Stel je persoonlijke vraag #34

Ik ga hier geen grappen over maken want dit klinkt gewoon kut (ja ja), maar is dat pijnlijk?

1 like

De bevalling? Nee, grapje. Verzakking is niet pijnlijk, maar als we gezellig tmi gaan: poepen wel. Je achterwand houdt je endeldarm normaal op z’n plek boven de kringspier en dan hangt ie via de vagina een stuk naar buiten waardoor je steeds verstopt raakt en alles wat lastig wordt. Ik noem het dan liefdevol ‘mn zakje dat vol zit’.
Maar nog een maand of 4 tot operatie en dan moet alles weer worden zoals het was voor de bevalling als het goed is.

15 likes

Oh yikes dat had ik niet verwacht, maar fijn dat het verholpen kan worden!

2 likes

Veel vrouwen leven er ook gewoon mee door, omdat het dus niet pijnlijk is. Zelfs met ernstigere gevallen dan ik heb. Maar ik vind het heel erg ongemakkelijk en vervelend en heb geen verdere kinderwens, dus dan mag het. Maar het mag dus wel pas na een jaar, omdat je bindweefsels en banden het eerste jaar na de zwangerschap nog zacht en verzwakt zijn.

Maar eerlijk, geen idee voor het zover was dat dit ook kon gebeuren met een kind krijgen.

1 like

Ik wist tot voor kort niet dat de vrouwen die een zwangerschap buik overhouden na de bevalling uitelkaar geschoven buikspieren hebben. Echt mijn nachtmerrie. Het is dus wel te verhelpen maar brr. Zwanger en bevallen is echt een wonderlijk en gruwelijk iets tegelijkertijd.

Ik vraag me ook wel eens af hoeveel vrouwen vroeger moesten doorleven met allerlei rot kwalen nav.

Wilde ik altijd heel graag maar ik moest in het ziekenhuis bevallen (vroeggeboorte) en nu zou ik sowieso 100% voor ziekenhuis gaan (ook als dat niet al verplicht was). Ik vond het zo eng en spannend en heb zelf helemaal niks met ‘fijn en veilig in je eigen omgeving’ want op het moment wil je toch gewoon dood dus dan maar in het ziekenhuis.

7 likes

Dit heeft mijn zus na een tweeling, en je buik gaat gewoon echt niet meer terug naar soort van before. Er is een hele dure operatie mogelijk maar een tweeling is duur genoeg😅

Mijn moeder kreeg mij in een kraamhotel. Niemand anders verder? :scream:

Ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen aangezien ik er waarschijnlijk niet geweest zou zijn als mijn moeder thuis was bevallen maar mijn moeder zelf had daar minder last van want mijn zusje is thuis geboren :joy:

2 likes

Zijn ook losse kraamhotels waar je onder begeleiding van je verloskundige kunt bevallen.

Zoals deze:

6 likes

Wat een nachtmerrie! Heeft ze er ook veel pijn aan dan?

Same!
@crazyplantlady Die van mijn moeder stond destijds los van het ziekenhuis.

2 likes

Nee, mijn moeder heeft toen idd ook niets te maken gehad met een ziekenhuis verder! Gewoon daar bevallen en daar verder verzorgd etc.

1 like

Voor zover ik weet niet, vooral vervelend dat je zwanger blijft lijken. Maar het lijkt mij zelf ook heel frustrerend.

1 like

Ik vind het nog steeds bizar dat de manier waarop mensenkinderen geboren worden niet inmiddels geëvolueerd is naar iets veel minder pijnlijks/gevaarlijks voor de moeder (klinkt misschien heel dom dit)

22 likes

Ben je naar de Malediven geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ken je iemand die naar de Malediven is geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Mijn moeder heeft dit ook, en aangezien ze verder heel erg smal is valt het extra op. Ze is bij de tweede bevalling (mijn broertje) ook echt 20 kg aangekomen terwijl ze nog geen 3 keer dat gewicht is normaal. Maar ze zegt altijd dat het mijn schuld is terwijl ze bij mij nog geen 10 kg aankwam :cry:

Hoe geef jij de bezorger van eten fooi?

• Altijd cash
  • Altijd digitaal via de app
  • Cash als het kan, anders digitaal via de app
  • Digitaal via de app, tenzij het niet kan dan cash

0 stemmers

Ja het is inderdaad ook heel mooi! Misschien juist omdat het zo ‘oers’ is

Maar ik vind ‘mag’ een stomme term, het is meer een kwestie van ‘moet ie lekker doen als hij daar zin in heeft, maar ik ga er niet naast lopen’ :joy:

21 likes