Stel je persoonlijke vraag #34

Het idee is er

Nee, maar mijn moeder doet iets vergelijkbaars. Die leest altijd de rouwadvertenties in de krant en heeft ze commentaar van ‘Gut, die is jong gestorven’ ‘Die kende ik nog van vroeger’ ‘Is die ook al dood’ etc.

Macabere vrouw

11 likes

Een docent van me was ernstig ziek toen ik les van hem had. Nu spreek ik via werk af en toe zijn dochter en elke keer probeer ik te achterhalen of hij nog leeft of niet, maar ik ben er na vijf jaar nog steeds niet achter.

1 like

De laatste tijd heb ik steeds van die onbevredigende weekenden. Dat ik dan zo’n zin heb in het weekend maar dat ik zondag dan denk ‘nou was dit het nou?’. Ben benieuwd welke elementen er in een lekker/bevredigend weekend zitten en of jullie tips hebben.

• Uitslapen
  • Tijdig opstaan
  • Laat naar bed
  • Op tijd naar bed
  • Luxe ontbijten
  • Uit eten
  • Met vrienden afspreken
  • Met m’n partner afspreken
  • De natuur in
  • Shoppen
  • De kroeg in
  • Naar een feestje
  • Het huis aan kant maken
  • Netflixen
  • De hele dag niets doen
  • Beauty behandeling/massage
  • Iets creatiefs doen
  • Sporten
  • Een culturele activiteit
  • Anders

0 stemmers

Mijn opa kruiste één voor één klasgenoten op de klassenfoto door die overleden waren.

“Kijk Blush, deze rij is allemaal dood”

:skull::skull::skull: geen gein.

52 likes

Goed verhaal opa đŸ„Č

4 likes

Ja, weet ze! We hebben er die 1 of 2 keer per jaar als we elkaar tegenkomen ook gewoon een kort gesprek over, maar ik kan het daaruit steeds niet opmaken en direct vragen is natuurlijk ook een beetje raar. Ik denk dat ze er vanuit gaat dat ik weet hoe het nu of afgelopen is, maar vooralsnog :woman_shrugging:t2:

@Ovenschaal ben benieuwd naar de inspiratie voor deze vraag.

1 like

Nee, je bent niet gek.

3 likes

Ik vond het al zo specifiek met het eten en de kledingkeuze. Het klinkt als het begin van een Scandinavisch thriller; ik zou ook niet open hebben gedaan.

16 likes

Maar ik doe sowieso niet snel de deur open als ik niks verwacht.

11 likes

Ervan uitgaande dat ze al in het gebouw zijn en je er eentje denkt te herkennen, zou ik wel opendoen denk ik. Maar misschien ben ik heel naĂŻef gezien de uitslag van de poll?

1 like

Ik las de tweede en derde zinnen niet eens, na zin 1 dacht ik al hell no haha. Zou trouwens ook niet open doen als het vrouwen waren, als ik alleen thuis ben en ik ken je niet doe ik niet open

9 likes

Echt nooit? Maar wat nou als nieuwe buren zich willen voorstellen ofzo? Ik voel me altijd heel aso en onbeleefd als ik wel thuis ben en niet opendoe (wat ik doe als ik bijvoorbeeld van die wervers zie ofzo haha) maar goed om te weten dat dus veel mensen niet opendoen eigenlijk

1 like

Ik doe dit regelmatig. Dan lig ik 's avonds in bed en kan ik alleen nog maar denken dat alle mensen die ik ooit heb gekend best dood zouden kunnen zijn. Dus dan ga ik iedereen googelen die ik maar kan bedenken en als ik niks recents over ze kan vinden heb ik ze al met één been in hun graf geplaatst.

1 like

Ja snap ik hoor! Weet ook niet hoe ik op zo’n moment zou reageren. Ben wel heel benieuwd wat er nou onder dat aluminiumfolie zat

Verstandig, hoor. Bij twijfel gewoon nooit doen. Ik heb ook regelmatig mensen aan de deur staan die ik niet ken, doe ik niet open maar moet wel altijd even door het kijkgaatje loeren ja :geek: dat dingetje wat ervoor zit maakt bij mij alleen zo’n kleregeluid dus iedereen hoort dat ze bestudeerd worden :joy:

6 likes

Mijn opa deed dit met de verjaardagskalender. Naam doorstrepen en kruisje er achter. Elk bezoek laten zien hoeveel er weer dood waren.

4 likes

Hier deed mijn oma dat (nu houdt ze het niet meer bij) vaak ook nog de sterfdatum erbij. :’)

2 likes

Thank god, ben niet de enige die zo’n opa had :joy:

3 likes

Haha wat toevallig, ik had net iets soortgelijks, werd aangebeld, stond een onbekende gozer van in de 20 voor de deur (had ook door het kijkgaatje gespiekt), maar kon echt geen reden bedenken om niet open te doen haha, hij zag er heel ‘gewoon’ uit. Maar misschien ben ik wat naief. Hij liep ook bijna vanzelf al naar binnen toen ik open deed, dus ik ‘ehhh ik denk dat je verkeerd bent?’ en toen zei die ‘ohh ehh sorry’ en liep ie heel snel door :sweat_smile:

Maar als het later op de avond zou zijn zou ik ook niet meer open doen hoor, en als het de bel van de buitendeur is ook niet.

1 like