Stel je persoonlijke vraag #34

Mijn ouders zoiden meteen komen als ik vlakbij woonde, maar woon nu zeker twee uur rijden verderop. Dus ze gaan niet voor een poep en een scheet twee uur rijden. Als ik niet naar huis zou komen dan zou ik eerst vrienden bellen.

Maar als er echt iets ernstigs aan de hand is komen ze wel hoor. En ze komen ook wel geregeld langs.

3 likes

M’n vader komt meteen, m’n moeder alleen als ik echt bijna dood ga

4 likes

Ja dit is bij mij ook! Ik woon +twee uur rijden bij mijn ouders vandaan dus nu zou ik ze niet zo gauw bellen voor zoiets. Ik zou dan nu eerder mijn schoonouders bellen en die zouden sowieso gelijk komen. Mijn moeder+stiefvader hebben geen auto maar mocht er echt iets heel acuuts zijn zouden ze wel een auto lenen om me te komen redden. Mijn vader zou ook zo komen :slight_smile:

3 likes

Ik woon al 18 jaar niet meer thuis, maar als ik naar m’n ouders ga moet ik welgeteld 5 minuten lopen van het station naar hun huis. M’n vader staat dan klaar met de fiets zodat ik achterop kan, of met de auto bij slecht weer.
Als 100 keer gezegd dat het niet nodig is, maar ja.

24 likes

Storm/ veel wind als je binnen zit

• Leuk
  • Neutraal
  • Vervelend
  • Onrustig makend
  • Knus

0 stemmers

1 like

De moeder van mn beste vriendin is exact zo, zo genieten was dat toen wij kutpubers waren.

2 likes

Vorige storm is onze dakkapel eraf gewaaid dus nu knijp ik m altijd

1 like

Ik had een paar maanden geleden ineens dat ik super duizelig werd en begon te zweten en trillen van angst als ik over bruggen moest fietsen, gevoel van hoogtevrees, duurde twee maanden ofzo en nu heb ik er helemaal geen last meer van.

Heb jij ooit zo’n plotselinge lichamelijke angst gehad? Ik fietste er uiteraard alsnog over want mind over matter maar was echt zo vreemd alsof er allemaal alarmbellen afgingen in mn lichaam. Probeerde het te googelen lol maar werd er niks wijzer van dus dan maar deze beproefde poll methode

• Nee nooit gehad
  • Ja ook ineens en tijdelijk
  • Ja ook ineens maar ging niet meer weg

0 stemmers

2 likes

Treinen, doodziek werd ik ervan. Althans, dat dacht ik. Achteraf bleek ik gewoon een halve burn-out te hebben van mijn studie waarvoor ik altijd met de trein moest. Toen ik was gestopt kon ik ineens weer zonder zweten en misselijkheid de trein in 🄲

En als je bedoeld zonder enige reden, inhalen op de snelweg durfde ik ineens 3 weken niet meer - paniek en zweet aanvallen - en daarna was het weer over.

1 like

Ja dit was het, echt een lange vrij hoge brug die ik heel vaak over ging/ga was ineens een ding en ook nu ineens helemaal geen ding meer. Zat helemaal verkrampt op mn fiets te denken doe Gvd normaaaaaal man maar mn lichaam bleef echt helemaal gestressed zonder reden.

Ben blij dat ik niet de enige ben die dat wel eens uit het niets heeft gehad, kan niks bedenken wat het triggered ofzo. Blij dat t bij jou ook weer voorbij ging.

2 likes

Mijn eerste paniekaanval kreeg ik zonder enige aanleiding in de supermarkt terwijl ik sperziebonen stond af te wegen.
Heb maandenlang last gehad van paniek als ik op de groenteafdeling moest zijn. Het werd een ā€˜ĆØen twee-tje’ in m’n hoofd. Groenteafdeling = paniek.
Was ook opeens weg toen ik aan onderliggende problematiek ging werken.

1 like

Een beetje vind ik wel knus maar het waait hier zo hard dat ik er al meerdere nachten wakker van heb gelegen! Dus dat vind ik irritant.

4 likes

Hier wordt andersom geredeneerd: je moet x dagen op kantoor en de rest mag je zelf weten.

Edit - eigenlijk dus max 3 dagen thuis

1 like

Ik was ineens bang om door Utrecht centrum te fietsen met al die blinde bochtjes. Was bij elke bocht overtuigd dat er een auto of brommer zonder te kijken met 35kmh de hoek om zou komen
Zat toen ook vaak bij mn vriend achterop en hij moest ook echt van mij bij elke ā€˜uitgang van een blinde bocht’ afremmen. Waar hij helemaal ziek van werd maar wel deed

Overigens sluimert die angst nog steeds wel ergens in de krochten van mn ziel maar minder
Edit: misschien is er nog wel meer? Hij zegt jij bent voor zoveel bang geweest omg, wat ook wel klopt. Ben een vrij anxty persoon

4 likes

hahahaha ik vind dit echt zo’n ā€˜tell me you’re Dutch without telling me your Dutch’ verhaal :joy:

8 likes

Is nog niet besloten. Voor corona was het 50/50 maar er zijn werkplekken weggehaald dus denk dat het redelijk naar eigen discretie wordt en mss per team eens in de 2 weken (hoop ik althans ahah) een teamdag op kantoor ofzo.

2 likes

Ik zie nu voor me dat hij zon nat verfrommeld plastic tasje van zn bagagedrager haalt met daarin klamme regenkleding hahaha

2 likes

Ik werk 4/5e en dan mag je 1 dag thuis en 3 dagen op het werk. De voltijdsen mogen twee dagen thuis.

3 likes

Ik vind het normaal gesproken altijd heel gezellig, maar nu staat er zo’n grote afvalbak met zeil erop in mijn straat en ik word helemaal gek van dat gewapper van het zeil. Gaat nog wat worden vannacht, want dat ding staat praktisch naast mijn bed.

Hoe eet jij broccoli?

• Rauw
  • Gekookt
  • Gestoomd
  • Gebakken
  • Gewokt
  • Gegrild
  • Uit de oven
  • Gefrituurd
  • Sous vide
  • Gevriesdroogd
  • Op nog een andere manier die je vergeten bent