Stel je persoonlijke vraag #34

Wat is echt zware literatuur?

3 likes

Ik zou zeggen Tolstoj, of equivalenten uit andere landen. Pillen van 600plus pagina’s zware kost over dieptragische levens

3 likes

Een boek van meer dan 10 bladzijdes

6 likes

Ik heb het echt een paar keer geprobeerd en zelfs verschillende titels maar pff het is echt ellendig en zo zo saai. De hertaling van Anna karenina uit 2017 was te doen. Tot de helft. Elke keer pakte ik met meer tegenzin het boek erbij. Dus heb het maar opgegeven. Helaas :sob:

2 likes

Oorlog en vrede staat wel hoog op mijn lijstje om nog te lezen, al heb je dan ook een verkorte versie waarbij de saaiste stukken eruit zijn gehaald :joy:

2 likes

Ik ken wel redelijk wat mensen van mijn oude studie die leven op zware literatuur.
Wat betreft boeken met een flink aantal pagina’s lees ik hooguit bij vlagen fantasy.

@Zemraluani Ik neem altijd een boek mee op vakantie. Sla hem af en toe open en thats it. Zou eigenlijk wel meer willen lezen, maar geen tolstoj😅

3 likes

Ik heb Oorlog en Vrede op mijn ereader maar nooit een bladzijde van gelezen :sweat_smile:

Ik heb me wel door wat klassieke literatuur heen geworsteld maar niet echt met plezier (en met beduidend minder bladzijden)

1 like

What de fuckkkk

@moderators graag een ban voor deze persoon hier

1 like

Oh man ik ook, echt nét nu de festivals ook weer lijken door te gaan. Vorig jaar had mijn partyzomer moeten zijn, maar in het enige window of opportunity voor festivals van 2 weken was ik op vakantie. En ik had geen geduld om nog langer die kinderwens uit te stellen.

Heb mezelf wel voorgenomen dat zodra de baby er is, we gewoon lekker weer gaan.

3 likes

Als je met je samenwonende relatie een cadeau hebt gekregen (doet er niet zo veel van wie) en dat is een borrel pakketje met ook lekkere dingen voor een weekend ontbijtje zoals Fries suikerbrood en zo’n lekker biologisch sapje. Jullie waren hier allebei bij het uitpakken enthousiast over en hebben gezegd “dan kunnen hier t weekend lekker gezellig van genieten!”. Op vrijdag komt je partner ‘s avonds met veel honger en dorst thuis (omdat hij op een vrijmibo avondeten heeft geskipt) en drinkt al het sap op en verkracht het suikerbrood.

Jij…

• Bent over de zeik, we zouden t samen eten
  • Bent teleurgesteld want nu is het “moment” er niet meer
  • Begrijpt het wel, het is ook zijn sap en eten hij mag dat eten wanneer hij wil

0 stemmers

2 likes

“ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld”

10 likes

Dan mag hij zaterdagochtend stad en land af om nieuwe te halen!1!!!
En anders @Soy.peor

25 likes

Ben teleurgesteld en stuur hem zaterdagochtend vroeg naar de bakker voor verse croissantjes en versgeperste jus d’orange om het goed te maken met me.

22 likes

Hangt heel erg van mijn mentale staat op dat moment af en hoe erg ik me er op had verheugd, ik zou compleet overstuur kunnen raken maar ook m’n schouders erover kunnen ophalen

13 likes

Vlak voor ik op exchange ging naar de VS moest ik nieuwe paspoortfoto’s laten maken, ook voor het visum, waarvoor de eisen nog wat strenger waren. Ik probeerde nog een beetje vriendelijk te kijken maar de fotograaf blafte “NIET LACHEN!” dus mijn gezichtsuitdrukking was een combinatie van :open_mouth: en :rage: en daar had menig bouncer die mijn paspoort vervolgens controleerde (nogal vaak vanwege de drinking age) ook veel lol om

6 likes

Hij had gewoon het goedkope brood moeten eten. Idioot

5 likes

Ik zou hier denk ik echt onredelijk boos over zijn😅

3 likes

Zie hier een prachtig voorbeeld van waarom ik nooit (meer) wil samenwonen.
Ik zou en pissig zijn, en pissig zijn omdat ik zo pissig ben om zoiets doms.
Verlies verlies dus.

3 likes

Ik zou waarschijnlijk degene zijn die toegeeft aan een suikerbroodcraving, maar ja boeie dan haal je weer een nieuwe voor een paar euro

1 like