Gister nog. Eerst een mooie Japanse (?) kür en daarna eentje met Fix You van Coldplay🥺
Ik ben wel zwanger
Gister nog. Eerst een mooie Japanse (?) kür en daarna eentje met Fix You van Coldplay🥺
Ik ben wel zwanger
Nog nooit bij zo’n blauwe streep hoeven parkeren? Ik woon in de randstad en gebruik dat ding toch regelmatig.
Misschien ben ik wereldvreemd maar als iedereen zijn plastic toch gewoon weggooit of scheid, hoe komt het dan in de natuur terecht? Of gaat het om die (hopelijk enkeling) die het wel in de natuur flikkert waar we al deze aanpassingen voor doen?
Ik denk dat het vooral over de horeca gaat? Daar gooi ik alles in dezelfde prullenbak en dat wordt volgens mij daarna niet meer gescheiden. Ik denk dat dat het probleem is?
Haha deed iedereen dat maar
Maar dan nog moet het vernietigd kunnen worden zonder dat er plastic deeltjes in (grond)water terecht komen.
Mensen doen dat niet.
Maar daarnaast is plastic in de natuur ook vooral een gevolg van grote bedrijven, en niet van de consument. 40% van de plastic soep in de zee bestaat bijvoorbeeld uit visnetten, en maar 0.005% uit rietjes. Er zijn ook allerhande voorbeelden van bedrijven als 3M, Shell, etc die hun afvalstromen gewoon in de zee dumpen. Natuurlijk moeten wij als consument ook ons kleine steentje bijdragen, maar uiteindelijk moeten de grote bedrijven verantwoordelijk gehouden worden wil je dat er echt iets verandert.
Alleen al dit lezen zorgt voor dat nare gevoel aan m’n tanden.
En alternatieve rietjes zijn vaak niet geschikt voor mensen met een beperking.
Voor mij voelt het plastic rietjes verbod aan als virtue signaling. Tuurlijk ieder moet zijn steentje bijdrage, maar kijk naar verpakking over het algemeen. Het dekseltje van de Starbucks is nog steeds van plastic, snoepverpakkingen zijn meerendeel van plastic etc.
En belast/beboet nou de grote bedrijven die onzorgvuldig plastic dumpen.
Ja het is echt zo performatief. Als je het plasticprobleem wilt oplossen moet je misschien eens een hapje minder vis eten i.p.v. mensen met een beperking hun richt op DRINKEN te ontnemen.
Jaa daarom begrijp ik juist misschien niet zo goed dat ze zeggen laten we beginnen met het kleinste deel van het probleem: de rietjes.
Terwijl de rest van het product vaak ook nog meer plastic bevat. Of dat het kartonnen rietje, in een plasticje aan het pakje zit.
wowww dit wist ik niet.
voor de mensen die nog vis eten: goede reden om hier allemaal per direct mee te stoppen
Ben jij een harde prater in het openbaar? Bijvoorbeeld als je in de trein zit.
0 stemmers
Serieus, waarom moet je in een verder stille trein op een hard volume praten met elkaar?
Heb jij een waterkoker met temperatuurregeling?
0 stemmers
Ik heb een heetwaterdispenser met temperatuur regeling. Mag dat ook?
Mensen zeggen zo vaak: “wat zeg je?” Tegen mij. Dan vergeet ik weer dat ik niet overalhoef te fluisteren
Ja soms als ik enthousiast en vrolijk ben. Op kantoor zegt m’n collega bestie ook vaak dat ik wat zachter moet praten
Dat vond ik ook altijd zo hatelijk als ik wel eens met m’n vriend met de trein ging. Ging hij gewoon op normaal volume zitten praten, zei ik zachter iets terug. Ging hij dat hardop herhalen zo van “ik hoor je niet!”
Ik moest opeens denken aan dit verhaal dat een vriendin mij jaren geleden vertelde:
(Iedereen is begin 20/student) Vriendin R past op het huis van haar oppaskindje en nodigt vriendin A uit om na het uitgaan daar te blijven slapen. Ze zouden dus samen in het bed van die ouders slapen. Ze gaan uit en vriendin R komt een van haar scharrels tegen die ze mee terug neemt. Die scharrel (J) en vriendin A kennen elkaar, zijn vriendelijk tegen elkaar, maar alleen omdat ze beide met R omgaan. Goed, tijd om te slapen, dus nu J er is, gaat hij met vriendin R in het tweepersoonsbed van die ouders en vriendin A moet in het kinderbedje van het oppaskindje. Op een gegeven moment roept vriendin R of A nog wakker en of ze zin heeft om erbij te komen liggen. Niks raars of seksueels ofzo, maar gewoon lekker kletsen, want dat is gezelliger. Vriendin R ligt in het midden met haar scharrel aan de ene kant en vriendin A aan de andere kant. Iedereen heeft gewoon pyjama’s aan. Ze kletsen, vallen in slaap en de volgende ochtend gaat J weer vroeg weg. Vriendin A vertelt later aan haar vriend hoe de avond was en dat ze dus met haar vriendin en haar scharrel in een bed heeft geslapen. Die vriend en J kennen elkaar ook, van het uitgaan enzo, maar zijn verder geen vrienden. De vriend is uiteindelijk boos, omdat zijn vriendin met die jongen in een bed heeft geleden. Zij vindt het onzin, want er was verder niets seksueels ofzo aan, iedereen had kleding aan en die jongen was er voor haar vriendin R.
0 stemmers
En stel iedereen was 10 jaar ouder, dus begin 30, zou dat uitmaken?
0 stemmers
En totaal iets anders:
Als je alleen thuis bent en je gaat naar het toilet, wat doe je dan meestal met de deur?
0 stemmers
En voor diegene die hem dicht/op slot doen, waarom?
0 stemmers