als iemand het nog wel doet haha)
Anders: Ja dat doe ik soms en ik weet dat het agressiever over komt.
Kijk/keek jij wel eens naar een video van Roddelpraat (met Dennis en Jan) omdat je dit oprecht leuk/goed/grappig vindt?
- Ja, wel vaker
- Ja, heel af en toe
- Nee, niet meer
- Nee, nog nooit
- Ik ken dit niet
0 stemmers
Als je daar naar kijkt, ben je geen haar beter dan die idioten zelf. Dan houd je naar mijn mening dat walgelijke gedrag mede in stand.
Een onbekende man spreekt je 's avonds laat aan. Hij is op zoek naar 15 euro, want zijn bankkaart is geblokkeerd en hij moet zijn moeder van de luchthaven halen, maar kan nu niet betalen voor de kosten van de rit (enkele uren heen en terug). Zijn moeder woont in Marokko en ze hebben elkaar door corona lang niet gezien, yaddayadda (of een ander verhaal dat jou overtuigend klinkt). Hij geeft je zijn nummer (je ziet zijn gsm overgaan als je belt), hij wil je iets in onderpand geven en hij belooft je morgen dubbel terug te betalen, als hij naar de bank is geweest. Wat doe je?
- Ik wil mijn medemens wel helpen en voor slechts 15 euro durf ik die man wel vertrouwen. Het mogelijke verlies van die 15 euro weegt wel op tegen de kans dat zijn verhaal waar is.
- Ik geef slechts een deel, dit is toch wat louche, maar voor het geval zijn verhaal klopt, wil ik hem toch een beetje op weg helpen.
- Enkel als ik iets waardevol als onderpand krijg, ik ben niet naĆÆef.
- Ze hebben allemaal geloofwaardige verhalen, ik vertrouw het niet en geef sowieso niets.
0 stemmers
Als een onbekende man mij 's avonds laat aanspreekt, dan zou ik dit hele verhaal sowieso nooit volgen of uitvragen etc.
Dat geld boeit me nul en hij zou voor mij ook de moeite niet hoeven doen om dubbel of überhaupt terug te betalen, maar ik zou niet met een random man 's avonds laat durven gaan pinnen of mān telefoon tevoorschijn halen en heb nooit contant geld.
Mijn schoonbroertje kijkt dit en is er ook echt fan van volgens hem is dat niet erg āwant alles is satireā
Ik zou ook niet reageren op een man dus die heeft pech. Als het een vrouw was en geloofwaardig overkwam zou ik haar dat geld geven en idd geen moeite doen om het terug te krijgen. Helaas heb ik mijn pinpas nooit bij me en ook geen cash.
Ik ga voor niks of niemand midden in de nacht pinnen.
Maar volgens mij kan je op heel veel plekken ook niet meer na een bepaald tijdstip pinnen.
Waar wen je makkelijker aan als de tijd verzet wordt
- Zomertijd (eerder naar bed, eerder opstaan)
- Wintertijd (later naar bed, later opstaan)
0 stemmers
Eerste pak ām beet 2 weken van zomertijd is het een beetje donker ās ochtends, maar daarna is het win win wat mij betreft. EN vroeg licht, EN lekker laat donker. Ik ben een zomertijd stan.
Niet per se aan het eerder/later naar bed en opstaan, maar vooral door het gemiste uur en dat mān lijf zo moet wennen aan het ineens langer licht bij zomertijd. Echt een hekel aan.
Ik heb met beide geen probleem eigenlijk. Ik ben een ochtendmens en ik ben altijd moe
Twijfel overdag sowieso wel als het goed voelt hoe die overkomt. In de avond zou ik niet gaan pinnen voor een vreemde maar of ik mijn portemonnee durf te pakken weet ik ook niet.
Tegenwoordig kan je overal ook wel pinnen met je pas op je telefoon toch? Ik kan me de laatste keer dat ik heb betaald met pinpas niet eens herinneren en heb ook bijna nooit cash.
Ik moest dus laatst geld pinnen en kon me mijn pincode even niet herinneren, betaal tegenwoordig bijna altijd met mijn telefoon. Echt ernstig hoe snel dat gewend raakt.
Ik heb eigenlijk nooit contant geld op zak. Er zijn hier in de buurt een paar āvasteā dakloze mensen aan wie mijn vriend en ik wel eens wat geld geven. Dan sparen we wat muntjes op of een enkele keer een briefje. Maar mensen met zulke vage/neppe verhalen over waarom ze geld nodig hebben geloof ik niet. Zeg dan gewoon dat je geld nodig hebt voor de daklozenopvang/eten/etc. i.p.v. voor het ov.
Mijn ma heeft een keer 50 euro gepind voor iemand die zei dat hij met de trein naar Duitsland moest om zijn dochter weer te zien, idk heel verhaal. Hij helemaal huilen, dankbaar. Twee jaar later heeft hij dit verhaal nog 10 keer aan ons opgehangen omdat hij ons niet meer herkende ach.