Ja duurt een eeuwigheid! Maar misschien gebruiken we dit alleen wel thuis, haha
Maar⊠10 lange en 10 korte wat dan??
Hopelijk gaat het weer beter.
Ik herken dit wel, maar niet om de emotie weg te drinken( dan zou je je half moeten bezatten ofzo). Maar ff 1 wijntje/biertje op de bank is wel een moment van âhehe, wat een dag, t komt vast weer goed, nu even tijd voor mezelfâ ofzo?
Of als ik veel stress heb gehad dat het net ff helpt bij ontspannen. Maar dan hou ik het altijd bij 1tje.
Haha ik ken wel âhet duurt drie langen drie kortenâ
Nee langen en korten. Zelfstandig naamwoord, geen bijvoeglijk naamwoord
Nee, ik weiger dit te erkennen als uitspraak.
Huh maar hoelang duurt het dan? Tien minuten?
Gewoon, lang.
Beetje flauw al deze reacties hoor.
Ik heb deze uitspraak wel eens gehoord. Zie wel dat dit niet algemeen bekend is op internet, dus geen idee uit welke regio het vandaan komt. De collega die het gebruikte komt uit Hoorn, wellicht dat het iets west fries is?
Volgens mij komt het uit de morse code. Drie lange drie korten is daarin een bepaalde boodschap
Ik ken het ook, maar ik kom uit Twente.
Nee, mn tweede uitspraak was gewoon een flauwe âgrappigeâ opmerking, maar ik heb het inderdaad even gegoogled omdat ik het niet ken en me dan afvraag waar het vandaan komt.
Morse code klinkt wel als een logische verklaring.
Ik dacht ook dat het iets Twents was! Maar morsecode zou wel een interessante verklaring zijn
Ik ben geboren en getogen westfries incl fam die aardig in dialect spreken, maar ik ken t niet. Ben dus niet overtuigd dat t hier vandaan komt
Haha oke ik ook niet meer. Geen idee hoe ik dan aan deze kennis komđ
Ik kom uit Twente en mijn vriend uit Groningen. Kennen het allebei haha
Ik kom uit Drenthe en ik ken het.
Oke omdat ik probeer mijn eigen studie te ontwijken heb ik even onderzoek gedaan naar morse. Er bestaat geen letter of cijfer die bestaat uit 3x lang en 3x kort (ook niet 10x). Dus als je kijkt naar welke letter 1x lang heeft kom je bij de T, één keer kort is E. Dus 3x lang en 3x kort moet dan TTT EEE worden, oftewel TE (als in TE lang? ). Een andere optie is kijken naar één letter die bestaat uit 3x lang, dat is de O en 3x kort is de S, dan krijgen we OS (zijn ossen toevallig sloom? Doen zij lang over iets?). Tot zover mijn onderzoek, ik ben nog niet tot een conclusie gekomen.
Disclaimer: dit is niet lullig bedoeld, gewoon een geintje omdat ik niks te doen heb behalve kuttaken
Ik heb al mn hele leven last van ochtendmisselijkheid. Gelukkig lang niet elke ochtend. Met een halfuur is het vaak wel weg en sowieso helpt direct water drinken bij mij en goed op mn ademhaling letten. Vind het wel heel irritant maarja.
Ik ken het als âdrie korten drie langenâ
Denk dat dit iets nedersaksisch is haha. In de randstad nooit iemand horen zeggen namelijk
Heb jij momenteelâŠ
- Hoofdpijn
- Oorpijn
- Tandpijn
- Gewrichtspijn
- Spierpijn
- Buikpijn
- Ergens anders pijn
- Ik heb geen pijn
0 stemmers