@grace @anon50301661 (de stout, voel me er nog steeds schuldig over, laat maar weten waar ik die kan bestellen voor je)
nog even mijn two cents als hobby huisoppasser hahaha (inmiddels wel een stuk of 25 gedaan)
Ik vraag er nooit geld voor en ik kreeg er pasgeleden weer een opmerking over dat diegene het raar vond. Ik vind dat geld verwachtingen creëert en daar heb ik geen zin in. Ik hoef niet overal een slaatje uit te slaan en vind het leuk om te doen. Heb hele leuke oppassen gehad (@anon50301661
) en ook verschrikkelijke waarin ik gewoon ben uitgebuit. Vaak heeft dat te maken met dat de eigenaar niet eerlijk is over de zorg die de dieren nodig hebben. Een advies aan oppassers: ga altijd af op je onderbuikgevoel en zeg geen ja om een schuldgevoel te vermijden.
Verder vind ik het persoonlijk juist niet fijn als mensen allemaal eten en drinken in huis halen voor mij omdat ik een moeilijk eetpatroon heb, maar een kleinigheidje is aardig maar hoeft niet voor mij. Ik ga nog wel een tijd door met oppassen, maar ik denk eerder als ik naar het buitenland ga. In april kan ik hierdoor een weekje gratis verblijven in Oxford, hoef alleen mijn reiskosten te betalen en een makkelijke kat om voor te zorgen.
De huisoppasser-wereld is wel gigantisch competitief geworden als je via online advertenties iets wilt vinden. Veel oppassers, minder oppasadressen en daardoor moet je wat meer opletten, vind ik, tijdens het eerste gesprek met de eigenaren en dat hun verwachtingen wel realistisch blijven.