Stel je persoonlijke vraag #34

Nou dat. En het is de hipster versie van ‘heb je ambitie of niet’.

Tegenwoordig noemen we dat

:sparkles:mindset :sparkles:

Dit is ook toxic as fuck. Heb je een fixed mindset? Dan ben je een loser en moet je zo snel mogelijk veranderen…

Wees niet tevreden met wie je bent, volg de checklist zodat je een normaal mens kan worden!1!

18 likes

Ik zou die vriendin meevragen, twee vliegen in 1 klap

3 likes

Typisch voorbeeld van de fixed mindset dit.

14 likes

Ligt aan de peper en de regio! Ik gebruik op dit moment peper uit Vietnam en die ruikt en smaakt een beetje naar citrus. De peper die ik hiervoor had helemaal niet, die was juist “warm” en beetje rokerig.

1 like

Het is natuurlijk een redelijk walgelijk artikel, maar ik zie bijvoorbeeld wel een groot verschil tussen de generatie van onze moeders en die van ons. Mijn moeder bijvoorbeeld “papa doet de belasting”, “nee ik kan dat niet hoor”, “dat doe ik niet, nog nooit gedaan”. Echt over van aaaalles denken onze moeders dat ze er niet in staat toe zijn omdat niemand ze ooit heeft laten zien hoe het moet. Ik denk dat onze generatie (en misschien ook de mannen van de generatie van onze vaders) in het algemeen een stuk meer zelfverzekerd zijn dat ze iets wel kunnen en anders googelen we het wel. M’n moeder heeft toegang tot Google, maar het loopt eigenlijk daar al stuk omdat ze denkt dat ze het niet goed kan gebruiken.

4 likes

Ik heb een money mindset

5 likes

Ik heb al genoeg diagnoses, ik hoef niet nog eentje erbij voor de fun. Ik vind dat mindset gelul echt iets wat een verveelde manager, met een cursus business psychologie, heeft bedacht.

Oh grappig, zo zie ik eerder mijn eigen generatie (ca 1985 - 1996) dan die van mijn ouders. Ik heb ook het gevoel dat de generatie na mij dit niet heeft omdat zij zijn opgegroeid in een wereld waar computers en mobiele telefoons voor veel mensen beschikbaar zijn dus ze minder moeite moeten doen om informatie te vinden. Op mijn werk heb ik ook het idee dat hoe jonger de stagiaires worden, hoe minder zelfstandig ze zijn in informatie vinden. Ik krijg vaak vragen waarvan ik denk “dat google je toch even”. Maar dat zit er bij hen gewoon niet zo ingebakken.

2 likes

Ik heb een 9 to 5 mentality

Nou eigenlijk 11 to 4 op z’n meest.

26 likes

Ik heb meer een is het al weekend mentality

8 likes

Friesland

1 like

Ben jij een beetje van de good vibes only?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

5 likes

Nouja ik heb wel echt een verbod op zeikerds in m’n vriendenkring of mensen met heel veel emoties die daar met mij over willen praten.

Daar doe ik niet aan.

16 likes

Mensen die hoog in hun emoties zitten? :joy:

6 likes

Ik ben een zeiksnol pur sang. Maar als elke zin dat uit je muil komt een zeik is, dan ben ik er snel klaar mee. Of mensen die zichzelf altijd heel zielig vinden en kwijnen in zelfmedelijden.

Er is maar een persoon die ik zielig kan vinden en dat ben ik :triumph:

5 likes

Aller irritantste vind ik de mensen die de hele tijd sarcastisch zijn

3 likes

Sorry :pleading_face:

2 likes

Op het forum valt me dat van jou niet op hoor!!!
Ik vind het vooral in real life heel vermoeiend

1 like

Ja. Ik wil het eigenlijk over niemands gevoelens hebben.

Nee jk wij huilen ook wel als er een kat dood is ofzo, maar niet dat constante “mn leven is niet wat ik ervan verwacht had” gejank.

6 likes

Wees lief :heart:
Ik moet altijd kotsen als ik dat lees.

5 likes